..: Netolice Mattoni Expres: do Netolic opět pojedou osobní vlaky :..

Jeden z posledních pravidelných vlaků v Netolicích, foto: Matouš Vinš Netolice — K 26. únoru byl ukončen pravidelný provoz na trati Dívčice – Netolice, a média se začala zmiňovat o záměrech trať zrušit. Provoz ale neskončil nadobro — společnost ČD Cargo z Netolic vozí štěpku do plzeňské teplárny a České dráhy nyní společně s Papírnami Větřní a firmou Mattoni připravují prezentační projekt Netolice Mattoni Expres. Cílem projektu je oživit osobní provoz na trati 193 z Dívčic do Netolic a ukázat, že při vhodně cílené nabídce se najde i pro tuto trať poptávka cestujících, kteří ocení pohodlí a rychlost železniční dopravy. Jeden pár vlaků denně bude jezdit v pracovní dny posledního květnového týdne, a v závislosti na finančních prostředcích možná ještě první týden v červnu. Nasazena bude modernizovaná jednotka řady 814 Regionova.

Vlak bude veden z Českých Budějovic přímo do Netolic. Z Českých Budějovic bude odjíždět ve 14.57 a do Netolic přijede v 15.40. Kromě zastávek na trati 193 zastaví navíc na českobudějovické severní zastávce a v Hluboké nad Vltavou. Na zpáteční cestě zastaví také ve Zlivi. Jízdní doba vlaku bude o tři minuty delší než jízdní doba přeplněných souběžných autobusů. Tento spoj umožní také pohodlný návrat netolickým a dívčickým studentům z učiliště v Hluboké. V současné době musí do Netolic jezdit autobusy s přestupem v Českých Budějovicích a jejich cesta je oproti vlaku téměř o hodinu delší.

Ve vlaku budou k dispozici nápoje Mattoni a v jednání je i denní tisk. Globální obyčejné jízdné je stanoveno na 25 korun, studentské na 18 korun. Cílem tohoto projektu je rozpoutat diskuzi o veřejné dopravě na trati 193, kterou by kromě Českých drah ráda provozovala i firma Hanzalík, nepřímý vlastník Papírny Větřní.

Zastavení osobní dopravy neznamená zrušení

Ještě před tím, než byl 26. února ukončen pravidelný provoz osobních vlaků, obdržel Drážní úřad od SŽDC žádost o zastavení drážní dopravy. Avšak v žádosti nebyly důkazy o tom, že neexistuje zájem dopravců o provozování drážní dopravy a že současně zanikla přepravní potřeba. Žádosti tak nebylo vyhověno. Navzdory tomu byl hned druhý den po zastavení pravidelné osobní dopravy, tedy v neděli, umístěn v úrovni vjezdového návěstidla do Dívčic červený terč, znemožňující vjezd na trať. A to i přesto, že tisková zpráva Správy železniční dopravní cesty z pátku 25. února naopak uvádí, že již 14. února vyjádřilo ČD Cargo nesouhlas se zrušením tratě s ohledem na reálné možnosti přepravy nákladu (v roce 2011 cca 5.000 tun nákladu, následně min. 20.000 tun ročně – komoditou jsou dřevní štěpky). Tento zákrok správy provedený o dnu pracovního klidu je navíc zajímavý v kontrastu s výlukovou činnosti, která se provádí výhradně v pracovních dnech.

Klub přátel lokálek následně podal podnět k zahájení správního řízení s SŽDC. Jak se píše v dopise od KPL, Drážní úřad nenašel při kontrole provedené 17. března žádné důvody pro zahájení správního řízení. Terč byl v době jeho návštěvy odmontován, a tak mohlo ČD Cargo 17. března poprvé nakládat v Netolicích dřevní štěpku pro plzeňskou teplárnu a v současnosti tato přeprava probíhá již pravidelně.

Zrušení tratě bylo přitom jedním z hlavních argumentů, které Jihočeský kraj uváděl na podporu zastavení osobní dopravy na trati z Dívčic do Netolic.

Zdroj: ŽelPage, Dopravní web, Klub přátel lokálek


Michal Šimek Poslat mail autorovi | 20.4.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Adámek  mail  
20.04.2011 (22:49)  
Karel Kovářík: Pravdou je, že ráno je na 190 vcelku frmol, ale jeden Os by se tam dal vtěstnat, nebo udělat kompromis a spojit s jiným Os v Dívčicích. Ale pro pracující lid dejme tomu v 5:45 v ČB tam místo je.
registrovaný uživatel Kakov 
20.04.2011 (22:31)  
Petr Adámek: tak ono propojení těch lokálek bylo určitě hlavně z provozních důvodů, ale s tím "vše do budějic" by mohl být trochu problém z hlediska kapacity trati, v tom má výhodu bus, je jedno jestli se na jednu silnici sjede 5 nebo 10 busů
20.04.2011 (21:41)  
No vida, jak to jde! Přeju hodně štěstí. Když to takhle půjde dál, začnou se nové lokálky stavět :-))
registrovaný uživatel Petr Adámek  mail  
20.04.2011 (19:16)  
kdyby i tři páry vlaků, ráno pro pracující lid, pro školáky, na večer zpět... A vše do Budějic. Minulé propojení lokálek 192 a 193 bylo zajímavé, ale ne pro substrát
20.04.2011 (19:09)  
Zhruba po obratu soupravy, před R 1250, snad k Os 8016 do Nemanic.
20.04.2011 (18:39)  
A v jakých časech bude jízda z Netolic do Českých Budějovic?
FRK
registrovaný uživatel Kakov 
20.04.2011 (18:13)  
tedy toto bych od CD necekal, zatim CD shodne s SZDC delali vse proto, aby se zrusilo co nejvice trati, ale aspoň takto dál, když už se ruší tolik tratí
20.04.2011 (17:20)  
mně to hlava nebere - bylo opravdu nutné nejdřív úplně zrušit dopravu, aby se poté zaváděla jako marketingová veleakce? Jinak samozřejmě dobře, že aspoň to.
20.04.2011 (15:54)  
Michale, pěkně sepsáno.:-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
20.04.2011 (15:17)  
Tak nápoje Mattoni a denní tisk - to je zajímavé oživení.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko