Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.
Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.
Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.
Zdroje: České dráhy
A ty bonusy odhaduju na 4 měsíční platy ročně (ano, jsem neskromný, leč naše veřejná sféra mě nutí vyslovit podobné číslo)
No spíše někdo neví, co je monopol...:-)
Pokud tu máme "moudrý" stát, který nechá soukromníka jen tak (tj. zcela neregulovaně) jezdit tam, kde jezdí státní dorpavce, tak se nemůžete divit této reakci.
Ano, přesně....
Skoro si myslím, že někdo v minulosti jak na ČD, tak na MD, neuváděl pravdivá čísla.
K platům manažerů:
České dráhy jsou sice a.s., ale v plném vlastnictví státu. Když státní správě nevadí tak vysoké platy vedoucích pracovníků, tedy managmentu, tak tady s tím na ŽP asi nic neuděláme. Jen pro zamyšlení: Nový ředitel ČT bude brát jen 200 tisíc korun a další příplatky budou adekvátní jeho pracovním výsledkům. Kolik bere pan Žaluda? Já to vím, ale neřeknu, aby si mohl nějaký diskutující tipnout.
FRK
Dokud jezdily jen ČD, tak jste měl pravdu. Ale právě teď, po vyjetí RJ, snížení cen může Českým drahám vyšší tržby přinést (samozřejmě v porovnání se situací, kdyby nezaregovaly nijak).
Pokud tu máme "moudrý" stát, který nechá soukromníka jen tak (tj. zcela neregulovaně) jezdit tam, kde jezdí státní dorpavce, tak se nemůžete divit této reakci. V Německu by to takhle neudělali. Sice na některých tratích jezdí DB i soukromník (např. Alex) zároveň, ale aby se vytloukali vlastníma akčníma cenama, to fakt ne.
Ono totiz, je tu jedna pomerne podstatna zalezitost - nizsi ceny muzou (a pravdepodobne se tak stane) zvysit trzby, ovsem aby to zvysilo zisk, to uz musi byt doprovazeno i dalsimi kroky - zejmena zvysenim efektivity uvnitr firmy. A pokud "absolutni hodnota snazeni se" bude u 100 zakazniku za 200 stejna, jako u 200 zakazniku za 100, v konecnem dusledku to bude znamenat zhorseni sluzeb, byt to bude za polovinu ceny.
Zjednodusene receno... zlevnit ano, ale samo o sobe to nikoho nespasi, spis naopak.
Jako majitel celoroční IN100(ingold) se mi vyplatí (dnes a možná i v budoucnu) jezdit do zaměstnání s ČD, s RJ to bude zřejmě finančně o něčem jiném, protože nevím jaké jsou plány RJ s traťovými jízdenkami na měsíc,půlrok apod.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.