..: Srážka vlaků v Číně si vyžádala přes 40 mrtvých :..

Lůžková jednotka CRH1E, foto: ANR2008Wenzhou — Ve východočínské provincii Zhejiang pokračuje vyšetřování tragické srážky vlaků, při niž v sobotu večer zahynulo 43 lidí a dalších 211 osob bylo zraněno. Ke kolizi dvou vysokorychlostních souprav došlo na přibližně 20 metrů vysokém viaduktu mezi městy Hanzhou a Fuzhou. Vlak D301, vedený jednotkou CRH2E, narazil zezadu do stojící soupravy CRH1B spoje D3115, která na mostě zastavila pravděpodobně po zásahu blesku. V důsledku srážky vykolejilo celkem šest vozů, strojvedoucí druhé soupravy zahynul na místě. Z tragédie překvapivě vyvázl čtyřletý chlapec, po desítkách hodin pátrání navíc záchranáři našli naživu batole. Čínské úřady mezitím spustily intenzivní vyšetřování nejhorší železniční nehody od roku 2008, kdy po srážce dvou vysokorychlostních vlaků zahynulo 72 lidí. O místa už přišli tři vysocí funkcionáři státních drah, včetně provinčního tajemníka komunistické strany při železniční společnosti.

Vláda přesto čelí ostré kritice za nezvládnutou implementaci vysokorychlostní železniční dopravy, která se v Číně rozvíjí raketovým tempem. Megalomanské stavební projekty, u nichž je oficiální propagandou často vyzdvihováno dokončení v řádu let před termínem, podle kritiků nesplňují potřebná bezpečnostní opatření. Nově otevřený koridor mezi Pekingem a Šanghají jen v posledních měsících zaznamenal několik vážných výpadků napájení; vedení ministerstva železnic navíc v současnosti čelí obviněním z korupce při plánování a výstavbě nejdelší vysokorychlostní sítě světa.

Zdroje: The Times of India, Al Jazeera, Los Angeles Times


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , pesna | 25.7.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel cocik 
26.07.2011 (13:43)  
Trat z Ningbo do Wenzhou je nova s maximalkou 200-250 km/h, vlaky mely kod D, takze obyvkla rychlost kolem 160km/h (300+ km/h vlaky maji kod G). Jak CRH1 tak CRH2 jsou pomerne pohodlny soupravy (jel jsem s nima zhruba stokrat), ale problem je v tom, ze se globalne kasle na bezpecnost. Navic zacala vlada ve velkym cenzurovat zpravy o nehode (jenom na weibo nasadili nekolik stovek cenzoru).
26.07.2011 (12:23)  
Mno já vám nevim, byl jsem sice v číně jen čtyřikrát, v součtu sotva tři měsíce za život, ale takhle rychle hotovej bych s nima nebyl. Jeden z těch vlaků byl licenční Bombardier, druhej licenční Shinkansen, oba maj maximálku 250 a stalo se to na úseku kde se maximálky pravděpodobně ani zdaleka nevyužívaj. Jinak jezdit po tak velký zemi stovkou jako u nás /když se zadaří/ neni asi moc perspektivní .. fakt je že se zabezpečovačkou je tam furt nějakej problém, i když je prej od Siemense ;-)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
25.07.2011 (19:09)  
Tohle je fakt vážné! Upřímnou soustrast všem, kteří zaplatili za velkou nezodpovědnost čínských činitelů.

A teď trochu tvrdších slov. Jsem tak trochu rád, že se tohle stalo. Protože Číňani se ženou pouze za tím, kdo dál, kdo rychleji, bez ohledu na důsledky... To co my tady v Evropě budujeme přes 30 let a úzkostlivě zkoušíme, než dáme do komerčního provozu, tak oni měli díky importu technologií hned a ještě chtěli víc. Teď mají, co chtěli. V Evropě máme dnes standard 300 km/h, ve Francii i 320 km/h. Navíc provoz není zdaleka tak hustý jako v Číně. Ve Španělsku by chtěli 350 km/h, což by moderní zabezpečovač ETCS L2 měl zvládnout, ale problém se řeší jinde a to v aerodynamice. Panují obavy o bezpečnost z hlediska padajícího kamení ze svahů a levitace štěrkového lože vlivem úplavů při tak vysoké rychlosti. Tohle by v Číně určitě neřešili...a spousty dalšího. Rovněž nevěřím v čínská vozidla. Ona vypadají hezky, mají výkony, ale k dokonalosti mají hodně daleko. Kdo pracuje ve zkušebnictví, jako já, tak moc dobře ví, o čem mluvím.
25.07.2011 (16:51)  
Tak to je ještě docela pokrok proti zdejšímu uspořádání, kde se zajímaj jen o to, jestli za ty výrobky musej dostat podle smlouvy zaplacíno, ne? ;-)
registrovaný uživatel cocik 
25.07.2011 (16:34)  
Tohle neni ani tak otazka komunismu, jako spis cinsky mentality obecne. Vetsina Cinanu se totiz nestara o to, jestli je prace opravdu odvedena kvalitne, ale jenom o to, jestli ma odberatel/platce pocit, ze je kvalitni. Coz je bohuzel fatalni rozdil, zvlast v pripade projektu s nedostatecnym dozorem (v podstate libovolna cinska verejna investice, snad krome vesmirnyho programu).
25.07.2011 (16:17)  
No chybička se vloudí, a možná když si to podělíte délkou provozovaných tratí tak to bude podobná frekvence průserů jako tady v evropě. Mlet do toho nějaký mantry o komunismu je možná dobrý pro odreagování frustrovanýho jedince, ale jinak celkem GH ;-)
Jak často zahoří šinkansenovym japoncům nádraží?
25.07.2011 (15:35)  
No, já teda nevim... Nechci se zrovna zastávat čínského režimu, ale že tam na jednu stranu staví rychlotratě na 100kilometrovejch mostech a přitom tam maj zabezpečení jak na trati do Volar, tak to se mi moc nezdá... Že třeba nemají nejmodernější elektroniku a nechtěli jí kupovat z ciziny je možné, ale kvalitní zabezpečení lze udělat i s 10tky let starou tehcnikou...a tu tedy mají.
Takže bych si počkal jestli bude k dispozici víc informací.
registrovaný uživatel rpet  mail  
25.07.2011 (15:03)  
@ cocik:

no teda... kde ses tu vzal, mam pocit, ze te tu vidim dneska poprve?? uz te nebavi letadylka?? -:)))))

k tematu: to, ze to je pruser, o tom zadna. ovsem zasadni otazkou zustava, co se jako zmeni. a ja se obavam, ze nic - padne par stranickych, pripadne i nestranickych hlav, a "jede se" dal - obrazne, i realne.
25.07.2011 (14:54)  
Není k tomu co dodat - snad jen, že za to může čínská tendence "být ve všem nejlepší, a ukázat, že komunismus je perfektní".
registrovaný uživatel DenSha  mail  
25.07.2011 (11:19)  
Asi před půlrokem jsem se u piva bavil se svým učitelem japonštiny - Japoncem - o šinkansenu a čínských rychlovlacích. Povídal mi o tom, jak Čína kupuje a kopíruje (nejen) japonské technologie a staví neskutečným tempem. Co ale nedokáže přesně napodobit, je japonská přesnost a důkladnost, se kterou se už mnoho let staví, zdokonalují a udržují říídicí a zabezpečovací systémy na šinkansenu. Tvrdil, že příchod velké nehody v Číně je jen otázkou času...
Jízdné na šinkansenu je proti jízdnému v čínských rychlovlacích několikanásobné, leč za nějakých 45 let své existence se na něm neudála ani jedna smrtelná nehoda.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko