..: ZNLE: Nová lokomotiva nakonec dostane jméno Griffin :..

Vizualizace lokomotivy ZNLE Griffin, foto: ZNLE Gliwice Gliwice — Polská společnost ZNLE Gliwice oznámila, že projektové práce na novém typu rodiny čtyřnápravových lokomotiv jsou v tak pokročilé fázi, že došlo k objednávání komponent pro stavbu prototypu. Ten by v ideálním případě mohl být hotov ještě před koncem letošního roku. Pro nový typ se původně plánoval název Elephant, pod kterým jej ZNLE Gliwice zpočátku i prezentovala. Nakonec se ale bude jmenovat Griffin (gryf). Lokomotivy Griffin mají být vyráběny ve dvou verzích – E4ACU s maximální rychlostí 140 km/h a výkonem 5,6 MW a E4ACP určenou pro rychlost až 200 km/h. Výrobce navazuje na lokomotivy s označením Dragon (drak). Oba názvy vychází z mytologie. Nákladní verze dostala název Dragon, drak je totiž symbolem moci, síly a téměř nesmrtelnosti. Griffin (gryf) představuje bájného tvora, nesoucího v sobě kombinaci orla a lva, čili rychlost a sílu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 18.9.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
19.09.2011 (12:01)  
Evidentně vyrobit loko na 200 není zase takový problém, jak nám hrdě oznamuje škoda, že takových výrobců je jen hrstka a ona mezi ně patří.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
19.09.2011 (8:19)  
Návrh vypadá moc elegantně, ale ve finále to takhle rozhodně vypadat nebude. Je více než jasné, že by bylo technologicky i materiálově velmi náročné zajistit požadovanou pasivní bezpečnost konstrukce lokomotivy.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
19.09.2011 (0:13)  
bugear: A chladit by se to tedy mělo kudy? Pokud nechceš hnusný hrb, jako mají naše elektriky od 350 výše?
registrovaný uživatel bugear 
18.09.2011 (23:58)  
Stačí se podívat na rendr Dragona a cedníkový výsledek.
18.09.2011 (23:13)  
Barvu si urcite rekne zakaznik a loko vypada hezky, ale na prvotni studii vypadala 109 podobne a jak se pak zmenil z praktickych duvodu tvar.
registrovaný uživatel junkrs 
18.09.2011 (19:22)  
prastravak:
...a hlavně, proč je tady zase žlutá kombinace s černou!!!

V této barevné kombinaci ideální pro dálkové vlaky RJ.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
18.09.2011 (18:29)  
Tady je zase vidět, že Polské firmy se prostě designu nebojí. Sice jejich projekty jsou někdy docela šílené, ale rozhodně lépe, než naprosto nudná Škodovka (snad kromě tramvají). Já jim jednoznačně fandím.
18.09.2011 (17:38)  
Maritn Grill
já nic proti nim nemám... jen, že na některé působí stejně jako červený hadr na býka :))
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
18.09.2011 (14:25)  
JiříKu, určitě víš, že dění v lokomotivním průmyslu sleduju... Takže to, že by něco mělo být, vím taky, ale čekám na zaručené info, že to bude.

prastravak: A co je na té kombinaci špatného? Ty dvě barvy se k sobě náramně hodí... Už pár let.

http://www.auto-smart-cars.com/wp-content/uploads/2011/08/ford-gt-3.jpeg
http://mini.tanyasha.com/img/photos/mini_cooper_s/mini_cooper_s05.jpg
http://bit.ly/pFSX4j
18.09.2011 (14:13)  
a hlavně, proč je tady zase žlutá kombinace s černou!!!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko