..: České dráhy ruší bonusy za samostatný nákup jízdenek :..

jízdenka SONE+ R, foto: Staněk Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.

„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“

Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.9.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DenSha  mail  
18.09.2014 (4:39)  
ad M:
Ještě bych dodal, že manipulace s hotovostí nepřináší náklady jenom pro obchodníka, ale i pro stát. Čím menší podíl budou mít hotovostní transakce, tím méně oběživa se bude muset tisknout, razit a spravovat. Ten rozdíl mezi některými cash-centric a card-centric společnostmi je obrovský - zatímco v Japonsku stačí chvilka nepozornnosti a peněženka váží kilo kvůli mincím, ve Spojených státech jsem za týden hotovost potřeboval asi 3x - to se musí někde projevit.
Navíc většina trochu lepších karet dáva zákazníkům nějakou formu cash-backu (0,5 - 1%).
Omlouvám se za off-topic.
registrovaný uživatel M 
16.09.2014 (11:02)  
Nevim, ale podle mne neco jako centralni kasicka CD neni. Co by s tim pak delali? Ani regionalni kasicka.
Ja jen chtel rict to, ze i s hotovosti jsou nejake naklady (netusim jake), jen nejsou tak lehce videt, protoze nikdo automaticky nebere X procent z platby.
16.09.2014 (8:57)  
M, ať už mají Dráhy náklady s kartou nebo penězi u přepážky, tak mi z toho stále nejvýhodněji vychází elektronické bankovnictví. Proto mé původní podivení se nad nevýhodností nákupu v eshopu.

Jaké jsou vlastně náklady na manipulaci s hotovostí? Předpokládám, že jednou za pár dní to asi stojí práci spojenou s přepravou (snad vlakem) do centrální kasičky ČD a nějaké to denní přepočítávání při předávání kasy?
registrovaný uživatel M 
16.09.2014 (1:24)  
Starous - jedna vecna - ptat se na poplatek za pouziti karty je OK a je to na miste. Ale je treba se ptat i na naklady s hotovosti, ktere existuji taky.
registrovaný uživatel Sim 
15.09.2014 (17:36)  
Starouš > platbu kartou beru zcela automaticky, premyslim, kdy jsem naposledy platil jinak ... rok, dva, tri? Ne, fakt si nevzpominam :-D
I kdyz, uz si vzpominam ... tuhle jsem jel na nadrazi a "platil" poukazkou na mistenku do klopidla zdarma O:-)
15.09.2014 (14:10)  
Sim: Asi by se tato karetní hra dala dotáhnout i do dokonalosti:
"Prosím nabít z Visa karty 40 korun na In kartu a pak prosím zaplatit z EP jízdenku za 40 korun..."
"A proč to děláte tak blbě?"
"Protože chci ten zatracený 3 % bonus a nechci vám nechávat zbytečně peníze na účtu, když mohou být na mém" :-))
Jenom si nejsem jistý, za kolik dní by došla pokladní trpělivost. No, neudělám jí to, protože ona je v tom asi tak nevinně jako cestující.
Mimochodem, nevíte někdo zda a případně kolik platí ČD za provedenou platbu platební kartou? Obvykle to bývala nějaká procenta se stanovenou minimální hranicí platby, ale je možné, že mají nějaké VIP smlouvy.
registrovaný uživatel Sim 
15.09.2014 (11:04)  
Starouš > jojo, uz to vidim :-D
- dobry den, za dve stovky dobit penezenku na inkarte
- tady to mate ... jeste neco?
- ano, ted jizdenku do xxxx z elektronicke penezenky
- to si to nemuzete koupit rovnou za penize?
- muzu, ale nechci
:-D
14.09.2014 (20:05)  
Já jsem si z toho dělal legraci, ale koukám, že ta moje "fikce" je vlastně realitou. Za nějaký půlrok jsem si eshop docela oblíbil, ale při zjištění, že se teď vlastně budu okrádat, od něj zase uteču. A přitom to byl takový příjemný produkt. Jenomže, když jsou v něm jízdenky za stejnou cenu jako z elektronické peněženky u kasy a u té kasy mi ještě měsíčně připisují 3 % z utracené částky - no neberme to ;-) Takže zpátky ke kasám, aby měly paní pokladní práci (a práci s námi, cestujícími). Je to jednoznačně krok zpět :-(
registrovaný uživatel Sim 
11.09.2014 (15:26)  
Ctu prispevek a rikam si, ze se me to prakticky netyka, kdyz stejne jezdim na jizdenky, ktery byly stejne mimo bonusovy system ... a ejhle, ono se to tyka i mistenek.
Jako, ne ze by coveka tech par korun vytrhlo, ale presne tohle je zpusob, jak by se marketing delat nemel - pokud zbyli dva konkurenti maji vzdy mistenku v cene, prijde mi tohle kosmeticke zdrazeni jako dokonaly zpusob, jeste vice poklesnout u tech cestujicich, kteri zustali.
Jde o jednotky korun u jednotlivcu, takze v systemu to dela naprosto zanedbatelne procento prijmu ... presto tech "znepokojenych" malo zcela jiste neni.

Skepticky ocekavam, s cim v prosinci prijdou ... predpokladam, ze s necim vylozene pouzitelnym, jako jsou poukazky misto penez pri reklamaci (= pro me nepouzitelne, posledne mi propadly, cesta na nadrazi je pro me drazsi nez hodnota poukazek). Teoreticky muzu byt s timhle ocekavanim jedine nadsen, pokud se nejcernejsi predstavy nevyplni ... ovsem uz system "ted zrusime bonus, abysme za pul roku prisli s necim novym" uz sam o sobe svedci o tom, ze cela zmena je namirena uplne jinam, nez ke spokojenosti zakazniku.
registrovaný uživatel dbai 
09.09.2014 (22:32)  
Tyto akce budeme komunikovat ... To je něco strašného, nevím jak vám, ale z takové češtiny mi běhá mráz po zádech a nejsem chopný to dál číst :(
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko