Plzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.
Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24
Aspoň něco k tématu:
Fakt mě potěšila tato zakázka....jen tak dál...
Škodovce a lidem v ní gratulace a že by to vyráběla přímo v Koreji, taky dost pochybuju.
FRK
...mimochodem víte, jak se třeba v Tesle Piešťany pilníkem a smirkem brousily procesory intel i8080 aby pak Tesla mohla začít vyrábět s velkou slávou IO MHB8080A a odvozeniny? Bohužel již u i80286 "vývojáři" narazili na nesehnatelnost příliš jemného smirku. :-) A takových příkladů by bylo plno...
Tomáš Palíšek : vyrábět jen lokomotivy? Proč? Já lituju toho, že prodali Škoda Energo. Hyundai teď vyrábí sekačky auta roboty lodě atd. a Dobývá svět a vy chcete jen lokomotivy? To je jako byste chtěl v konkurenčním prostředí, aby prodavačka v trafice prodával jen noviny. Bez časopisu cigaret dobíjecích kreditu jízdenek atd. by zkrachovala do hodiny. Škoda musí expandovat.
P5eju jim to. I těm novým zaměstnancům.
Škoda: Nové lokomotivy o jmenovitém výkonu 5 MW, které vyvíjí Hyundai Rotem, a které budou vyráběny v Jižní Koreji a následně též v Turecku, budou provozovat Turecké státní dráhy (TCDD). První elektrovýzbroj poputuje k zákazníkovi v polovině roku 2012 a celá dodávka za bezmála 2 miliardy korun bude dokončena v červenci 2014.
Lidovky: Kompletní pohony včetně výkonové a řídící elektroniky budou sloužit pro elektrická vozidla vyráběná v Jižní Koreji a následně v Turecku.
Spíš bych věřil tomu, že Škoda bude vyrábět v ČR a svůj "polotovar" pak pošle do ciziny, kde bude zakomponován do lokomotivy.
Důležité ale je, že se Škodovka snad konečně utrhne od pochybných kšeftíků v zaprděné české kotlině a bude se snažit prosadit i v cizině.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.