..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Dánsko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Kakov 
22.10.2011 (20:32)  
Sim+M: takže pořád dokola, uděláte špatnou zkušenost s konkrétním spojem a to znamená zavrhnout konkrétní druh dopravy jako celek??

doporučuji zavrhnout žluté vlaky i busy, protože starých rozvrkaných karos jezdí všude tolik, že bychom vlastně měli autobusouvou dopravu jako celek zrušit že?
Registered user M 
21.10.2011 (3:57)  
Rada nad zlato:-))
Registered user Sim 
19.10.2011 (23:10)  
Karel Kovářík > rad bych. Ale jak to udelat, kdyz na "me" lince nejezdi? Jen tak z pleziru se sebrat a jet "zbytecne" treba do Kodane a zpet, jen abych si to zkusil? Jako ja chapu, ze to nemusi byt takova tragedie ... ale kdyz to tak vemu kolem a kolem. Vyzkousim si to, reknu si, fajn, ono to neni spatny... a pak se zase vratim do toho spalikovyho WLABu s drevenejma oknama?
Registered user Laborec425  mail  
19.10.2011 (13:22)  
Už v lednu 2008 jsem jel v single kupé na trase Ústí nad Labem - Banská Bystrica normálně s jízdenkou na druhou třídu, takže si myslím, že už to dávno neplatí. Mimochododem, tenkrát jsem si single kupoval zbytečně. V celé trase jsem byl v lůžkovém voze sám :). A sprchu na chodbě jsem využil hned za Ústím :).
Registered user Kakov 
19.10.2011 (10:50)  
Sim: domníváte se, že špalíkové brzdy jsou nějakým předepsaným standardem lůžkových vozů v celé evropě??
zkuste opravdu někdy využít služeb moderního vozu, hluk minimální
19.10.2011 (9:40)  
No, aby z toho má novomanželka nevyšla jako nějaká fouňa, musím přece jenom přidat nějaké komentáře. (tím spíš, že se jedná o "outdoorovou" ženu").
Problém v naší dopravě byl v tom, že jsem podlehl reklamě a nepřečetl si poznámku pod čarou: lehátka jsou turistická třída. Pro výlet s partou a par lahvinkami perfektní, pro "seriozní" cestování nepoužitelné. Pokud to srovnám s noční cestou cestou UnO-Poprad v B v osmi lidech v kupé, tak to prostě vyšlo nastejno - po příjezdu mrtvoly - ale cestou do Tater jsem se alepoň ožral...

Abych si opravil mínění, chtěl jsem jet zpátky domů v prosinci (16.12.) znovu vlakem (sám), ale bohužel, rezervační systém Trenitalia nesahá do nového grafikonu, takže zvítězili Studenťáci. Poté, co jsem zjistil, že jízdenka na RomaTermini-RomaFiumicino stojí 11E, jsem zalitoval, ale už se nedá nic dělat.

V budoucnu mám v plánu nějakou západní Evropu, tak to třeba ještě dopadne a lůžka železnici opraví reputaci.
Registered user M 
17.10.2011 (15:35)  
Sim - dobry popis, diky. Takhle nejak si to predstavuju. U mne osobne jeste v kombinaci s tim, ze kdyz je hluk, tak hodne blbe usinam.
Uprimne rikam, ze bych si to nekdy chtel zkusit, ale zkusit ve smyslu "zazitkove zkusenosti", pokud by to nebyl single, tak si nejak nedovedu predstavit, ze bych takto nekam jel...

PS: Preci jen, v hostelu s cizima lidma, to mne bavilo (hlavne ta cena mne bavila:) pred deseti a vice lety...
17.10.2011 (14:53)  
Sim: většina problému co uvádíte, je dnes řešena moderním vozovým parkem (lehátka se snad už ani nevyrábí) a snahou omezovat nácestné zastávky v noci (takže žádné přistupování v Ostravě).

dokaze mi nekdo vysvetlit, v cem je rozdil, pokud ke kategorii T2 mam listek do prvni nebo do druhe tridy?

Není žádný. Stejně jako u T3 a lehátek. Prostě si jízdenku 1. třídy nekupujte, stejně jako si jí asi nekupujete do osobáku, který 1. třídu vůbec nemá ...
Registered user Sim 
17.10.2011 (13:39)  
Editovat mi to uz nejde, takze jen drobne napraveni chyby v uvaze - pro samostatne kupe to neni jen cca tisicovka navic, ale je potreba pripocitat i rozdil v cene listku prvni a druhe tridy, bo kategorie T1 s listkem do dvojky neni kompatibilni :-(

A zaroven me napada jedna drobnost - dokaze mi nekdo vysvetlit, v cem je rozdil, pokud ke kategorii T2 mam listek do prvni nebo do druhe tridy?
Registered user Sim 
17.10.2011 (11:09)  
Mno, jezdil jsem relativne casto nocnim excelem z Ostravy do Plzne. Nekdy luzko, jindy lehatko. Nerikam, ze to bylo vylozene spatny, ale:
- lehatko (priplatek 140) znamenalo, ze si clovek musi "postel" sam povlict; ne ze by to neslo, nicmene to docela otravuje a hlavne, pokud o pulnoci pristoupim do plneho kupe, kde ostatni chtej spat, je uplne supr, kdyz se clovek ctvrt hodiny nekde mrdla v mizerne osvetlenym a rozmerove osvetlenym prostoru pred tim, nez si ma kam lehnout
- luzko (priplatek 280) znamenalo, ze mel clovek ustlano a zpravidla tam byly i nejaky hacky s raminkem na obleceni, ovsem toho prostoru tam taky zrovna moc nebylo. Rozdil v pohodli "postele" nijak vyrazny ve srovnani s lehatkem, ale nemusim se starat o povleceni, proste prijdu a lehnu si. V trimistnem kupe je umyvadlo s kelimkem vody pro ustni hygienu, takze na nejzakladnejsi hygienu to staci, jenze stejne jako u lehatka je trochu problem, kdyz o pulnoci pristoupim nekam, kde uz ostatni spi.
- ve vsech pripadech bylo nejvetsim nepritelem spanku brzdeni; spalikove brzdy v kombinaci se zastavkami po 40 km proste udelaly svoje, ani spunty do usi nedokazaly zaridit, abych usnul driv nez mezi Hranicema a Prerovem. Trochu tomu dokazaly pomoct dve piva pred odjezdem vlaku, spat se chce vic, ale zase clovek musi odbihat na zachod, takze ve vysledku prast jako uhod.
- pokud ostatni z kupe vystupuji drive nez ja, pri baleni me probudi ... to same i opacne, pokud bych ja vystupoval driv nez ostatni (coz se me nestava, bo jedu "az na konecnou").
- pokud ostatni z kupe vystupuji spolu se mnou, neni v kupe k hnuti a je potreba se nejak domluvit, ze treba ja si pujdu vycistit zuby, nekdo na zachod a jiny se bude oblikat (zejmena u plne obsazeneho lehatka je to silenost)
- nebyl spoleh na rezervaci mista - zakoupeno spodni lehatko, obsluha me pak posle nahoru s tim, ze uz je moje misto obsazeno.
- vseobecne byly problemy se stabilitou teploty; prestoze je topeni nastaveno stale stejne, pul noci je hic a druhou pulku clovek mrzne. Ve vsech pripadech to byly obycejne vagony bez klimatizace.
- vim, ze je to specialita tohoto vlaku, ale silene me prudilo zamykani se v kupe - jakakoliv manipulace s retizkem budi, navic pri vystupovani kohokoliv se musela obsluha vlaku dovnitr napred dobouchat.
- jako hlavni duvod vyuzivani nocniho spoje jsem povazoval usetreny pulden, kdy do Plzne prijizdim na sestou a tim padem jdu rovnou do prace. Ovsem dost casto jsem vyspaly nebyl, takze to usetreni casu bylo relativni
- posledni hrebicek do rakve meho nocniho cestovani byl zatlucen s pruserem na Slovensku, kdy diky snehu vlak v dobe, kdy mel byt v Ostrave, jeste nevyjel z Kosic. Zpozdeni na prijezdu do Plzne bylo obvykle hodinu, nekdy dve ... to nebylo na skodu, aspon se clovek prospal; ovsem prijet v jednu odpoledne a jeste nevyspalej, to bylo moc i na me.

Takze, beru tohle moje obdobi jako zajimavou zkusenost - nelituju toho, ale taky bych do toho uz nesel. Aspon ne v pripade, ze by HW i SW tehle sluzby byl za tyhle penize na takoveto urovni. Jo, mit kupe jen pro sebe, to by bylo jiny kafe - ale davat za nej litr navic (tedy vic nez 3x tolik, nez pro zakladni luzko) k jizdence, kdyz se stejne jede vagonem, co ma jeste drevene ramy oken a komfort tomu veku bohuzel odpovida, mi prijde preci jen ujete.

Jo, dovedu si predstavit situaci, kdy bych i takovyto vagon ocenil - pokud bych jel s motorkou na tydenni cundr, hodilo by se mi usetrit cas a nechat se i s motorkou odvezt do Kosic. Bohuzel, nemozne - motorky vozi pouze do Popradu, kde by me vysadili ve dvou tretinach cesty nesmyslne brzo, takze to pada.

Je mi jasne, ze smerem na zapad jsou nasazovany zcela jine vozy. Zaroven predpokladam, ze je i vetsi jistota, ze opravdu dostanu rezervovane luzko. A ve srovnani s rizenim auta je to samosebou bez prace. I tak bych se ale hodne rozmyslel, jestli pouzit nocni vlak a neporesit to jinak.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko