Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.
Zdroj: České dráhy
Kovarik - je zcela na urovni prispevku tveho. Chces rict, ze pises hloupy a nesmyslny prispevky?
PS: Na me strane je ten realnej pribeh s realnyma lidma (11.10. 23:09)
slyšel jsi někdy o lůžkovém voze?? dle mého názoru lehátka jsou již jen přežívající minulost, a doporučuji Ti se podívat na odkaz v článku, a protože ty asi články nečteš, tak peo tebe jeste jednou http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php
ale i v obyčejném lůžkáči se dá umýt
pokud budeme uvažovat výběr na základě objektivních kritérií (tj. vynecháme autofily a lidi s odporem k vlaku), tak v takovém případě nevadí delší doba jízdy, protože ji prospím, přijedu na místo určení brzo ráno (což při cestě letadlem znamená minimálně půl noci probdít) a v porovnání s řešením letět o den dřív a spát v hotelu, znamená noční vlak úsporu času a už to není cenově tak drahé (počítám-li letenka+hotel)
in-gold-holder: Tak zrovna ten RegionalExpress (Alex) do Norimberka mi na německém území přijde dostatečně kvalitativně uspokojivý. Stejně tak noční spojení do Frankfurtu/Stuttgartu přes Cheb nebylo neuspokojivé, časové polohy příjezdů/odjezdů tak akorát a i z/do Plzně se hodně cestovalo - teď mají v Plzni smůlu.
Mimochodem, "casto bourat" u havarijniho zahrnuje i to, ze ti to na parkovisti nekdo objede klicem po cele delce, pripadne ti tam nejaky zrucny parkujici necha "pozdrav", take srazky se zveri, zivly, neco v prednim skle. Pokud si to nespravujes na koleni, tak je rozhodne vyhodnejsi to dat opravit a nechat si to zaplatit a to i za cenu, ze prijdes o bonus a pak ti nekdo chytre napise, ze "hodne bouras"...
Railpic - tady se bavime o tom, kolik stoji jeden kilometr auta. Neni to uvaha o tom, jestli rano jet autem nebo vlakem
Jinak s TD jezdím okolo 4cl/km, ale snažím se spolucestujícím účtovat minimálně pneu, olej aj. kilometrickou údržbu a odpisy, ale chrochtají a ptají se proč atd..;-)
Tak to je mi jasne, ale i tak mi 10k prijde moc. Ale asi je to mozne bez bonusu u cerstveho ridice nebo u nekoho, kdo casto boura...
1. pokud počítám, že mi to auto stejně vydrží až do smrti, nebo pokud chci tak jako tak koupit nové a stávající dát do šrotu, na nějaké jeho odpisy se můžu vykašlat úplně
2. pokud vím, že si budu chtít koupit nové auto a tohle prodat, budu počítat jen to, o kolik mi každý další najetý km sníží jeho prodejní cenu
3. pokud mám auto na operativní leasing tak...
Myslím, že jako příklad stačilo. Na to není potřeba žádná vyšší dívčí, stačí selský rozum.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.