..: České dráhy snížily ceny akčních jízdenek na vybraných relacích :..

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.

Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.

Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.

Zdroje: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 3.10.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
03.10.2011 (12:56)  
Co pak je vlastnictví IN50 nějak vázané na relaci Praha-Ostrava? Pokud někdo jezdí jen praha-ova, tak se mu IN50 nemusí vyplácet, ale jak je napsáno ke konci, tak IN50 je o celé síťi ČD.. a jízdenka není omezena nákupem předem.. (jak je psáno)
On tehle přístup je téměř na ránu pěstí nebo lépe na dopis na MD jako na objednavatele dálkové dopravy. Co je to ksakru za přístup u státního dopravce, že snižuje ceny pouze tam, kde je konkurence?
registrovaný uživatel Sim 
03.10.2011 (12:48)  
turista > zkuste to pendolinem ze Svinova na hlavni :-)

A co se rozdilu ceny flexi a neflexi tyka, ono je to obousmerny - CD maji taky jizdenky vazany na jeden spoj, ale jsou paradoxne drazsi, nez ty volne. Takze se pak muzou divit tisickrat, ze lidi radsi kupujou ty volne, kdyz je k tomu vychovavaji.
03.10.2011 (12:33)  
Ve všem ostatním RJ je lehce převálcuje. Pro většinu klientů je volba jednoznačná…

Ono je toho více, časové jízdenky, přerušení jízdy v ceně, přeprava kol, výrazná sleva pro skupiny (pro ty je klidně praha-ostrava za 230 kdykoliv), pro rodiny (SONE).

A především FLEXIBILITA. To je ten nejcennější statek (podívejte např. se na rozdíl cen letenek flexibilních a neflexibilních). Můžu jet kdy chci, koupit si lístek 3 minuty před odjezdem v automatu bez internetění a smsení a vybrat si místo až ve vlaku. Můžu se svézt klidně z hlaváku do Libně. Nikdo mi nebude bránit nastoupit.
registrovaný uživatel OBI 
03.10.2011 (12:28)  
Na druhou stranu se CD začínají snažit.
03.10.2011 (12:14)  
Bel: Já bych přece jenom ještě něco našel: Efekt provázané sítě (uznávání jízdenek, vazby na další spoje - nepřípoje RJ v Pardubicích jsou do očí bijící) a nízká cena jízdenek SporoTiket, aniž by se člověk musel omezovat na jedno konkrétní místo v jednom konkrétním spojí.
registrovaný uživatel Bel  mail  
03.10.2011 (12:02)  
Pro Michal Janko:
Přesně tak. Naprostý souhlas. Je to modré diletantství…
A tak jediné přednosti ČD oproti RJ má: rychlost Pendolina, větší množství spojů a možnost přepravy psů. Ve všem ostatním RJ je lehce převálcuje. Pro většinu klientů je volba jednoznačná…
03.10.2011 (11:42)  
Borečku, ale to jsou SOUKROMÍ operátoři v ZAHRANIČÍ. Obě zvýrazněná slova uvedenou analogii vyvracejí.

Jen pro ilustraci, představte si, že potřebujete jet vlakem z Lovosic do Vrchlabí. Pojedete dobrých 5 hodin s řadou přestupů obstarožními stroji bez jakéhokoli servisu. Ale zaplatíte víc, než kdybyste jel skoro přes celou republiku z Prahy na Ostravsko, bez přestupu, v modernějších vozech, se servisem, kratší dobu. A nakonec ztrátovost linky Praha--Ostrava stejně zaplatíte na daních.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
03.10.2011 (11:33)  
Mě by zajímala ta "varianta pro cestující do 26 let". Na webu ČD je to pod názvem "studenti 15–26 let", což znamená něco trochu jiného, ale stejně z toho není zřejmé, co se tím přesně myslí. Jde o žákovské jízdné 15-26? To by mělo smysl, bylo by to levnější než současné žákovské jízdné - ale to by tam asi napsali "žkovské 15-26". Nebo je to pro všechny studenty? A jak se to bude prokazovat? Že by u ČD takhle nenápadně začali opět dávvu na ISIC? Nebo bude stačit libovolná studentská průkazka, či potvrzení o studiu? Anebo ČD dá slevu všem ve věku 15-26 bez ověřování toho, kdo je a kdo není studentem?
03.10.2011 (11:16)  
Pro Nechic: Operátoři si také za své služby nechají platit jinou cenu. Záleží jestli bydlíte v ČR nebo v Rakousku. Rozdíl ve mzdách jak pěst na oko, více minut a dat za přepočteno menší peníze u stejného operátora?! A to má náš jižní soused méně potencionálních zákazníků.
03.10.2011 (11:09)  
ČD věděly o nástupu konkurence mnoho měsíců dopředu. Že se na ni prakticky nepřipravily (pomineme-li pohrdlivá mediální prohlášení) a horečnatě lepí novou reakční slevu na poslední chvíli, jen obnažuje přetrvávající diletantství jejich oddělení PR a marketingu.

ČD dosud nepochopily základní věc: RJ je neporáží pouze cenou. RJ vyhmátl přesně ta bolavá místa (absenci zásuvek, předražené jídlo, špinavé WC, nevhodné rozložení sedaček, komplikovaný tarif s nutností vlastnit inKartu) a svou nabídkou se proti nim vymezil. ČD měly moře času přemýšlet, čím by se mohly vůči rodící se konkurenci vymezit samy, co umí lépe, v čem jsou konkurenceschopnější. A na zdůrazňování těchto kvalit (případně na odstraňování nedostatnků) měly postavit nejpozději na jaře svou kampaň.

Bojovat ex post vlastními zbraněmi konkurence je tragikomické. Nejvíc to samozřejmě odnesou všichni, kteří jezdí vlakem na jiných relacích než té vyvolené, protože právě odsud se budou zdroje brát a používat na boj na frontě. A bojové ztráty, ty každoročně zaplatíme my všichni, včetně zaměstnanců RJ.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko