Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.
„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“
Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.
Zdroj: České dráhy
Co se tématu týče, tak je to detail, ale trochu mě to odradilo od používání EPIK, kde jsem měl 6% slevu a nyní to jsou jen 3%. A včasné jízdenky jako majitel IN50 nepoužívám, takže jsem i za eshop o každé 3% přišel. Fakt doufám, že věrnostní program přinese něco pořádného, už jsem s ČD "nalétal" dost mil na to, abych mohl každý týden mít all you can eat v jídeláku..
K tomu tam má minimálně v 10 - 20 % případů být revizor, aby se cestujícím nemohlo vyplatit jezdit na černo, samozřejmě ten nesmí dávat směšné 40,- Kč přirážky, ale pokuty.
Bez tohoto je na většině tratí s jen trošku větším množstvím cestujících specifický způsob odbavení k ničemu.
Samozřejmě na tratích s jednotkami cestujících (z mých zkušeností například Svojšín - Bor) se investovat do automatu asi ani nemusí vyplatit, tam by jen stačilo, kdyby strojvůdce před započetím jízdy vlak prošel a jízdenky zběžně zkontroloval a při samotné cestě měl alespoň roztaženu záclonku na stanoviště, aby cestující měli alespoň subjektivní pocit, že tam nějaká kontrola existuje.
Ale to už tedy od tématu článku dost odbíháme...
Slevu pro lidi jezdící v největší špičce?
Strasne...
Bylo, ale to není s mým návrhem v rozporu. Dokonce některé IDS (IDOL, IREDO) mnohé z mnou popisovaných vlastnosti už mají.
Pasazeri by zatleskali a verejne rozpocty taktéž.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.