..: Škoda Electric vyhrála tendr v hodnotě 2 miliard korun :..

Škoda 109E, foto: HradyPlzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.

Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24


JiříK. | 6.4.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět Evropa Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rodney 
06.04.2011 (20:37)  
Ne? Já myslel, že tam dělají ty 961 ;-)

Aspoň něco k tématu:
Fakt mě potěšila tato zakázka....jen tak dál...
registrovaný uživatel MB 
06.04.2011 (20:28)  
btv: Tak zrovna "Šumperská pomsta" nemá na rozvoj znalostí naprosto žádný vliv.
registrovaný uživatel btv 
06.04.2011 (19:56)  
Mnoho lidí na tomto serveru se posměšně otírá o PARS Šumperk a Regionovu, o pochybné kšeftíky a pod. Podle mého názoru je to správný způsob podpory domácího průmyslu. U zakázek pro domácí dodavatele nejde o zaměstnanost, byť se to tak politiky prezentuje. Hlavní důvod je udržení a rozvoj znalostí výroby čehokoliv technologicky náročného. Bez zakázek pro domácí dráhy by Škodovka těžko získávala zakázky pro zahraničí. A zakázka pro Turecko formou subdodávky je podle mého názoru úspěch. Přeju lidem ve Škodovce (a nejen Škodovce) další podobné úspěchy.
06.04.2011 (19:18)  
Peter Svrcina: japonci nám ukradnou technologie a místo parních lokomotiv začnou vyrábět moderní elektrické:-)
06.04.2011 (19:09)  
Nejen na této diskusi mně vždycky pobaví, že čím větší vlastenec, tím horší hrubky v mateřském jazyku a zkreslenější představy o naší výjimečnosti. Na zbytek těch nesmyslů nemá smysl reagovat.

Škodovce a lidem v ní gratulace a že by to vyráběla přímo v Koreji, taky dost pochybuju.
registrovaný uživatel Mates 
06.04.2011 (19:00)  
myslim ze prave bylo potreba pochybnych kseftiku v zaprdene ceske kotline aby mohla dorust technologicky do zbytku sveta a az po te s referencemi od nas to zkouset i dal
06.04.2011 (18:53)  
Aha! Už je mi jasné, co vydělá dodatečně na vývoj lokomotiv řady 380. Kdyby k tomu nedošlo, musela by každá 380tka stát místo 130 milionů, nejméně 150.
FRK
06.04.2011 (18:35)  
Peter Svrcina: S tou Jawou a kontaktními čočkami - doporučuji si napřed nastudovat historii, zejména tu část, kdy tady rozhodovala jistá sorta, jejíž nejoblíbenější barva byla rudá...

...mimochodem víte, jak se třeba v Tesle Piešťany pilníkem a smirkem brousily procesory intel i8080 aby pak Tesla mohla začít vyrábět s velkou slávou IO MHB8080A a odvozeniny? Bohužel již u i80286 "vývojáři" narazili na nesehnatelnost příliš jemného smirku. :-) A takových příkladů by bylo plno...
06.04.2011 (18:31)  
No to je ta nejhorší zpráva co sem kdy slyšel. A pořád se opakující. Cožpak to nevidíte Korejci jsou jako Číňan a Japonci. Kradou nám technologie a vydělávají na nich miliardy. Kdysi Japonci přebraly špičkovou technologii od Jawy a dnes dobyly motocyklový svět. Koupily patent na kontaktní čočky. Co z toho máme my, že na světě 1miliarda lidi nakupuje tento výrobek???? Korejci zkopírovaly technologie automobilek a dnes se tváři jako by na všechno přišli sami přitom před 60 lety Kia a Hyundai vyráběly podkovy na koně!!! Verte mi ze z tenhle zakázky přeberou technologie a postaví si svoje vlastni. Stejně jako okopírovaly Shinkanseny a TGV které předtím nakoupily a teď Hyundai vytvořila vlastni rychlovlak. Škodovka se chlubila jak prodala patent do USA na výrobu tramvaji a co má z toho dnes?? Kolik zakazek do US od té doby získala, narodil od Bombardieru? Jsem znechucen. Prodáváme to nejcennější, co máme za kus žvance. Je to rakosnické mozkožroutsví. A Nakonec nám tu postaví automobilku, ať si ničíme naši přírodu a dělají tam lidi hluboko pod celostátním průměrem!!! Až na korejské vedeni. A my jim ještě dekujeme, že můžeme dřít za ty drobné!!!!!
Tomáš Palíšek : vyrábět jen lokomotivy? Proč? Já lituju toho, že prodali Škoda Energo. Hyundai teď vyrábí sekačky auta roboty lodě atd. a Dobývá svět a vy chcete jen lokomotivy? To je jako byste chtěl v konkurenčním prostředí, aby prodavačka v trafice prodával jen noviny. Bez časopisu cigaret dobíjecích kreditu jízdenek atd. by zkrachovala do hodiny. Škoda musí expandovat.

P5eju jim to. I těm novým zaměstnancům.
06.04.2011 (16:33)  
ŽelPage: Škoda Electric bude kompletní pohony včetně řídicí a výkonové elektroniky vyrábět přímo v Jižní Koreji a také v Turecku.

Škoda: Nové lokomotivy o jmenovitém výkonu 5 MW, které vyvíjí Hyundai Rotem, a které budou vyráběny v Jižní Koreji a následně též v Turecku, budou provozovat Turecké státní dráhy (TCDD). První elektrovýzbroj poputuje k zákazníkovi v polovině roku 2012 a celá dodávka za bezmála 2 miliardy korun bude dokončena v červenci 2014.

Lidovky: Kompletní pohony včetně výkonové a řídící elektroniky budou sloužit pro elektrická vozidla vyráběná v Jižní Koreji a následně v Turecku.

Spíš bych věřil tomu, že Škoda bude vyrábět v ČR a svůj "polotovar" pak pošle do ciziny, kde bude zakomponován do lokomotivy.
Důležité ale je, že se Škodovka snad konečně utrhne od pochybných kšeftíků v zaprděné české kotlině a bude se snažit prosadit i v cizině.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko