Praha — Po výrazných krátkodobých slevách na jednotlivých tratích přichází nyní České dráhy v rámci programu ČD Promo s nabídkou jízdenek na vybraných lokálních tratích se slevou 25% nebo 50%. Slevu je možno uplatnit pouze na obyčejné jízdné. Nabídka bude platit od 1. září do 10. prosince 2011. Dráhy se tak snaží zatraktivnit dopravu na málo využívaných tratích, nalákat nové cestující a poukázat na možnost levnějšího cestování s In-kartou. Slevu, bohužel, nebude automaticky pokladním a průvodčím nabízet systém UNIPOK, ale budou ji muset sami zadávat. Může se tak stát, že zaměstnanec drah automaticky vystaví jízdenku za plnou cenu.
Tratě, kde bude poskytována sleva 25% (IN 25) z obyčejného jízdného
- 235 Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou
- 198 Strakonice – Vimperk
- 203 Blatná – Strakonice
- 197 Volary – Číčenice
- 185 Domažlice – Klatovy
- 183 Klatovy – Janovice nad Úhlavou
- 182 Staňkov – Horšovský Týn
- 047 Trutnov hl. n. – Teplice nad Metují
- 032 Trutnov hl. n. – Trutnov střed
- 023 Doubleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách
- 252 Studenec – Velké Meziříčí
- 295 Javorník ve Slezsku – Lipová Lázně
- 292 Lipová Lázně – Mikulovice
- 297 Mikulovice – Zlaté Hory
- 305 Kroměříž - Zborovice
Tratě, kde bude poskytována sleva 50% (IN 50) z obyčejného jízdného
- 222 Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov
- 204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
- 237 Havlíčkův Brod - Humpolec
Zdroj: České dráhy
Mám takový dojem, že v podmínkách licence RailPlus je nějaká minimální cena, kterou průkaz musí stát. Takže pokud je to pro dospělé dejme tomu 25 EUR, pak by logicky žádná InKarta s RailPlus neměla stát méně než 625 Kč.
Že není možné vnitrostátní místenky koupit se slevou jen na základě IN* aplikací, to je pochopitelné už méně a pokud se více rozšíří roční InKarty, tak z toho bude hodně problémů, možná to někdo rozmázne i v novinách: "Dal jsem 550 Kč za kartu a pořád nemám slevu v Pendolínu".
Protože na InKartu dostanete slevu dalších 25%. Kromě toho máte levnější místenky, cestování na krátké vzdálenosti, cestování na poslední chvíli, apod.
I na SporoTiket je s InKartou sleva, typicky 20% až 25%. Že má SporoTiket téměř nulovou propagaci, to je pravda, to je zoufalost.
EDIT: samozřejmě nejsem proti slevám, je dobře, že se dělá něco pro zatraktivnění dopravy vlakem, jen u téhle konkrétní slevy nechápu, na koho je cílena.
Přál bych drahám aby zjednodušili podmínky cestování - příblížili je lidem a hlavně aby se lidi dozvěděli o dobrých nabídkách jako je právě sporo a podobné akce.
Uvedeným tratím to možná nepomůže, ale určitě to pomůže místním obyvatelům, kteří tuto slevu určitě ocení. Jen do té chvíle, než si našetří na auto.. Pak už bude vlak tabu - 40 km se dá zvládnout za méně než jednu hodinu.. a tomuto žádná cena konkurovat nemůže. Každý si rád ráno přispí že?? :-)
Ve skutečnosti je primárně nabízena sleva In25, cokoliv jiného je nutno zadat ručně. Místní pokladní a průvodčí si na změnu zvyknou během první směny, toho bych se nebál. Spíš vidím problém u automatů ve vlacích, protože to jsou tratě jezdící často bez průvodčího.
Ještě doplním, že úprava software by byla nejspíš dražší než veškeré jízdné vybrané na těch tratích, takže chápu, proč to udělali bez změny software.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.