..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Dánsko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.10.2011 (17:02)  
tenzor - kdo casto boura - takovou hodne neprijemnou (az to ve mne vyvolava podezreni:-) shodou okolnosti dneska prijdu k autu a vidim na zadnim narazniku pozdravm od neznamenho ctitele. Takze bud za 20 nebo za 5 (spoluucast) s tim, ze casto bouram...

Kovarik - je zcela na urovni prispevku tveho. Chces rict, ze pises hloupy a nesmyslny prispevky?
PS: Na me strane je ten realnej pribeh s realnyma lidma (11.10. 23:09)
registrovaný uživatel Komín  mail  
12.10.2011 (16:22)  
pepe151:je pěkné sledovat nové nápady ,, kam až můžeme bez přestupu v Evropě dojet... ,, . Jako například novinky Praha- Kodaň, Praha- Varna nebo Praha- Istanbul se kterými bychom se měli od nového GVD setkat. Od nového roku budou jezdit také přímé vozy Praha - Varna, Praha - Istanbul?
registrovaný uživatel Kakov 
12.10.2011 (14:04)  
M: Tvůj příspěvek je hloupej a nesmyslej, zase už jenom blbe rejpeš,

slyšel jsi někdy o lůžkovém voze?? dle mého názoru lehátka jsou již jen přežívající minulost, a doporučuji Ti se podívat na odkaz v článku, a protože ty asi články nečteš, tak peo tebe jeste jednou http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php

ale i v obyčejném lůžkáči se dá umýt
registrovaný uživatel M 
12.10.2011 (13:49)  
Pocitame-li objektivne a vynechame vlakofily, tak dojdeme k zaveru, ze prumerna manzelka odmita spat s 4 dalsimi lidmi na prycnach a takrka bez moznosti se umyt...
registrovaný uživatel Kakov 
12.10.2011 (13:19)  
k volbě destinací bych rád dodal, dle mého názoru je pro vlak největší šance u destinací, kam lze dojet s příjezdem do cíle v rozmezí 6.00-8.00, při odjezdu v rozmezí 20.00-23.00
pokud budeme uvažovat výběr na základě objektivních kritérií (tj. vynecháme autofily a lidi s odporem k vlaku), tak v takovém případě nevadí delší doba jízdy, protože ji prospím, přijedu na místo určení brzo ráno (což při cestě letadlem znamená minimálně půl noci probdít) a v porovnání s řešením letět o den dřív a spát v hotelu, znamená noční vlak úsporu času a už to není cenově tak drahé (počítám-li letenka+hotel)
12.10.2011 (12:47)  
yaakov666: Soukromí dopravci v Německu jsou, ale myslím že ani pro ně to není velký kšeft, zajišťovat v nějaké trase jeden-dva vlaky denně. Navíc nevím, kdo by poskytl vozy - přeci jen vůz řady Bc ČD bych v Bavorsku už neprezentoval a nic jiného s lehátky nemáme, na tento segment se u Č(S)D začalo kašlat dříve než jsem se narodil. Štětín je něco trochu jiného - je to denní vlak a spíš se jedná o vhodné využití soupravy mezi obraty. Letos jsem Štětín - Praha takto jel (rozhodně nejrychlejší cesta jak dojet od polského moře do Prahy, a to nejen z okolí Štětína) a je pravda, že po Berlín byl vlak obsazen slabě.

in-gold-holder: Tak zrovna ten RegionalExpress (Alex) do Norimberka mi na německém území přijde dostatečně kvalitativně uspokojivý. Stejně tak noční spojení do Frankfurtu/Stuttgartu přes Cheb nebylo neuspokojivé, časové polohy příjezdů/odjezdů tak akorát a i z/do Plzně se hodně cestovalo - teď mají v Plzni smůlu.
registrovaný uživatel M 
12.10.2011 (12:06)  
Ano, 10K bylo vcetne havarijniho. Pravda, bylo to pocitany na novy auto. Prumer za tech zhruba 5 let bude nizsi. Rekneme, ze to klesne na 30-40 haliru, takze na 5.20 celkem (za pojistku, benzin a porizeni auta).
Mimochodem, "casto bourat" u havarijniho zahrnuje i to, ze ti to na parkovisti nekdo objede klicem po cele delce, pripadne ti tam nejaky zrucny parkujici necha "pozdrav", take srazky se zveri, zivly, neco v prednim skle. Pokud si to nespravujes na koleni, tak je rozhodne vyhodnejsi to dat opravit a nechat si to zaplatit a to i za cenu, ze prijdes o bonus a pak ti nekdo chytre napise, ze "hodne bouras"...

Railpic - tady se bavime o tom, kolik stoji jeden kilometr auta. Neni to uvaha o tom, jestli rano jet autem nebo vlakem
registrovaný uživatel M@ra 
12.10.2011 (11:26)  
Trhák to asi nebude, ale každopádně lepší než denní spojení s přestupem v Hamburku, i když třeba to naloďování ICE na trajekt má svoje kouzlo.

Jinak s TD jezdím okolo 4cl/km, ale snažím se spolucestujícím účtovat minimálně pneu, olej aj. kilometrickou údržbu a odpisy, ale chrochtají a ptají se proč atd..;-)
registrovaný uživatel tenzor 
12.10.2011 (10:33)  
Zřejmě nebylo míněno jen povinné ručení, ale i havarijní. To sice každý mít nemusí, ale pokud chcete používat soukromé auto pro služební ježdění, musíte ho mít (minimálne u nás na VUT v Brně)
Tak to je mi jasne, ale i tak mi 10k prijde moc. Ale asi je to mozne bez bonusu u cerstveho ridice nebo u nekoho, kdo casto boura...
12.10.2011 (10:11)  
Tohle se vrací furt jak bumerang. Proč počítat odpisy auta, když už jsem ho zaplatil a mám ho v garáži? Jakože když nebudu jezdit, tak ušetřím nebo mi někdo ty peníze dokonce vrátí? Nebo pojištění, které mám už dávno zaplacené tak jako tak? Pokud auto nemám, nevidím v něm žádnou výhodu, jdu na to čistě ekonomicky a počítám, co je výhodnější, jezdit dál vlakem nebo koupit auto, odpisy samozřejmě zahrnu. Odepisovat ale nebudu pořizovací cenu auta, ale jen rozdíl mezi ní a cenou, za kterou to auto případně prodám. Pokud už auto mám a rozhoduju se, jestli jen na dovolenou autem nebo vlakem, žádné obecné pravidlo vůbec neexistuje:
1. pokud počítám, že mi to auto stejně vydrží až do smrti, nebo pokud chci tak jako tak koupit nové a stávající dát do šrotu, na nějaké jeho odpisy se můžu vykašlat úplně
2. pokud vím, že si budu chtít koupit nové auto a tohle prodat, budu počítat jen to, o kolik mi každý další najetý km sníží jeho prodejní cenu
3. pokud mám auto na operativní leasing tak...
Myslím, že jako příklad stačilo. Na to není potřeba žádná vyšší dívčí, stačí selský rozum.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko