..: DB vybírá partnera pro linku Praha - Hamburk, možnosti jsou dvě :..

Berlin Hauptbahnhof - staveniště Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.

Zdroj: DB Konzern, E15


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.09.2011 (19:42)  
@ DJTiësto:
tak jestli i tohle ČD prokakají tak za to můžou poděkovat tom zasr..podniku v Plzni a politikům.

dnes mam skutecne "svuj den" - opet nechapu. co ma plzen, skodovka a politici spolecnyho s tim, jestli CD prosvihnou tendr na trasu kooperovanou s DB???
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.09.2011 (19:40)  
@ khunas:
co se stane kdys to dostane RJ pojedete treba s usti do prahy a bude te si muset mysto rezervovat jinaqk musite rychlikem

mohl bych te pozadat o preklad do ceskeho jazyka? svahilsky jeste neumim.
22.09.2011 (19:39)  
A jakže se to liberalizuje... Němci si ponechali "vlaky" i koleje, v Rakousku to samé, ve Francii totéž. Takže proč jen my, jak troubové, jsme rozdělili kde co? A hlavně, o čemže to jednají DB? Z jakého vlastně titulu si oni vybírají? To je to co mi leze na nervy. Vlaky do Německa vozí teďka ČD a v standartní kvalitě. Nebo si mylsíte, že by si dovolili takhle DB vyjednávat v Rakousku? Těžko.

A ta liberalizace je směšná, podívejte se, jak to dopadlo mezi Prahou a Brnem na dálnic. Jančura tam nasadil svoje busy, cenu nastavil na 50 Kč (nevím jeslti byla stabilně, ale hodně nízkou) a dosypával ztrátu ze své jiné činnosti a to byly zájezdy. Zlikvidoval konkurenci a teďka jezdí za víc. Dostal za to i nějakou směšnou pokutu. A takhle to podobně dřív nebo později bude i na železnici. Rozklikněte si idos a podívejte se, co jezdí za spoje mezi Prahou a Brnem? Tomu říkáte liberalizace?? Já tomu říkám, tak že buď jedu Žlutym a nebo Modrym po kolejích.

Je mi jasné, že ani tohle se nebude líbit, ale to je fakt.
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.09.2011 (19:38)  
@ Karel Kovářík:
...tak na tohle jsem fakt zvědavej jak to dopadne...

tak to ja jsem taky. a kdyz jsem dneska cetl nekde na netu, ze jancura bude bilejma autobusama obsluhovat trasu praha - mnichov od DB, bral jsem to ciste jako konstatovani dobryho byznysu.

tahle zprava tomu ovsem dala ponekud jiny rozmer, a pokud je to tak, jak ty zpravy spolecne vyznely, pak tedy klobouk dolu pred jancurovym citem na byznys, protoze ty busy, pokud je nepodela, muzou v cely tyhle maskarade sehrat dost zajimavou roli...
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.09.2011 (19:34)  
@ infected.bass:
...kdo dovolil na nátlak EU rozdělit infrastrukturu a vlaky...

se priznam, ze jsem to nepochopil. co ma infrastruktura spolecnyho s tim, kdo pojede trasu berlin - praha - neco??
registrovaný uživatel Lkprak 
22.09.2011 (19:28)  
Já nevím.Co si mi říká, ano, mezistátní spoje jen národními dopravci, aleje jakýsi trend nejen v železniční dopravě, že se to celé liberalizuje, snad ku prospěchu cestujících.
registrovaný uživatel pacey  mail  
22.09.2011 (19:23)  
infected.bass: Proč by to tak mělo být? (nerejpu, jen mne nic nenapadá)
22.09.2011 (19:13)  
Já jen furt nechápu, proč o tom jednají DB. Jaktože si takhle nevybírají ČD? A nejsem si jist, ale nebude se tohle líbit ani jiným železničným správám. Mezistátní linka má zůstat v rukou národních dopravců. A klikejte mi klidně mínusy, tohle se mi pranic nelíbí.
22.09.2011 (19:10)  
hlavně, pokud tenhle kšeft ČD projedou tak to můžou zabalit. Jim zůstane zaprděná Žilina, Tanvaldy, Budějky a tak:o)))
22.09.2011 (19:10)  
Lkprak: Ale tam DB jezdily a evidentně o to neměly zájem, když to ponechaly Arivě.

Busman: EC Mnichov-Verona není samostatná linka, jelikož několik spojů z ní pokračuje do Boloni, nebo Milána například. Ale chápu, jak to myslíte. Ale DB ji nevozí s žádnými Italy, ale už nějaký pátek s ÖBB. Proto jim vyškrtali elegatní názvy a pojmenovali DB-ÖBB EC.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko