..: ČD opět hýbou s cenami na trati z Prahy do Brna :..

1216.226 a 350.002, Brno, foto: Tomáš KubovecPraha — V neděli 23. října 2011 končí platnost nabídky ČD Promo ve vlacích z Prahy do Brna a z Prahy do Hradce Králové. Ti, kteří cestují do jihomoravské metropole, však nemusí věšet hlavu – od pondělí 24. října vstoupí v platnost nové akční ceny. Zákaznická (IN25) jednosměrná jízdenka bude stát 170 korun, obyčejná pak 200 korun. Oproti současné končící nabídce jsou sice jízdenky dražší, zdaleka však nedosahují výše plné ceny. Také jízdenky SporoTiket zůstanou levnější, neboť v první cenové relaci (jízdenky koupené 7 a více dní předem) budou stát 150 Kč / 170 Kč. Zde se oproti současné akci ČD Promo ceny nemění. Zkrátka opět, bohužel, přijdou majitelé aplikace IN50. ČD se pomocí akčních nabídek a nasazení modernějších vozů snaží do vlaků z Prahy do Brna nalákat hlavně cestující, kteří v současné době využívají dálnice D1. Ta totiž projde náročnou rekonstrukcí.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 22.10.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.10.2011 (15:27)  
Pokud by ČD byla soukromá firma neřeknu ani ň. Ale ČD si od státu na provoz na této trati berou dotace a onen občan z Veselí n.L. ze svých daní ...

Pokud to berete podle "litery zákona", tak ČD berou dotace za to, že ten vlak bude jezdit (a to jezdí) a že v něm platí obyčejné jízdné a zákonné slevy (což taky platí).

Domnívám se, že z tohoto důvodu, je nabízení akčních slev typu SporoTiket (který platí jen v některých stanicích) naprosto nepřijatelné.
A jestli je to reakce na autobusy nebo na něco jiného je v této souvislosti naprosto jedno.


Aby vás ta ideologie ("ani haléř komerční slevy na dotované lince nazmar") nezaslepila.

Ty akční ceny SporoTiketu (cena A) na relaci ČB-Praha přilákají z těch autobusů na této relaci alespoň pár lidí. Řekněme, že místo X, co by bývali jeli i za obyčejné (cena B), jich bude X+Y.

Tržby se tedy zavedením SporoTiketů změní. I kdyby všichni, co jezdili za obyčejné (což se nestane), přesedlali na SporoTiket, změní se tržby o A*(X+Y)-B*X.
Prostým vyřešení nerovnice zjistíte, jaké musí být Y, aby se zavedením SporoTiketů vybralo na tržbách víc.

A to prospěje i občanovi z Veselí, protože se třeba ten vlak za rok nezruší (po té co by tím z ČB už nikdo nejel a na sociální službu přepravy lidí z Veselí by chtěly ČD více peněz).

My samozřejmě neznáme čísla X a Y, takže nemůžem rozhodnout. Ale nelze vyloučit, že to je tak jak tvrdím a SporoTiket tržby zvyšuje.

Podporou pro moje tvrzení může být to, že SporotIket už nějakou dobu existuje, a pokud by pro ČD neměl žádný pozitivní efekt na tržby, tak ho zase zruší. Přece ho nebudou držet jen pro "dobrý pocit" ...
registrovaný uživatel Qaws 
24.10.2011 (15:17)  
A kdo nutí Veseláka, aby si nekoupil stejnej Sporáč jako Budějičák? Kdo chce ušetřit, vždycky si najde nejlevnější variantu..
24.10.2011 (15:00)  
Pro turista: Pokud by ČD byla soukromá firma neřeknu ani ň. Ale ČD si od státu na provoz na této trati berou dotace a onen občan z Veselí n.L. ze svých daní doplácí ČD stejnou částku (samozřejmě za předpokladu, že oba berou stejný plat) jak ten z ČB. Domnívám se, že z tohoto důvodu, je nabízení akčních slev typu SporoTiket (který platí jen v některých stanicích) naprosto nepřijatelné. A jestli je to reakce na autobusy nebo na něco jiného je v této souvislosti naprosto jedno.
24.10.2011 (14:47)  
nádhera jak dokážete ze všeho udělat vinu autobusu :)

Není to vina autobusu, ale vina chybějící koncepce a koordinace VHD v ČR.

z jakýchsi divných důvodů vychází často levnější i rychlejší než vlaky.

Důvodem je stav infrastruktury. A není divný, ale bohužel logický. Když na stavby NOVÝCH silnic po desítky let dáváme desítky miliard, a na stavbu NOVÝCH tratí téměř nic, nelze nic jiného čekat.

V Německu je dálková železniční doprava nedotovaná. A proč? Protože je na tamějších tratích vlak obvykle nejen rychlejší než bus, ale i než auto.
registrovaný uživatel SYN 
24.10.2011 (13:57)  
Turista: nádhera jak dokážete ze všeho udělat vinu autobusu :)
Akorát že tady to není tak že je něco něčí "vina" a někdo by byl trestán, ale že je tu někdo zvýhodněn. Zvýhodněn je cestující z ČB, a to státním (přesněji státem vlastněným, prosím kohokoliv ušetřit si výlevy na téma že ČD jsou "normální" akciovka) dopravcem. Děje se tak z titulu aby měly dráhy přece jen jakous takous šanci konkurovat autobusové dopravě, která z jakýchsi divných důvodů vychází často levnější i rychlejší než vlaky. Což je sice důvod relativně chválihodný, ovšem velká otázka je jestli by se tak mělo dít prostřednictvím ceny. Já bych daleko raději viděl kdyby se to dělo prostřednictvím vyšší kvality - rychlosti, komfortu, úrovní služeb na palubě...
24.10.2011 (13:50)  
Za co je ten z Veselí nad Lužnicí trestán?

Je trestán za to, že z Veselí jezdí méně busů než z Českých Budějovic.

SporoTiket je reakce na neregulované dálkové busy, které jezdí jen mezi velkými městy. Z tohoto důvodu nemůže být fér. Stejně jako neni fér, že z Prahy do Londýna doletíte levněji než do Varšavy, přestože je to dál ...
24.10.2011 (13:04)  
Pro numo: Já vás naopak naprosto chápu. Co nechápu je to, že někdo, kdo jede do Prahy z Českých Budějovic to může mít (díky Sporotiketu) levnější než ten, kdo jede stejným vlakem z Veselí nad Lužnicí (a kdo na Sporotiket nemá nárok). Za co je ten z Veselí nad Lužnicí trestán?
registrovaný uživatel M 
23.10.2011 (23:02)  
junkrs - no, treba:-))

Pikehead - pokud to nema byt nejaky sarkasmus vyssiho levlu
spocivajici v tom, ze zality nejvetsich der a rozsireni odstavnyho pruhu neni zadna rekostrukce, tak ta dlouhodoba oprava asi hodne useku dost zpomali. A ackoliv je na zpomalenich 80, tak se tam z nejakeho duvodu jezdi i 50 a pred zuzenim byvaji tu kratsi, tu vetsi kolony jedoucich krokem. V nejaky vychytany doby to rozhodne nebude na dve hodinky (to teda moc neni ani ted)...
23.10.2011 (22:39)  
Oto: Nojo, ale ve "Je-li SporoTiket relační nabídka, má platit z A do B po každé rozumné trase." je slovo "rozumné" a toto slovo do některých míst ČD má vstup zakázán ...
registrovaný uživatel numo 
23.10.2011 (22:36)  
Asi na tejto stranke nebudem pochopeny, ale firma, do ktorej prudom tecu verejne peniaze, by podla mna nemala ponukat akcie pod cenu nakladov, a to ani docasne. To je jedno ci ich ponuka na nedotovanych spojoch, ony niekde chybat budu a potom nastrci ruku k statu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko