..: ZNLE: Nová lokomotiva nakonec dostane jméno Griffin :..

Vizualizace lokomotivy ZNLE Griffin, foto: ZNLE Gliwice Gliwice — Polská společnost ZNLE Gliwice oznámila, že projektové práce na novém typu rodiny čtyřnápravových lokomotiv jsou v tak pokročilé fázi, že došlo k objednávání komponent pro stavbu prototypu. Ten by v ideálním případě mohl být hotov ještě před koncem letošního roku. Pro nový typ se původně plánoval název Elephant, pod kterým jej ZNLE Gliwice zpočátku i prezentovala. Nakonec se ale bude jmenovat Griffin (gryf). Lokomotivy Griffin mají být vyráběny ve dvou verzích – E4ACU s maximální rychlostí 140 km/h a výkonem 5,6 MW a E4ACP určenou pro rychlost až 200 km/h. Výrobce navazuje na lokomotivy s označením Dragon (drak). Oba názvy vychází z mytologie. Nákladní verze dostala název Dragon, drak je totiž symbolem moci, síly a téměř nesmrtelnosti. Griffin (gryf) představuje bájného tvora, nesoucího v sobě kombinaci orla a lva, čili rychlost a sílu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 18.9.2011 (13:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Martin Š.  mail  
20.09.2011 (13:22)  
Každopádně Design vypadá dobře. Jen mě udivuje (ano máme kapitalismus a musejí to mít sakra dobře spočítané), ale kde hodlá výrobce svůj stroj udat, už je tak podle mého trh dost plný. I když je pravda, že tyto lokomotivy bych si dokázal představit i u Českých osobních dopravců (aspoň u jednoho).
Registered user bugear 
20.09.2011 (13:12)  
@Karel Kovářík: Jeden, toho času u Lotosu.
@Martin Grill: Náhodně z pohledu vnějšího designu, je mi jasné, že tam nejsou pro srandu králíkům. Výrobce to samozřejmě trápit nemusí, tedy dokud nepřijdou nakupovat powerpointoví manažeři.
Registered user Keprt 
20.09.2011 (12:21)  
KK: stále jen jeden. Na Rynku kolejovém si dovolím upozornit i na připravovanou loko od Pesy.
Registered user Sim 
20.09.2011 (11:48)  
Hawkey > souhlas, jen bych si trosku rypave dovolil pripomenout, ze 109e to mezi elitu nestavi, ale melo by stavet.
Registered user Kakov 
20.09.2011 (10:25)  
já bych se prosím zeptal, nevíte někdo kolik kousků Dragona už někde jezdí?? děkuji
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
19.09.2011 (21:12)  
Dovolím si přidat svoji troškou do mlýna. Z této designové studie lze vyčíst základní trend designu lokomotivy. Je více než jasné, že některé partie dočkají zcela jistě změn. Jak ty změny budou zásadní, to se ukáže časem.

Martin Grill: Spíše než výraz odfuk bych použil slovo výfuk.

Pro Škodu je těžký i namalovat, viz aktuálně běžící spor o nákup či nenákup SIVIC, ve kterém se plzeňský poloneschopný moloch opírá o teoretický produkt...

To, že někdo něco nechce zveřejnit neznamená vůbec nic... obzváláště v situaci, kdy není spor o tom, zda netrakční jednotky mají být od Siemensu nebo od Škody a kdo má lepší nabídku, ale o tom, zda mělo či nemělo být vypsané řádné VŘ.

Luxian: Evidentně vyrobit loko na 200 není zase takový problém, jak nám hrdě oznamuje škoda, že takových výrobců je jen hrstka a ona mezi ně patří.

Tak těch 200 km/h není zase takový problém, to už zvládaly škodovácké lokomotivy ze 70.tých let (ČS200). Pevnost HSS dle TSI je dnes již standartní věc a s 3D CAD a MKP se toho dá dokázat docela dost. To co staví Škodováckou 109E mezi elitu je fakt, pro jaké spektrum států by měla být homologována a také to, že to byla první mašina dle EN 15 227 a někteří výrobci našli na 109E inspiraci pro některá svá technická řešení. Abych nerozdmýchal nějakou zlou a zbytečnou diskusi, neříkám tím, že by něco zkopírovali!!!
19.09.2011 (18:43)  
Černý vlak se žlutým výstražným pruhem, ale vkusně provedeným.
FRK
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
19.09.2011 (14:16)  
bugear: Náhodně? Nic není náhodné. Otvor pro nasávání/odtah vzduchu je vždy tam, kde je ventilátor, nebo sání. Záleží tedy na rozmístění prvků uvnitř strojovny, že ano... Osobně si myslím, že je to absolutně nejmenší problém, který by výrobce trápil.

jonáš: Pro Škodu je těžký i namalovat, viz aktuálně běžící spor o nákup či nenákup SIVIC, ve kterém se plzeňský poloneschopný moloch opírá o teoretický produkt...
19.09.2011 (14:14)  
Jak vyrobit nevim, ale určitě to neni těžký namalovat.
Registered user bugear 
19.09.2011 (13:48)  
@Martin Grill: Čím to, že všichni ostatní výrobci včetně Škody to umí i bez větracích otvorů náhodně rozhozených po bočnicích?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko