Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.
„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“
Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.
Zdroj: České dráhy
Ještě bych dodal, že manipulace s hotovostí nepřináší náklady jenom pro obchodníka, ale i pro stát. Čím menší podíl budou mít hotovostní transakce, tím méně oběživa se bude muset tisknout, razit a spravovat. Ten rozdíl mezi některými cash-centric a card-centric společnostmi je obrovský - zatímco v Japonsku stačí chvilka nepozornnosti a peněženka váží kilo kvůli mincím, ve Spojených státech jsem za týden hotovost potřeboval asi 3x - to se musí někde projevit.
Navíc většina trochu lepších karet dáva zákazníkům nějakou formu cash-backu (0,5 - 1%).
Omlouvám se za off-topic.
Ja jen chtel rict to, ze i s hotovosti jsou nejake naklady (netusim jake), jen nejsou tak lehce videt, protoze nikdo automaticky nebere X procent z platby.
Jaké jsou vlastně náklady na manipulaci s hotovostí? Předpokládám, že jednou za pár dní to asi stojí práci spojenou s přepravou (snad vlakem) do centrální kasičky ČD a nějaké to denní přepočítávání při předávání kasy?
I kdyz, uz si vzpominam ... tuhle jsem jel na nadrazi a "platil" poukazkou na mistenku do klopidla zdarma O:-)
"Prosím nabít z Visa karty 40 korun na In kartu a pak prosím zaplatit z EP jízdenku za 40 korun..."
"A proč to děláte tak blbě?"
"Protože chci ten zatracený 3 % bonus a nechci vám nechávat zbytečně peníze na účtu, když mohou být na mém" :-))
Jenom si nejsem jistý, za kolik dní by došla pokladní trpělivost. No, neudělám jí to, protože ona je v tom asi tak nevinně jako cestující.
Mimochodem, nevíte někdo zda a případně kolik platí ČD za provedenou platbu platební kartou? Obvykle to bývala nějaká procenta se stanovenou minimální hranicí platby, ale je možné, že mají nějaké VIP smlouvy.
- dobry den, za dve stovky dobit penezenku na inkarte
- tady to mate ... jeste neco?
- ano, ted jizdenku do xxxx z elektronicke penezenky
- to si to nemuzete koupit rovnou za penize?
- muzu, ale nechci
:-D
Jako, ne ze by coveka tech par korun vytrhlo, ale presne tohle je zpusob, jak by se marketing delat nemel - pokud zbyli dva konkurenti maji vzdy mistenku v cene, prijde mi tohle kosmeticke zdrazeni jako dokonaly zpusob, jeste vice poklesnout u tech cestujicich, kteri zustali.
Jde o jednotky korun u jednotlivcu, takze v systemu to dela naprosto zanedbatelne procento prijmu ... presto tech "znepokojenych" malo zcela jiste neni.
Skepticky ocekavam, s cim v prosinci prijdou ... predpokladam, ze s necim vylozene pouzitelnym, jako jsou poukazky misto penez pri reklamaci (= pro me nepouzitelne, posledne mi propadly, cesta na nadrazi je pro me drazsi nez hodnota poukazek). Teoreticky muzu byt s timhle ocekavanim jedine nadsen, pokud se nejcernejsi predstavy nevyplni ... ovsem uz system "ted zrusime bonus, abysme za pul roku prisli s necim novym" uz sam o sobe svedci o tom, ze cela zmena je namirena uplne jinam, nez ke spokojenosti zakazniku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.