Gliwice — Polská společnost ZNLE Gliwice oznámila, že projektové práce na novém typu rodiny čtyřnápravových lokomotiv jsou v tak pokročilé fázi, že došlo k objednávání komponent pro stavbu prototypu. Ten by v ideálním případě mohl být hotov ještě před koncem letošního roku. Pro nový typ se původně plánoval název Elephant, pod kterým jej ZNLE Gliwice zpočátku i prezentovala. Nakonec se ale bude jmenovat Griffin (gryf). Lokomotivy Griffin mají být vyráběny ve dvou verzích – E4ACU s maximální rychlostí 140 km/h a výkonem 5,6 MW a E4ACP určenou pro rychlost až 200 km/h. Výrobce navazuje na lokomotivy s označením Dragon (drak). Oba názvy vychází z mytologie. Nákladní verze dostala název Dragon, drak je totiž symbolem moci, síly a téměř nesmrtelnosti. Griffin (gryf) představuje bájného tvora, nesoucího v sobě kombinaci orla a lva, čili rychlost a sílu.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Jejich stroje jsou určeny převážně pro domácí trh, stejně jako valná většina Polské produkce (třeba od Pesy). Dlužno říct, že jim tam všechno jezdí a termíny se dodržují. Ne jako v režii plzeňské lepírny, neschopné dostát svým závazkům a slibující hory i doly. Uvidíme, zda budou i vícesystémové, aby je mohli nabídnout třeba ČD, či soukromým dopravcům za ceny, reálně odpovídající hodnotě zboží a nikoli vražedným maržím rozežraných obchoďáků, jako v případě Schadewerke.
Zdalipak se budou polští soudruzi tak jako Schadewerke Pilsen bít v prsa jak mají nejmodernější mašinu? Ona samozřejmě v okamžiku předvedení nejnovější z čistě formálního hlediska nepochybně bude, tak předpokládám že toho náležitě využijí :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.