..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Dánsko


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
12.10.2011 (10:04)  
A ještě si dovolím poznámku: za sebe bych uvítal (bráno pohledem z Ostravy), kdyby jezdily lůžkové vozy do míst jako Mnichov, Salzburg, Graz, Drážďany/Berlín, Wroclaw/Poznaň apod. Protože je to příliš krátká vzdálenost na létání (a pokud se tam létá, tak draho). A kdyby tam byl příjezd mezi 7-9, tak je to ideální na pokračování do dalších míst nebo na celodenní program v místě. Ale to je jen mé soukromé přání...

K tomu se pripojuju (az na ty Drazdany, kde jsem z Brna primym spojem za 5 hodin).
12.10.2011 (10:00)  
to nekdo fakt plati 10 000 za 1.6?
Zřejmě nebylo míněno jen povinné ručení, ale i havarijní. To sice každý mít nemusí, ale pokud chcete používat soukromé auto pro služební ježdění, musíte ho mít (minimálne u nás na VUT v Brně)

Ještě k mé jízdě: že nelze očekávat ve vlaku koupelnu - to jsem sice nečekal, ale čekal jsem, že v tom vagoně bude něco lepšího, než standardní pidiumývárka. Ano, mohl jsem jet v lůžku 1. třídy, ale to proti letadlu finančně úplně mimo. Mě osobně by stačilo, kdyby byla garance, že na koncovém nádraží ty sprchy jsou a jízdenka byla poukázka na jedno bezplatné použití.

Mmch, největší podraz je internetový prodej jízdenek OeBB, kde celou dobu rezervace sliboval cenu někde kolem 30E a na konci, před vytištěním jízdenek řekne: O-ou, levné už došly. Cena je 60E...
registrovaný uživatel Busman 
12.10.2011 (9:53)  
Jde "jen" o "kosmetickou" úpravu. V současném GVD 2010/2011 byla na kodaňském CNL zrušena větev do Mnichova, takže se na vlaku uvolnila kapacita (délka vlaku není nafukovací), tak jsem čekal, že by to takhle mohlo dopadnout. Je to správný krok a poptávka v relaci Praha - Kodaň je...

Paříž, Brusel apod. by vyžadovaly překopání systému CNL. Na nový vlak to není a v současné síti to není s čím spojovat.
registrovaný uživatel tenzor 
12.10.2011 (9:40)  
davam za pravdu M, cena u Skody Octavia I. generace s benzinovym motorem 1.8 byla pred peti lety 6.80Kc. pochybuju, ze by se snizila a pokud ano, urcite nikoliv tak razantne, aby spadla kamkoliv pod 6Kc. problem techto kalkulaci je, ze se do nich musi zapocitat uplne vse, co s provozem vozu bude souviset.
1.8 T (cili turbo) ? Tam asi bude spotreba a naklady na servis ponekud vyssi.. jak rikam, u te oktavky 1.6 (se stredni vybavou) to realne vychazi se vsemi naklady 5.30 a Kluba u Passata, coz je o tridu vyssi auto, byt v tomto pripade s horsi motorizaci, spocital 5.60.

dokonce si pamatuju, ze mi ucetni tenkrat tvrdila, ze nelze kalulaci postavit na navstevach beznych servisu, tedy tech neautorizovanych. pry musim pocitat servisni ukony z cen autorizovaneho servisu - z cehoz mne malem trefilo. a razem jsem byl nad 7Kc...
To ted moc nechapu - zaplacen byl neznackovy servis a do dani se dala cena za znackovy (i kdyz k tomu nebyly doklady) ? Tak tim bych se verejne moc nechlubil :) Anebo to bylo jen k nauctovani sazby zakaznikum? To si ale clovek muze dat i 8 Kc, ne?
registrovaný uživatel tenzor 
12.10.2011 (9:32)  
Rozpocitana cena auta mi vychazi nekde kolem 2 korun, jenom benzin 2.50, pojistka zhruba 0.50 (pocitam 20tkm rocne). Na peti korunach jsem tudiz uz ted a to jsem jeste nesahl na gumy, nejaky servis (Oktavka 5-8 let bez servisu asi neprezije), myti, znamky a co ja vim, co jeste. 5.30 je podle mne minimum. Na druhou stranu to odpovida tomu, ze to bude pres pet korun

Jde o realne cislo vcetne veskereho servisu, pojistka neni 0.50 ani omylem, to jsou halerove polozky (to nekdo fakt plati 10 000 za 1.6? :) ), je fakt ze tech najetych km je take cca 40k za rok, coz asi bude vic nez prumer. Rozpocitana cena auta vychazi na 1.10 Kc/km. Takze opravdu nevidim problem se s timto autem do 5 Kc na km vlezt a i kdyby prumerne naklady na prumerne auto byly vyssi, tak to nebude o moc. I kdybychom pocitali 6 Kc/km, coz uz jsou podle vseho realne naklady spis vozu vyssi stredni tridy, tak je to v dnesni dobe ve 4 lidech relativne levny zpusob cestovani.
dopisovatel nebo člen ŽP Kluba 
12.10.2011 (8:34)  
Těch 5 Kč/km bylo opravdu orientačních, ale udělal jsem si rychlý sčot u svého auta: Passat 1,9 TDI r.v. 2003, koupený 2007 s 112 tkm, nyní 220 tkm. Nafta 1,91 Kč/km (4-letý průměr), amortizace 240 tis. (4 roky), servis, pneu apod. okolo 60-80 tis /4r, pojistné(včetně havarijního a proti krádeži) je cca 50 tis/4r. Takže jsem se dopočetl někde okolo 5,50 - 5,70 Kč/km. Ale třeba se to po dnešním STK a servisu zvedne :-)
Každopádně bych třeba autovlak rád využil (uvažoval jsem právě o Rakousku na lyže), ale při té ceně je to hodně diskutabilní, protože jak jsem psal, část nákladů auta (hlavně část amortizace a servisu a pojistné) platím tak jako tak, to bych auto nesměl mít (a pak je mi kničemu autovlak :-) ).
A abych tu nespamoval mimo téma článku: jel jsem před pár lety R207 z Prahy do Curychu, lůžko, oddíl pro 3 osoby za 69 EUR. Byl jsem v něm sám a tak to bylo pohodlné, jen chyběla ve voze sprcha. Obsazenost vagonu 2-3 osoby. A vzhledem k příjezdu vlaku kolem 7 ráno to byla docela dobrá volba - byl jsem na místě brzo a vyspaný. Podobně cesta do Kolína nad Rýnem (WLABmz se sprchou), oddíl pro 2 v pohodě. Z ČR jen několik málo lidí, ale naplnilo se to v Německu. Ale ty příjezdy kolem 10 se mi zdají už trochu pozdě (třeba EN do Amsterdamu, teď ta Kodaň).
Také nebylo špatné, když jezdlilo lůžko Košice - Drážďany. O půl noci jsem nastoupil na Svinově a v sedm jsem byl v Drážďanech relativně odpočatý. Lůžko stálo v double tuším kolem pětistovky a jezdil WLABmee, takže to mělo kulturu. Zbyl pak celý den na další cestu (třeba zrovna do Kodaně jsem to takto využil).
A ještě si dovolím poznámku: za sebe bych uvítal (bráno pohledem z Ostravy), kdyby jezdily lůžkové vozy do míst jako Mnichov, Salzburg, Graz, Drážďany/Berlín, Wroclaw/Poznaň apod. Protože je to příliš krátká vzdálenost na létání (a pokud se tam létá, tak draho). A kdyby tam byl příjezd mezi 7-9, tak je to ideální na pokračování do dalších míst nebo na celodenní program v místě. Ale to je jen mé soukromé přání...
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.10.2011 (5:13)  
davam za pravdu M, cena u Skody Octavia I. generace s benzinovym motorem 1.8 byla pred peti lety 6.80Kc. pochybuju, ze by se snizila a pokud ano, urcite nikoliv tak razantne, aby spadla kamkoliv pod 6Kc. problem techto kalkulaci je, ze se do nich musi zapocitat uplne vse, co s provozem vozu bude souviset.

dokonce si pamatuju, ze mi ucetni tenkrat tvrdila, ze nelze kalulaci postavit na navstevach beznych servisu, tedy tech neautorizovanych. pry musim pocitat servisni ukony z cen autorizovaneho servisu - z cehoz mne malem trefilo. a razem jsem byl nad 7Kc...
registrovaný uživatel M 
12.10.2011 (2:12)  
Ale souhlasim s tim, ze kazde je jine. "Bohuzel" ale i s tim, ze 16 hodin je moc. Kodan je letecky dostupna dobre a za 99 euro je k mani (skoro) i zpatecni. Proste nicmoc destinace, ale ciste muj pohled.
registrovaný uživatel M 
12.10.2011 (2:04)  
Slezingr vs Petrak vs Kovarik: to ale prece psal prvni jmenovany. Urcite by mohl do Rima jen i nejakym deluxe vagonem, jenze za stejny peniz mohl i letet a s manzelkou jit na luxusni obed s vyhledem na Rim... On by tam mozna jel znova vlakem z fandovstvi, manzelka je ale timhle nezasazena a vlakem by nejela ani omylem. Je dost pravdepodobny, ze manzelka to vidi ciste objektivne...

tenzor - tech 5.30 - kolik pocitas, ze ji budes mit let, za kolik ji prodas a kolik najezdis? Rozpocitana cena auta mi vychazi nekde kolem 2 korun, jenom benzin 2.50, pojistka zhruba 0.50 (pocitam 20tkm rocne). Na peti korunach jsem tudiz uz ted a to jsem jeste nesahl na gumy, nejaky servis (Oktavka 5-8 let bez servisu asi neprezije), myti, znamky a co ja vim, co jeste. 5.30 je podle mne minimum. Na druhou stranu to odpovida tomu, ze to bude pres pet korun

Edit - 2.50 vychazi z nizsi spotreby. Pri tom ferovem cisle, tzn. tech zminenych neco pres 8, je to 2.80. Cenu 5.30 za kilak tak udelaji jen benzin+porizeni+pojisteni. Realne to tedy bude cislo zacinajici sestkou
registrovaný uživatel Oto 
12.10.2011 (1:57)  
Karel Kovářík: na relaci Praha-Budapest je příplatek do trojlůžkového kupé ve voze WLABmz 350 Kč. To je stejně jako příplatek do čtyřlůžkového lehátka ve starém Bc na stejné trase.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko