Gliwice — Polská společnost ZNLE Gliwice oznámila, že projektové práce na novém typu rodiny čtyřnápravových lokomotiv jsou v tak pokročilé fázi, že došlo k objednávání komponent pro stavbu prototypu. Ten by v ideálním případě mohl být hotov ještě před koncem letošního roku. Pro nový typ se původně plánoval název Elephant, pod kterým jej ZNLE Gliwice zpočátku i prezentovala. Nakonec se ale bude jmenovat Griffin (gryf). Lokomotivy Griffin mají být vyráběny ve dvou verzích – E4ACU s maximální rychlostí 140 km/h a výkonem 5,6 MW a E4ACP určenou pro rychlost až 200 km/h. Výrobce navazuje na lokomotivy s označením Dragon (drak). Oba názvy vychází z mytologie. Nákladní verze dostala název Dragon, drak je totiž symbolem moci, síly a téměř nesmrtelnosti. Griffin (gryf) představuje bájného tvora, nesoucího v sobě kombinaci orla a lva, čili rychlost a sílu.
Zdroj: Rynek Kolejowy
@Martin Grill: Náhodně z pohledu vnějšího designu, je mi jasné, že tam nejsou pro srandu králíkům. Výrobce to samozřejmě trápit nemusí, tedy dokud nepřijdou nakupovat powerpointoví manažeři.
Martin Grill: Spíše než výraz odfuk bych použil slovo výfuk.
Pro Škodu je těžký i namalovat, viz aktuálně běžící spor o nákup či nenákup SIVIC, ve kterém se plzeňský poloneschopný moloch opírá o teoretický produkt...
To, že někdo něco nechce zveřejnit neznamená vůbec nic... obzváláště v situaci, kdy není spor o tom, zda netrakční jednotky mají být od Siemensu nebo od Škody a kdo má lepší nabídku, ale o tom, zda mělo či nemělo být vypsané řádné VŘ.
Luxian: Evidentně vyrobit loko na 200 není zase takový problém, jak nám hrdě oznamuje škoda, že takových výrobců je jen hrstka a ona mezi ně patří.
Tak těch 200 km/h není zase takový problém, to už zvládaly škodovácké lokomotivy ze 70.tých let (ČS200). Pevnost HSS dle TSI je dnes již standartní věc a s 3D CAD a MKP se toho dá dokázat docela dost. To co staví Škodováckou 109E mezi elitu je fakt, pro jaké spektrum států by měla být homologována a také to, že to byla první mašina dle EN 15 227 a někteří výrobci našli na 109E inspiraci pro některá svá technická řešení. Abych nerozdmýchal nějakou zlou a zbytečnou diskusi, neříkám tím, že by něco zkopírovali!!!
FRK
jonáš: Pro Škodu je těžký i namalovat, viz aktuálně běžící spor o nákup či nenákup SIVIC, ve kterém se plzeňský poloneschopný moloch opírá o teoretický produkt...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.