..: Vykolejený nákladní vlak včera po poledni zablokoval trať 300 :..

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.

Oficiální příčina této události není zatím známa. Z dostupných informací Drážní inspekce však vyplývá, že SŽDC měla o závadách v daném traťovém úseku informace již v pátek a už během včerejška bylo strojvedoucími projíždějících vlaků hlášeno, že jízda místem není bezproblémová a na trati jsou vidět nerovnosti. SŽDC na základě těchto informací provedla na trati prohlídku, avšak dle zjištěných událostí nepřijala žádná opatření. Na výsledky vyšetřování Drážní inspekce a police si tak budeme muset počkat. Místo vlaků byly nasazeny náhradní autobusy.

Náhradní autobusová doprava na trati 300
R v trati Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín NAD v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět
R v trati Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Šumperk/JeseníkNAD v úseku Brno - Nezamyslice a zpět
Sp, Os v dotčeném úseku tratě NAD v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět

Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČR Vykolejení vlaku Vn52601 na trati 300 u Topolan, 5.6.2011, foto: DIČRVlaky R 900 a R 933 budou autobusy nahrazeny již mezi Brnem a Kojetínem, přičemž cestující z vlaků Os 4047, Os 4044, Os 4049 a Os 4046 autobusy pojedou v celém úseku, tj. Vyškov na Moravě - Přerov a zpět. Opětovné zprovoznění tratě závisí na dokončení odklízení vykolejených vozů a opravných pracích, z tohoto důvodu není termín ještě znám. Na místě zasahují drážní hasiči, přítomen je jeřáb i vyprošťovací tank.

V souvislosti s touto mimořádnou událostí vyvstává opět otázka údržby tratí, které má ve správě SŽDC. Nejen, že na mnoha úsecích jsou vegetací téměř zarostlá návěstidla, upozorňovala, či rychlostníky, které bývají i nečitelné, ale také stromy, jejichž větve zasahují do profilu tratě, či trakčního vedení. Pokud bychom hledali nejvíce poruchovou a problémovou trať, oprávněně jí je trať 171 z Prahy do Berouna, kde mají výpravčí řádky v poruchových záznamnících téměř plné. Jak před nedávnou dobou pro týdeník Obzor říkal sám Antonín Blažek, náměstek GŘ ČD pro osobní dopravu; "Už dnes je tady objednávka dopravy vyšší, než umožňuje kapacita trati. Trať na Beroun je asi náš největší problém ve Středočeském kraji." A zároveň dodává a potvrzuje fakt o nutnosti oprav a modernizace do původní infrastruktury, která je v téměř tristním stavu. "Trať je v dosti bídném stavu, zatím neprošla modernizací a prakticky denně je tam nějaká porucha."

Zdroje: DIČR, ČD, OSŽ, ŽelPage


Vítek_V | 6.6.2011 (14:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kenca2  mail  
07.06.2011 (13:48)  
Pendolino006: podle babitronu měl před Zvolenem 3 hodiny sekeru, ale víc o tom nevim. ani na káčku se nic nepíše :/
registrovaný uživatel Pendolino006  mail  
07.06.2011 (13:16)  
ještě by mně zajímali informace o Ex241 z pátku, kdy na něho spadl strom (mezi Mosty u Jablunkova a Čadcou)....bylo to akorát v mimořádnostech ČD (výluky) a jinak nikde ani zmínka :-/
registrovaný uživatel kobros 
07.06.2011 (11:41)  
zesp: Co by se delo? Bude se dit to same. Postavi se toho stejne jako dnes, akorat to bude levnejsi. To mate jako se stavebnim sporenim a odcitanim dani u hypotek. Pokud by to nebylo, dostupnost bydleni by byla uplne stejna jako dnes, akorat ceny by byly jine.
registrovaný uživatel zesp 
07.06.2011 (9:11)  
Je to u nás prazvláštní logika pro realizaci investičních akcí....

Je jasné, že pokud nám na něco EU přispěje, což případ koridorů bezesporu je, samozřejmě to využijme do poslední koruny či eura. Proti tomu vůbec nic... Je to jen můj jakýsi povzdech nad celkově neutěšenou situací... Jsem zvědav, co se bude dít, až nám už ani ta Eu nepřispěje. Asi už vůbec nic...
07.06.2011 (8:54)  
Jel jsem kolem té spoušti včera busem. Je to krásně u silnice a řeknu vám, že to vypadalo zajímavě, vagony bez podvozku na poli apod. Naštěstí už se pokládají koleje. Jinak bylo zajímavá čekat v Rousínově na přejezdu a vidět vesele se prohánějící MUVka.
07.06.2011 (6:53)  
zesp: Je to u nás prazvláštní logika pro realizaci investičních akcí....

Jakousi logiku to přecce jen má: http://www.szdc.cz/obrazky/mapy/koridory.gif
To jsou tratě, na jejichž rekonstrukci nám štědře přispěje EU. Ostatní tratě jsou naše vlastní záležitost a na EU se při jejich rekonstrukci spolehnout nemůžeme.
07.06.2011 (1:03)  
JiříK.: Což je ovšem otázka. Nyní jsme ve stavu, kdy nevíme, která z tratí se rozpadne dřív. Nejlépe udělat obě rekonstrukce. Jenže do toho je ještě rozkopaný 4. koridor a trať přes Jablunkovský průsmyk. Brzo se asi začne rozpadat Bezpráví a o trati z Kolína přes Brod do Brna si nedělám iluze. 240, 340 taky nic moc. Práce je na 30 roků dopředu víc jak dost.
Ale ze všech tratí na Moravě je to priorita číslo jedna.
06.06.2011 (23:33)  
Ano, 300 potřebuje modernizaci jak sůl. Tuhle vnitrostátní relaci bych momentálně považoval jako prioritu číslo 1. Na druhém by byl koridor z Prahy na Plzeň...
registrovaný uživatel zesp 
06.06.2011 (23:12)  
No, hlavně že máme novou trať do Chebu, který je tak jediným okresním městem u nás, které má svůj vlastní koridor, jenž zde končí bez logiky dalšího pokračování a to ještě s minimálním navýšením rychlostí. Modernizace tratě Brno - Přerov by přitom byla mnohem potřebnější a užitečnější... Každou hodinu R Brno - Bohumín, každé 2 hodiny R Brno - Olomouc (-Jeseník), do toho náklady a přímé odesilatelské vlaky s uhlím... To způsobuje křižování snad v každé druhé stanici. Je to spojení hned třech významných krajských měst. Přitom se zde již x let vůbec nic nezměnilo jak v oblasti žel. svršku, tak i v zabezpečení. Jen se zrušily některé hlásky, což se při navýšení počtu vlaků také ukazuje jako problém. Uvažovaná rekonstrukce je sice stále v nedohlednu, ale zřejmě už jen kvůli existenci tohoto plánu se asi už raději do ničeho neinvestuje... Přitom zrychlení dopravy by této trati díky její poloze určitě přineslo mnohem více cestujících než právě mezi Plzní a Chebem, kde je v porovnání téměř liduprázdná oblast. Je to u nás prazvláštní logika pro realizaci investičních akcí....
registrovaný uživatel bugear 
06.06.2011 (22:00)  
@znojmák: Až tak? No na R 837 se prý jeden rozpadl, takže místo +15 jsme chytli +45.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko