..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Dánsko


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
12.10.2011 (1:48)  
Jinak si ale nemyslim, ze je fer to srovnavat s autem nebo letadlem, kazda moznost asi oslovi jine lidi. Luzkovy vuz 1. tridy za 99 EUR rozhodne neni drahy (letadlo bude pravdepodobne drazsi), kdyz clovek uvazi pohodli, takze kdo bude chtit cestovat rychle, poleti, kdo bude levne, pojede ve ctyrech 10 hodin autem, kdo komfortne a nespecha, muze jet vlakem. Je ale fakt, ze tech 16 hodin cesty je opravdu hodne (to i vlak do Solune je teoreticky rychlejsi) a docela se divim, ze z Berlina do Kodane to jede 11 hodin.
registrovaný uživatel Kakov 
12.10.2011 (1:24)  
Josef Petrák: tak tento druh vagonu samozřejmě znám, ale potíž je v tom, že alespoň pro mě, je to cenově trochu mimo mé možnosti....
registrovaný uživatel tenzor 
12.10.2011 (1:14)  
Kluba - realne naklady na kilometr auta jsou vic, nez 5 korun za kilometr. Pokud to neni Felicie koupena za 30 tisic.

Skoda Octavia 1.6 {je to dostatecne prumerne auto?) celkove naklady 5,30 Kc na km pri spotrebe lehce pres 8 litru na 100 km/h, tj. ne zrovna moc usporne jizde. Ta Felicie by jezdila tak za 3 Kc/km a ruzna modernejsi, ale nenarocna auta rozhodne pod 5...
12.10.2011 (0:41)  
KK) Tohle řeší právě v článku zmiňované WLABmz, kde je jedna koupelna pro vagon + 3 kupé s vlastníma koupelnama = 4 sprchy na voze, to jde, ne? :-)
registrovaný uživatel Kakov 
12.10.2011 (0:19)  
Jan Šlezingr-jel jsem třikrát nočním spojen do Košic a zpět, jel jsem lůžkem a jedinej problém byl, když se stálo v Bohumíně, tak se udělalo nahoře vedro, po rozjezdu se dalo zas do normálu, v lůžkáči se i ty nohy dají umýt, ovšem očekávat ve vlaku koupelnu je trochu moc...
11.10.2011 (23:51)  
Jan Šlezingr - doporučuji si výslovně žádat dole nebo střed. Já mám nejraději střed, neboť tam i ten můj metrdevadesát dokážu natáhnout. Zavazadla volím tak, aby je bylo možné strčit pod spodní lehátko - zpravidla je tam nejvíce místa.

letos v létě už nevyšla lehátka, tak jsem jel na sedáka. Bohužel dost plno - 6 v kupé. Takže mezi Feldkirchem a Salzburkem jsem natáhnul špinavější oblečení a lehl si na chodbičce na zem. Ráno jsem byl čilejší než zbytek osazenstva, kteří z kupé nevytáhli paty :D U starších osob si tohle ale nedokážu představit.
11.10.2011 (23:09)  
ráno být odpočinutý v cíli
Tak takhle jsem si zdůvodňoval (spíš omlouval) více než dvojnásobnou částku, kterou jsem v porovnání s letenkami vynaložil na svou cestu Česká Třebová - Roma Termini.

Jednak nechápu ty nářky nad neexistencí přímého spoje od nás, ten přestup ve Vídni nijak nepříjemný nebyl. Ovšem myslím, že to byl nadlouho můj poslední výlet dálkovým vlakem (minimálne manželku už asi nenalákám).

Nikdo me neupozornil, že lehátka jsou prostě krátká a je potřeba spát jako skrčenec, že v klimatizovaných vozech OeBB je nahoře horko jako v pekle, že v šesti lidech s bágly je v kupé zatraceně těsno a že je v podstatě nemožné v tom vlaku udělat jakoukoli kulturní hygienu (jako třeba si umýt nohy). Pokud pominu, že měl vlak zpoždění a na Termini jsem nenašel žádné veřejné sprchy, dorazili jsme do Říma rozlámaní a zničení a v podstatě jsme strávili zbytek dne dospáváním.

Ano, mohli jsme jet lůžkáčem místo lehátkem, nebo první třídou, ale za ty prachy už by bylo i na klasickou aerolinku, nebo na LowCost a hotel a navíc není jistota, že by to bylo lepší.
Těšil jsem se na to jako malý kluk na motokáru a bylo to pro mě hluboké zklamání. Příště letím. Neumím si představit, že bych jel pracovně a měl v den příjezdu ještě někde něco vyjednávat.
11.10.2011 (22:20)  
Buďme realističtí - to, co jede přes hranice s Bavorskem je na německém území RegionalEpress. Jediné kvalitativně uspokojivé překročení hranic je v Děčíně. Podobně do Rakouska v Břeclavi. Třetí (+ DonauMoldauBahnn) a čtvrtý koridor se stávají přístupem ministerstva dopravy fikcí, bohužel.
11.10.2011 (21:46)  
Tomáš Kraus:
Naprosto souhlasím, vím, že se DB asi moc nechce, jenomže na německé straně už je dopravců víc, tak by možná stálo za to požádat o spolupráci je. Mě prostě přijde škoda, že dokonce i za komunistů se dalo dojet v noci do Frankfurtu a dnes to nejde, do Stuttgartu se nedá dojet vůbec ničím a tahle větev bývala ještě před 6 lety tak plná, že se kolikrát nedala sehnat postel 2 týdny dopředu a ten Mnichov jezdíval též slušně obsazen. Místo toho se vymýšlí různé Kodaně nebo Štetíny, kam reálně z Prahy až tolik lidí jezdit nikdy nebude.
11.10.2011 (21:26)  
Tomáš Kraus) Pamatuju si svého času CNL 242 Paris Nord - Bruxelles Midi - Berlin Hbf.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko