Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.
Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.
Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.
Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.
Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha
RF - aha, takze kazdy to piseme jinak. Ty to pises jako Oktavka=Talent, Fabia=810 (a RJ a ZSR jsou ty prodejny). Ja to ale pisu jako Oktavka=RJ, Fabia=ZSR (jednotlive stroje v mem priklade nebyly vubec).
Takze jo, obejit vic prodejen by slo, ale ono to taknak vypada, ze ty prodejny jsou vseho vsudy jenom dve...
Na konkrétním příkladu: Pendolíno je provozně v zisku, ale na odpisy si nevydělá. Takže se bude flikovat a rekonstruovat. Kdyby výnosy nepokryly ani provozní náklady, tak by bylo nejlepší se ho zbavit, a to co nejdřív. Kdyby výnosy pokrývaly odpisy, pak by se plnil onen "virtuální fond" a časem by se dala koupit Pendolína nová.
Je třeba odlišovat náklady a výdaje, výnosy a příjmy. Není to totéž.
EDIT: Ty odpisy není třeba pokrýt výnosy hned, stačí později, ale pokrýt se musí, jinak špatenka. Přes odpisy se hlavně snižuje základ daně.
(prachy nemá = musí zrušiť vlaky v iných regiónoch)
K tomu účtovníctvu - odpisy vo všeobecnosti slúžia na reprodukciu majetku, t.j. rozdiel bude v tom, že ten nový stroj môžte po pár rokoch vyhodiť a kúpiť si za odpísanú čiastku nový, alebo aj opačne, že z odpisov splácate úver, ktorý ste si na kúpu nového stroja vzal. V tomto prípade sa teda úspora používania starého rovná splátky úveru, ktorú nemusíte platiť.
Nejak mne nenapada, co by mohla byt ta tvoje druha prodejna.
(Pozn.: prodejna neni vlastne prodejna, ale vykupna:)
Podotykam, ze pisu o provozu, nepisu vubec nic o nakupovani.
Je to teda tak, ze kdyz je vozidlo stare (idealne zcela odepsane), tak jsou nizsi provozni naklady, protoze se do nich nepromita porizovaci cena kdysi nakoupenych stroju? Kdyby mi nejake zdejsi odbornik na vedeni firmy (neptam se odborniku na ucetnictvi, protoze to s tim nesouvisi) mohl tenhle problem vysvetlit. Mam dva stroje, jeden uz odepsany, jeden novy. Oba dva (rekneme) zerou stejne nafty, maji stejnou udrzbu (taky rekneme), rozdil je jenom v tom, ze jeden je novej a druhej 50 roku starej. Jestli by mi nekdo mohl teda nak polopate vysvetlit, v cem spociva uspora, kdyz budu jezdit s tim starym. Kde se mi ty uspory projevi? Dostanu to od financaku? Nebo naopak kdyz budu jezdit s tim novym strojem, tak budu muset platit neceho vic? Komu?
Zámčan, nežijeme v monarchii, ani ČSSR, kedy vlak bol jediným možným dopravným prostriedkom a ľudia naň "radi" čakali pol dňa. Resp. ľudia necestujú len účelovým spojom na 6.00 do fabriky a 8.00 k doktorovi a do školy. Realita už dlhodobo takto nevyzerá.
- jazdený Favorit za 300.000
- fabia za 400.000,
- superb za 420.000,
Ale v druhej autopredajni predávajú:
- fabia za 330.000,
- superb za 350.000.
Tak vy ste taký frajer, že rovno kúpite v tej prvej predajni a ani si nezistíte, či môžte kúpiť to isté aj lacnejšie... A aby sme Slovensko dokreslili úplne, tak v tej prvej predajni sa kúpi 30x jazdený Favorit a 1xSuperb a všade sa vychvaľuje aký úžasný nákup sa uskutočnil.
Mimochodom o RJ a ich politike som nepovedal ani ň, jediné na čo poukazujem je pochybný postoj štátu, ktorý namiesto riešenia problému verejnej dopravy na úrovni monarchie, bude blabotať o spasiteľovi RJ. Presne tak ako to uviedol ufo. Ale viacerí štátnu propagandu zjavne zhltli háčik aj s navijákom...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.