..: Srážka vlaků v Číně si vyžádala přes 40 mrtvých :..

Lůžková jednotka CRH1E, foto: ANR2008Wenzhou — Ve východočínské provincii Zhejiang pokračuje vyšetřování tragické srážky vlaků, při niž v sobotu večer zahynulo 43 lidí a dalších 211 osob bylo zraněno. Ke kolizi dvou vysokorychlostních souprav došlo na přibližně 20 metrů vysokém viaduktu mezi městy Hanzhou a Fuzhou. Vlak D301, vedený jednotkou CRH2E, narazil zezadu do stojící soupravy CRH1B spoje D3115, která na mostě zastavila pravděpodobně po zásahu blesku. V důsledku srážky vykolejilo celkem šest vozů, strojvedoucí druhé soupravy zahynul na místě. Z tragédie překvapivě vyvázl čtyřletý chlapec, po desítkách hodin pátrání navíc záchranáři našli naživu batole. Čínské úřady mezitím spustily intenzivní vyšetřování nejhorší železniční nehody od roku 2008, kdy po srážce dvou vysokorychlostních vlaků zahynulo 72 lidí. O místa už přišli tři vysocí funkcionáři státních drah, včetně provinčního tajemníka komunistické strany při železniční společnosti.

Vláda přesto čelí ostré kritice za nezvládnutou implementaci vysokorychlostní železniční dopravy, která se v Číně rozvíjí raketovým tempem. Megalomanské stavební projekty, u nichž je oficiální propagandou často vyzdvihováno dokončení v řádu let před termínem, podle kritiků nesplňují potřebná bezpečnostní opatření. Nově otevřený koridor mezi Pekingem a Šanghají jen v posledních měsících zaznamenal několik vážných výpadků napájení; vedení ministerstva železnic navíc v současnosti čelí obviněním z korupce při plánování a výstavbě nejdelší vysokorychlostní sítě světa.

Zdroje: The Times of India, Al Jazeera, Los Angeles Times


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , pesna | 25.7.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user Luxian  mail  
11.08.2011 (18:50)  
-> eNorm: Zajímalo by mě, co to udělá s jejich troufalými plány na rychlovlaky na 600 km/h.
Registered user Sim 
11.08.2011 (16:20)  
jonáš > blesk to byt mohl, ale taky nemusel. Nicmene jsem to myslel tak, ze doslo k podceneni stavu, kdy jiz nad relativne chybujicim prvkem neni zadna kontrola.

Pokud to byl blesk, dalo by se to prirovnat spis k Moravicanum - i kdyz i tady byl system vicemene "vypnut" umyslne.
10.08.2011 (16:07)  
Sim: do jisté míry, až na to že ten "bezpečnej systém" odstavil patrně ten zásah blesku, nikoli manipulace obsluhy. Jak jinak chcete obnovit informace třeba v systému s počítači náprav místo kolejových obvodů, které si zjistí samy přítomnost vozidla v reálnym čase (pokud ho někdo nepodpískuje jako v Moravanech), než zásahem lidský chybující obsluhy? Jak je to v ETCS (údajně tam mají číňani cosi obdobného) přesně nevim, ale tam se snad taky poloha vlaku zjišťuje jen v kontrolních bodech při průjezdu, ne když stojí někde na širý trati.
Registered user Sim 
09.08.2011 (9:23)  
Takze v podstate podobna metoda vzniku pruseru jako v Cernobylu ... odstaveni relativne bezpecneho systemu, prechod na "rucni" rizeni a fatalni chyba ve stavu, kdy je vypnuta jakakoliv automaticka kontrola.
Registered user Web 
30.07.2011 (23:05)  
Ano, mám o něhodě obdobnou představu jako jonáš. Novináři mají tendenci ke zkratkám. Podle citované části článku však zabzař zafungovalo bezpečně a nehodu zavinilo selhání lidského činitele (respektive předepsaných kroků pro danou situaci).
30.07.2011 (15:29)  
Ten někdo to ovšem nepsal proto, že by si to vycucal z prstu, ale proto, že to někde jinde čet. V současnym světě neúplných a zkreslených informací za tim může pochopitelně bejt třeba i jen použití komponentů od velkýho S v jejich vlastnim designu. A dokud jejich drážní inspekce nevydá závaznej nález, je to všechno věštění z logru.

Nicméně myslim platí dost obecně, že nejmíň 90% chyb "techniky" je ve skutečnosti výrazně ovlivněno podstatně méně spolehlivym "lidskym faktorem". Nakonec i v těch Moravanech, kdyby někdo seděl za pultem, možná by si všim že mu ten vlak zmizel z koleje, dřív než dorazil ten druhej.
Registered user Raquac 
30.07.2011 (15:04)  
Prostě nevěřim tomu, že by někdo postavil zabezpečovačku tak, aby do tý zelený sama spadla, natož zrovna v číně. Take si nemyslim, ze by nekdo udelal neco takoveho vedome. ZZ v Moravanech take jiste nebylo vedome udelano (nebo lepe, specifikovano a objednano) tak, aby se neco mohlo stat. Ze je to cinsky vyrobek pisu proto, ze tu nekdo proklate informovany psal .. fakt je že se zabezpečovačkou je tam furt nějakej problém, i když je prej od Siemense ;-) Coz jste byl mimochodem Vy.
30.07.2011 (14:41)  
To ale nemuselo nastat hned po zásahu blesu, ale až po nesprávný manipulaci ze strany řízení provozu, třeba prostě udělali "reset" na zelenou, aniž by si toho jednoho vlaku všimli. Nevim na čem je to postavený, údajně na balízách podobných ETCS, naše KO který si vlak fyzicky "pamatujou" tam určitě nemaj .. viz konec toho čkánku, unofficial reports quoting railway insiders suggest that the signalling may have failed safe following the lightening strike, and that operations had been resumed using radio dispatching jak už zmínil Web.

Prostě nevěřim tomu, že by někdo postavil zabezpečovačku tak, aby do tý zelený sama spadla, natož zrovna v číně.
Registered user Raquac 
29.07.2011 (13:19)  
Web: Jestlize zabzar v rezimu poruchy ukazuje "volno", tak to asi neni v poradku - fira netusi, ze se neco deje a ma ocekavat pokyny dispecera (ktery ho pry neinformoval). A takove ZZ nefunguje prave bezpecne....nekdo tu psal o dadavkach ZZ Siemensem, tak jen podotykam, ze to byl primo cinsky vyrobek.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko