Praha — Od 1. září zavádějí České dráhy v souvislosti s blížící se konkurencí další doplňkové služby pro své zákazníky. Kromě větší přítomnosti stevardek a lepšího servisu v 1. třídě chce teď dopravce oslovit cestující, jež mají zájem o komplexnější řešení přepravy mezi velkými městy. Odpovědí na možnost cesty "od dveří ke dveřím" má být nový projekt ČD Taxi, jenž navazuje jízdu vlakem na taxislužbu ze stanic Praha hl.n., Brno hl.n., Ostrava hl.n. a Ostrava-Svinov. Cestujícímu je garantována cena za kilometr, profesionalita řidiče či kvalitní klimatizovaný vůz, přičemž přepravu si lze objednat hned několika způsoby – na webových stránkách CityTaxi, e-mailem na adrese operator@citytaxi.cz, telefonicky na čísle 14041, či formou SMS na mobilním telefonu 777 257 257. Podmínkou získání výhod služby Českých drah je sdělení hesla "ČD Taxi" a předložení jízdenky či In-karty s libovolnou aplikací. Nutno však podotkout, že například v Ostravě je cena pro zákazníky ČD naprosto shodná s obyčejnou cenou této taxislužby. V Praze je naopak výhodnější využít taxislužbu HaloTaxi, kde je v rámci programu ČD Bonus ještě výhodnější cena, rovněž po předložení jízdenky či in-karty.
Ceník taxislužby ČD Taxi | |||
---|---|---|---|
stanice | nástup | cena za km | čekání 1 min. |
Praha | 25 Kč | 20,10 Kč | 4 Kč |
Brno | 40 Kč | 28 Kč | 3 Kč |
Ostrava | 20 Kč | 30 Kč | 6 Kč |
Zdroj: České dráhy
Jakže se to jmenuje, co mají ČD dělat? Konkurenční boj?
FRK
Ne, nemusíte. Viz např. http://www.cenytaxi.cz/
Ale je jich málo (co do aut) takže v průměru budete čekat déle.
Moje prakticke skusenosti (ked sme mali Projekt v Prahe) - ak som si zobral taxik, ktory jazdi ako kazde ine auto, tak sa mi dost casto stavalo, ze som skoncil v zapche (kedze som vyuzival hlavne exponovane doby ako pondelok rano a piatok poobede). Preto som vtedy, ale aj teraz, s oblubou vyuzival hlavne MHD (kombinacia metro, tram, bus) - ktora bola skutocne rychlejsia.
Samozrejme, vyhoda taxiku je poznatelna, ked mate viac batoziny ....
Takze, aktivita je to dobra (paci sa mi snaha CD oslovit zakaznika), ale chybaju k tomu dalsie veci:
- integracia s MHD (kupim si listok, ktory plati v cielovej, nastupnej stanici aj na MHD)
- integracia s primestskou dopravou (cestovny listok si kupim a plati aj na CD aj na autobus)
- parkovacie plochy pre zakaznikov - ak totiz cestujem napriklad z OV, kde byvam, ovela viac ako taxik ma oslovi to, ze sa svojim autom odveziem na stanicu, kde si zaparkujem a idem dalej vlakom - samozrejme, urcite limity (naprikld parkovanie zadara maximalne 24/48 hodin). Na kazdej stanici je totiz kopec nevyuziteho miesta, ktore by sa takto dalo ponuknut ako doplnkova sluzba zakaznikom ...
To jako když bude mít můj vlak 20min zpoždění zaplatim jen tak až 120Kč?
Projekt slibný, ale nedomyšlený.
S příchozí konkurencí budou mít pražáci čím dál tím lepší servis - Levnější taxík a stevardy v růžovém.
Ahtisaari...pokud chcete v Praze jet pod 20/km, musíte pracovat u některé z velkých firem, které denně otáčejí jako zákaznící dispečinků řádově desítky vozů. Jinak plný souhlas s M.Jarošem - inzerované ceny pod 20 = buď dlouhé čekání, jízda něčím jako Fabia (apod.), případně marketing, tzn. ceny OD 17/km apod....
A řidič by za příplatek mohl třeba cestujícího očekávat u vlaku.
Jinak to totiž není nic nového. V programu ČD Bonus je se slevou na jízdenku/InKartu společnost Haló taxi už nějakou dobu a dokonce levněji než tohleto.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.