..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
15.06.2011 (0:57)  
bugear: vzhledem k tomu, že ty soupravy jsou objednané do výroby už s nějakou specifikací od OeBB,tak se obávám, že by to problém byl...

Pánové, extra kvůli vás jsem zjišťoval přímo u pana Blažka jak se to má... až si zítra najdu já, nebo kolegové čas, tak se to tady objeví. ;-) Zatím se můžete dohadovat, jestli bude Premium Class nebo ne... ;-)
registrovaný uživatel Busman 
14.06.2011 (21:18)  
bugear:

Určitě jdou ale Viagga rozebrat a pospojovat do delších a kratších souprav (což u 16 jednotek valný efekt nemá, ale u 51 rakouských už docela jo), 7vozová jednotka prostě není dogma, sám Siemens nabízí délku od 4 do 10 vozů:

http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/rullende_materiel/togsaet_vogne/Documents/Viaggio_Comfort_passenger_coaches_eng.pdf

Tak nevím co těm Rakušákům hrabe, oni jsou stejní jak my, akorát bohatí.

EDIT: Páteční špičku bych řešil spíš posilovými spoji v klasické soupravě - humanizovaná Bé se na ně ještě budou hodit.
registrovaný uživatel bugear 
14.06.2011 (21:03)  
@Flexaretista: No zjevně se podařilo z devítivozovek vyjednat sedmivozovky, takže v tom bych problém neviděl. A předpokládám, že nějaké úpravy schváleného typu se budou stejně schvalovat.
@Busman: Do koncepce Žaludova nová hračka to opravdu zapadá. Jednotky mají výhodu nižší ceny na vůz a standardizované kvality, ovšem posilovat je spojováním vyjde bez adekvátní poptávky zatraceně draho, což si uvědomily i ÖBB. A souprava RJ+1116+3xBmz kterou ÖBB testovaly vypadá "úžasně".
@Callisto: Myslíte že si ČD budou po pořízení 80-30 přeschvalovávat Bdt a spol? Těžko. Jediný problém by mohl být, že by Siemens nezaručoval vlastnosti komunikace řízení, kterou by mohl vložený vůz ovlivnit.
14.06.2011 (20:40)  
doufám, že to dopadne stylem: hele škodovko, buď zticha,my si tu koupíme RJ a vám dáme najíst jindy s jinejma vagonama + lokotkama , že.

Juristic007: Proč ne, ale za předpokladu, že ta zakázka nebude předražená. Jinak by totiž fráze pana Žaludy ("Když se podaří Railjety koupit, bude se psát, že dráhy nakupují opravdu levně," říká šéf drah Petr Žaluda.) nebyla moc dlouho pravdivá.
14.06.2011 (20:29)  
ad honzatvs a další: myslím, že zavádějící je samotný nadpis tohoto článku: ČD pořizují.... to by mělo znamenat stoprocentní jistotu,ale ono to tak stopro asi není.

doufám, že to dopadne stylem: hele škodovko, buď zticha,my si tu koupíme RJ a vám dáme najíst jindy s jinejma vagonama + lokotkama , že.

možná by někdo fundovaný z ŽP mohl ten celý článek rozvíst a trochu napsat,jak moc je ten nákup sichr či není...
14.06.2011 (20:25)  
Jen tak mě napadá, pokud by se k té jednotce teoreticky přidal nějaký ten posilový vůz, bylo by pak možné to celé tlačit (plnou rychlostí)? Nemuselo by se to znova schválit, i s tím dalším vozem, že je to jako celek způsobilé k sunutí?

EDIT: a ještě mě napadá, šlo by to teoreticky provozovat v konfiguraci JEDNOTKA + MAŠINA + JEDNOTKA?
14.06.2011 (20:02)  
Pro mě fakt děsná představa - stejně jako spojování Regioshuttlu s Regionovou, což se již plánuje...

A já myslel, že šílených kombinací v řazení už je dost. Teď tohle...

...vždyť dodnes si někteří lidi nesednou do Beer, protože si myslí, že to je jednička.

Jiří Kocurek: A z tohoto důvodu tedy nejspíše proběhla najbrtizace vozů Beer, výsledkem je vůz Bee273, který nevypadá tak odlišně od ostatních vozů v soupravě (za předpokladu, že zbytek je v najbrtu).
registrovaný uživatel Busman 
14.06.2011 (18:10)  
bugear: Tak asi nebyl, ale mám nějakej blok, mně to fakt přijde divný, nakonec k tomu budou připojovat kdo ví co, co depo dá, vždyť se známe, držení nějakých pátečních posilových Bmz je asi fakt luxus. Pokud ale chceme variabilitu souprav, proč jdeme do jednotek? Neber to za ty prachy - je jediným motivem, nezapadá to do nějaké širší koncepce?

EDIT: I když v Rakousku jsem jel vlakem s lokomotivou uprostřed soupravy, tak vlastně proč ne?
14.06.2011 (18:06)  
bugear: vzhledem k tomu, že ty soupravy jsou objednané do výroby už s nějakou specifikací od OeBB,tak se obávám, že by to problém byl...
registrovaný uživatel bugear 
14.06.2011 (17:57)  
@Busman: Byl by takový problém udělat na jednom konci místo slepého čela klasický mezivozový průchod?
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko