Praha - Na pražském hlavním nádraží bylo 19. září slavnostně otevřeno nové infocentrum Pražské integrované dopravy (PID). Narozdíl od dosavadních infocenter, která provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy, bude mít toto infocentrum pod taktovkou přímo organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID. Infocentrum se nachází v těsném sousedství pokladních přepážek Českých drah v ČD centru, na místě, které dříve sloužilo ombudsmanovi Českých drah Petru Fejkovi ke konzultaci s veřejností.
V infocentru se cestující kromě klasických informací o spojích a cenách Českých drah mohou dozvědět veškeré informace o městské a příměstské dopravě v Praze a okolí. ROPID zde také nabízí řadu propagačních a informačních materiálů, od kartičkových jízdních řádů linek S až po informační zpravodaj organizace. Zájemcům přítomný pracovník vyhledá i vytiskne například zastávkové jízdní řády linek PID, naproti tomu zde nebude možno zakoupit jízdní doklady na MHD, takže cestující zůstanou dále odkázáni na prodejní automaty, které však přijímají pouze mince, což je zejména pro zahraniční turisty komplikované. Navíc se zde údajně v posledních dnech dle informací některých cestujících objevili pochybní prodejci, kteří nabízeli cestujícím jízdenky pozměňované či projeté.
Zdroje: ROPID, České dráhy, ŽelPage
Takže tam cizincům poradí, že si mají za 32 Kč koupit jízdenku (což by bylo levnější a lepší napsat na jednoduchou anglickou ceduli u vchodu do metra), ale nemohou jim ji rovnou prodat?
Já bych na hlavním nádraží víc ocenil kdyby ty "stojany s IDOSem" (má to nějaký ofic. název?) uměly vyhledat i spojení MHD, tak jako jsou podobné v některých stanicích metra. Čekat fronty na zpomalené informace kvůli ověření něčeho takového nechci.
V.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.