Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.
V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.
Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.
Zdroj: IS VZ US
:-))
Jelikož vozy BDhmsee jsem jel naposled, když mi bylo 10 let, a protože jsou jedinou řadou, kterou se dá svézt trochu slušněji obyčejným rychlíkem, tak se na přicházející období, kdy se s malým Busmánkem budeme dožadovat svého přednostního práva v této vozové řadě, těším.
Ale vážně: Na pláč, přebalování a kojení je lepší soukromí. Jasný, že větší pravděpodobnost prázdného kupé je v posledním či prvním voze, má-li se však matka vyškrábat do vlaku s kočárem, tak jde na jistotu - což je vůz pro děti do 10 let s přednostní přepravou matek s kojenci.
Abych nebyl off-topic a vztáhl to k Viaggům: dětský koutek bych v nich nechal - a nechal bych tam i Premium class. A proč? Protože ji bude mít Jančura i Leo. Trocha luxusu i za větší jízdné neuškodí. Rychlostí naše dráha moc nekonkuruje - a proto musí nabídnout luxus a možnost efektivně tráveného času. Kapacitu bych fakt nehonil, zvlášť při vstupu dalších dopravců na Ostravu, jehož efektem bude zkracování souprav. A pokud by se měl v budoucnu tento podivný trend krátkých vlaků zvrátit, tak se to spojí do dvojice, snad se 14vozová souprava k dnešním nástupištím vejde. A kdyby - překonfigurování interiéru je to nejmenší - a k přečalounění sedaček by beztak mělo docházet tak po 3, max. 5 letech.
Push-pull soupravy a netrakcni jednotky jsou v Evrope naprosto bezne, v Rajchu tak jezdi vsecky elektricke RB a RE, IC/EC jezdi v klasice s ridicakem na konci. Trackni jednotky najdete jen na ICE, esbanach a motoracich.
A treba svedska dalkovina krome X2000 jezdi stale v klasice bez ridicaku a nikomu to zily netrha.
Masina s netrakcni jednotkou ma vyhodu, ze v noci nebo v sedle ji muzete odpojit a jezdit treba s naklady.
pokud je vlak prázdný, neseru se do vyhražených kupé,protože to prostě nemá smysl a sednu si kde je volno.
uvidíme, jak to s touhle soupravou nakonec dopadne
Specifický cestující - nevím co je špatného na takovém označení? Má to snad nádech bezdomovce či čeho? Čítankové definice a označení z rukávu opravdu sypat nebudu, to pardon. Má specifické potřeby, jinak by asi nepotřeboval svůj oddíl. :-///
A k těm puberťákům: souhlasím ve chvíli, kdy jsou místa obsazená a není kam si sednout. Ale cca v polovině případů to z mé zkušenosti vypadá spíše tak, že jde matka s jedním dítětem poloprázdným vagonem a namísto, aby někde dřepla na zadek, tak kouká nasraně do kupíček obsazených jedním člověkem a vykřikuje jaký jsou ty lidi pakáž, že je ten vlak strašně narvanej a oni ji nepustěj. To ať se na mě dotyční nezlobí, ale to je vada někde jinde než v sitzfleisch těch, co už tam sedí...
Mír s Vámi.
pokud si všímám, tak ve většině vozů vyhražených pro rodiče s dětmi sedí pubertální smradi a diví se, že se je někdo vůbec dovolí vyhodit, když sami odmítnou zvednout svou prdel
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.