Wenzhou — Ve východočínské provincii Zhejiang pokračuje vyšetřování tragické srážky vlaků, při niž v sobotu večer zahynulo 43 lidí a dalších 211 osob bylo zraněno. Ke kolizi dvou vysokorychlostních souprav došlo na přibližně 20 metrů vysokém viaduktu mezi městy Hanzhou a Fuzhou. Vlak D301, vedený jednotkou CRH2E, narazil zezadu do stojící soupravy CRH1B spoje D3115, která na mostě zastavila pravděpodobně po zásahu blesku. V důsledku srážky vykolejilo celkem šest vozů, strojvedoucí druhé soupravy zahynul na místě. Z tragédie překvapivě vyvázl čtyřletý chlapec, po desítkách hodin pátrání navíc záchranáři našli naživu batole. Čínské úřady mezitím spustily intenzivní vyšetřování nejhorší železniční nehody od roku 2008, kdy po srážce dvou vysokorychlostních vlaků zahynulo 72 lidí. O místa už přišli tři vysocí funkcionáři státních drah, včetně provinčního tajemníka komunistické strany při železniční společnosti.
Vláda přesto čelí ostré kritice za nezvládnutou implementaci vysokorychlostní železniční dopravy, která se v Číně rozvíjí raketovým tempem. Megalomanské stavební projekty, u nichž je oficiální propagandou často vyzdvihováno dokončení v řádu let před termínem, podle kritiků nesplňují potřebná bezpečnostní opatření. Nově otevřený koridor mezi Pekingem a Šanghají jen v posledních měsících zaznamenal několik vážných výpadků napájení; vedení ministerstva železnic navíc v současnosti čelí obviněním z korupce při plánování a výstavbě nejdelší vysokorychlostní sítě světa.
Zdroje: The Times of India, Al Jazeera, Los Angeles Times
Pokud by k tomu došlo u nás, a zab. zař. by bylo mimo provoz, návěstidla s pochybnou návěstí nebo zhasnutá jsou jednoznačně návěstí "stůj".
Spíš to vypadá tak, že je potřeba v rámci stranického úklidu rychle všechno korektně "vyřešit" (zamést pod koberec).
Tak buď mají v Číně mnohem větší hustotu blesků, než jinde ve světě (což je z meteorologického hlediska blbost), nebo tam nemají proti bleskům patřičnou ochranu (což je možné), nebo je to jen prostě propagandisticky nejneškodnější způsob, jak se vymluvit z Čínského šlendriánu (připadá mi nejpravděpodobnější).
http://www.cbc.ca/news/world/story/2011/07/28/china-train-crash-design-flaws.html
25.07.2011 (9:18) Offtopic: Astartoth - lidi z Titanicu ještě dopadli v uvozovkach dobře, v SSSR v 80. letech na černím moři se srazil vyletní parnik s pěti sty lidi na palubě a nákladní loď s barvou ... špatná konstrukce druhé způsobila, že barva vytekla na hladinu, a lidi v tom sajratu zahynuli i přesto, že měli zachranné čluny ( mj. těch byl nedostatek, protože čast byla rozkradena )
Tak to je jako radio Jerevan :)
Jestli myslite Nachimova, tak tam bylo vic nez 1 200 lidi a prezily jich 2/3 PRESTOZE nemeli zachrane cluny (nebyl cas je spustit). Nedokazu si predstavit, na co by umreli v clunech, to ta barva byla tak prudce toxicka nebo ziravina? V pripade Titanicu zahynulo 70% lidi a z tech, kteri nebyli v clunech, prakticky 100%, tady asi 35%. Takze kdybych si mel vybrat, tak Titanic rozhodne ne.
Ale že tam nemají celkem moderní fail-safe zabzař, to se mi vážně nezdá...vážně by mě zajímalo jak to bylo, je ale možné, že se to díky ten cenzuře nikdy nedozvíme. Že by třeba byl zabzař mimo provoz (protože je nespolehlivý, bývá často) a jezdilo se na nouzový režim...? To už by znělo realističtěji...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.