..: RegioJet předvádí Talent na trati Bratislava – Komárno :..

Talent RegioJet/Eurobahn a Ján Figeľ, foto: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja SR Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.

Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.

RegioJet 643.860, Bratislava, 27. 4. 2011, foto: Marián Rajnoha Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.

Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.

Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2011 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
29.04.2011 (12:05)  
Pokud v budoucnu dojde na některé trati k cenové válce, je dopravce s již odepsanými vozidly silně zvýhodněn. Do nákladů započítává jen to "za naftu", zatímco konkurence s novými vozidly musí započítat i odpisy. Podle příkladu, který uvedl M, bude tedy konkurence mít dvojnásobné náklady a tedy i dvojnásobné jízdné (pokud by do jízdného nepromítla všechny náklady, byl by to dumping).
29.04.2011 (11:30)  
Ad M: Náklady na provoz, jako náklady na rozdíl mezi tím, zda jezdím nebo nejezdím, jsou v obou případech stejné, ale provozní náklady, které vykážu ve výsledovce, budou o 100 větší. Právě proto by mě zajímalo, co porovnávaly ČD.
29.04.2011 (11:14)  
M) Nemusím platit 100 na odpisech, ale až budu potřebovat vozidlo z roku 1960 nahradit, budou mi ty peníze odkládané jako odpisy chybět. :)
registrovaný uživatel M 
29.04.2011 (10:30)  
Aha... Takze... V roce 2011 zacnu jezdit na nejake trati, protoze jsem se tak rozhodl v roce 2011 a dopredu to neplanoval. Na vyber mam ze dvou moznosti
A) stroje porizene v roce 1960 - odpisy 0, "za naftu" 100
B) stroje porizene v roce 2000 - odpisy 100, "za naftu" 100.
Takze jestli te, ekotere, dobre chapu, tak kdyz si vyberu variantu B, tak bude provoz dvakrat drazsi? Zatimco, kdyz vyberu variantu A, tak usetrim? A muzu se zeptat, kolik bude ta uspora cinit?
29.04.2011 (1:25)  
OT pro FK:
http://www.ct24.cz/doprava/122469-do-netolic-opet-pojede-vlak-zaplati-ho-soukrome-firmy/

Jen pro doplnění, ať neodbíháme moc od obsahu článku. Úkol JIKORDu je bohužel v první fázi jediný - zajistit úspory, což se dělá především škrty. O nějaké dopravě se mluví až ve výhledu.
Což ostatně dokládá i situace u Lipna, kde na jednu stranu kraj sní o tramvaji, ale na druhou není schopen zajistit ani elementární spojení, takže se na něj musíš skládat hotely s Lipnoservisem, aby tam aspoň něco jezdilo (takže za rok tam asi bude jezdit opět velký kulový, protože soukromý peníze na to prostě stačit nebudou...).
29.04.2011 (1:18)  
Ad M: Tak v těch provozních nákladech budou odpisy všech "strojů", které se přímo podílejí na provozu.
registrovaný uživatel M 
29.04.2011 (0:18)  
A kdybych ji mel neodepsanou, tak se to na provoznich nakladech projevi jako jak?!?
28.04.2011 (22:33)  
Ad MZ: A jak je na tom 810 s vlekem (nebo 2*810 + vlek?)?
Odborník nejsem, ale pokud mám skoro odepsanou 749 s úplně odepsanými B249, tak se nevidím, že to vyšlo levněji, než nějaký dočasný pronájem.
28.04.2011 (20:08)  
Dusanh : nemá smysl vyvracet vám představu, že M 810 se spotřebou cca 25 litrů / 100 km bude provozně levnější než motorová jednotka řady 642 nebo 643 DB.

Konec konců výpočet porovnávající provozní náklady řady 642 DB (Desiro) a lok 749, včetně spotřeby pohonných hmot na trati Praha - Přibram - Písek byl jedním z důvodů, proč se od pronájmu Desir na tyto výkony ustoupilo.

Busman : na zkracování jízdních dob i při traťové rychlosti 80 má vliv 11 úseků se čtyřicítkou a k tomu něco padesátek.

***********

Trošku pochybuji, že po redukci osobní dopravy platné od 1.5.2011 bude ještě možné na Slovensku vypisovat nějakou smysluplnou soutěž na provozování železniční dopravy. Jediné co by asi mělo význam by byla trať z Humenného do Sniny ...

Otázka je, zda i na „žluté" výkony na trati 131 nedojdou peníze a z týdne na týden se rozsah dopravy nezredukuje ...
registrovaný uživatel Busman 
28.04.2011 (18:44)  
Sim/Honza P.:

Nebo vyšší spotřeba PHM při "dynamických" rozjezdech?

Nebo kvůli křižování není kam spěchat (Joska Holibajda)?
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko