..: Škoda Electric vyhrála tendr v hodnotě 2 miliard korun :..

Škoda 109E, foto: HradyPlzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.

Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24


JiříK. | 6.4.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět Evropa Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.04.2011 (11:21)  
Ke zprávě: Je dobře, že Škodovce roste konkurenceschopnost na světovém trhu.

K podpoře domácího průmyslu: Je realitou, že většina států světa do určité míry podporuje svůj vlastní průmysl. Musí se to však dělat průhledně a v souladu s právem (v našem případě hlavně evropským). Některé země na to mají dokonce zvláštní předpisy (zákon "Buy American" v USA).
No a pak tu máme otázku, která tu byla v diskuzích mnohokrát probíraná. Co je vlastně ten domácí průmysl, a co z něj podporovat? Má jít podpora všem firmám, co mají u nás pobočku nebo jenom sídlo? Mají se podporovat všechny typy podniků nebo jen ty, co mají vlastní vývoj (oproti prostým montovnám)? Odpovědi na tyto otázky by chtělo včetně jasných pravidel legislativně upravit, aby to mělo nějaký systém v rámci platného práva.
07.04.2011 (10:20)  
Tak to je perfektní. Kšefty ze zahraničím za 2 mld se nedělají každý den.

btv: Dle mého názoru by měl stát nakupovat u domácích producentů , ale ti domácí producenti by měly býti nejvýhodnější. Kdyby třeba policajti jezdili v renaultech , vypadalo by to pěkně blbě.
07.04.2011 (10:17)  
jva.. Přesně tohle (o tramvajích PCC) mě napadlo při čtení příspěvku od IR. Koneckonců, stačí porovnat (třeba na Wikipedii) fotografie tramvají PCC a tramvají T1 a T2... :-)))
07.04.2011 (10:16)  
Svrčina Svrčina - už to nepij ani ředěný. By mě zajímalo, kde kopírovali shinkansen. Třeba u nás se v té době teprve rodila supermoderní nadzvuková jednotka 451... TGV bylo tak námět na sci-fi. :-D
07.04.2011 (9:36)  
Mnoho lidí na tomto serveru se posměšně otírá o PARS Šumperk a Regionovu.....udržení a rozvoj znalostí výroby čehokoliv technologicky náročného

Tak v diskuzích se tu objevují celkem často klenoty, ale tohle je diamant :-))

Jinak ale 380 je přes všechny pochybnosti, kritiky a problémy samozřejmě jiný příběh než regiokrám a pro Škodovku je tohle na dnešní poměry dost slušný úspěch. A tím pádem i pro náš průmysl. Snad se ta státní podpora (legální i nelegální) vyplatí..
registrovaný uživatel jva 
07.04.2011 (7:15)  
IR: Tramvaje: Ano, Ringhofferka před válkou jednala o možnosti výroby tramvají koncepce PCC, roce 1939 byla odeslána z USA dokumentace, která se však kvůli válce zatoulala a k překvapení obou stran dorazila až v roce 1948, tedy v době, kdy se placením imperialistům za patentované komponenty nikdo nezatěžoval. Byla sice snaha vymyslet komponenty nevázané licencemi, ovšem hlavně s podvozky bylo hodně problémů. Takže i legendátní "rodinný klenot" T3 má základ v ne zcela čistém převzetí technologií.
07.04.2011 (1:36)  
Deadeye: když už základní škola: dobití x dobytí. Možná bych se inspiroval u toho, co ji nedochodil.
07.04.2011 (1:00)  
Zrovna elektrická výzbroj a řídicí systém se (ani nelegálně) moc dobře zkopírovat nedá. Řídicí systém je především software, zaheslovaná černá skříňka, kam se dostat nedá. Podobně trakční měniče, tam se sice můžou "podívat" na základní technické řešení, ale takové složité pohony mají svoje procesory, které řeší nějaký matematický model motoru a modulaci (spínání) prvků výkonové elektroniky, takže ani tam vidět není. Naše firma frekvenční měniče prodává a vím o tom že konkurence si občas nějaký náš kousek rozebere na dílně, ale že by na základě toho začali vyrábět přesně totéž co my, skutečně nehrozí.
Když se teď vyráběly v Číně elektrické nákladní lokomotivy HXd1, všechno dělal místní průmysl, akorát dvě věci dodával Siemens jako černé skříňky - byly to právě trakční měniče a řídicí systém. Proto bych na tomto místě ty paranoidní představy o kradení know-how zchladil.
07.04.2011 (0:15)  
No nemá smysl se vyjadřovat třeba k Svrčinovi. Text samá chyba, vypadá to, že asi nedodělal základku. Plantá páté přes deváté. Plete si Čínu (která opravdu kopíruje a na drzo) s dalšími asijskými zeměmi (některé alespoň do určité míry, některé plně, ctí duševní vlastnictví). Plete si krádež s nákupem licence (což je zcela legální cesta a pokud je prodej licence pro vynálezce byl nevýhodný, tak je to jen a jen jeho chyba, ale nejde o krádež) atd. Výraz jako špičková technologie Jawy (ano v padesátých letech to byla špička) a dobití světa díky ní (hahaha) už mluví za vše. Sám se pak usvědčuje tím, že napřed píše o zlých asiatech, ale pak argumentuje tramvajemi v USA a to ještě přizná, že byl prodá patent. Když někomu prodám patent, tak musím předpokládat, že nákupce jej kupuje za účelem vlastní výroby. No a pokud jsem jej prodal nevýhodně, je to zase má chyba, nikdo mne nenutil.

Ale to je jedno, takových je nyní na internetu plno.

Mne ale zaujalo něco jiného. Pokud v článku nejsou chyby, tak by Škoda měla dodat elektrovýzbroj na 80 lokomotiv za 2 mld korun, což by mělo činit asi 40 procent oné zakázky. To znamená, že 80 lokomotiv Hyundai dodá za 5 mld kč, což činí 62000000 a nějaké drobné na kus. Ono už elektrovýzbroj (pokud je to správně, že kompletní) za 25 mil na kus je docela levnota.

A ano, pokud by podpora Škody státem v podobě zakázek nakonec vedla k rozjetí výroby pro svět, udržení pracovních míst u nás, zisky pro "naše" firmy, následně pak třeba i zlevnění výroby pro ČR, tak se to dá zkousnout.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
06.04.2011 (21:47)  
No, nejdřív jsem spontánně zajásal: Hurááá, konečně Škodovka začíná zase pronikat do ciziny. Pak jsem si přečetl diskusní příspěvky a mé nadšení trochu ochladlo. Vzpomněl jsem si, že na příkladu nejméně dvou svých zákazníků bych mohl názorně ukázat, jak se u nás korejští "obchodníci" a zadavatelé zakázek chovají tvrdě, bezohledně, ba přímo nezákonně. Ale to, že jim na to skočíme a ještě jim posluhujeme, je přeci náš problém... Pak jsem si ale uvědomil, že my jsme přeci taky začali vyrábět v 50. letech el. lokomotivy tak, že jsem koupili licence na podstatné součásti ve Švýcarsku a pak jsme už mašiny dělai komplet sami. A postupně dosáhli i docela světové úrovně techniky... A co třeba tramvaje... Nevím, jak to bylo doopravdy, ale traduje se, že první naše čtyřnápravové tramvaje (pamětníci je znají jako "sputnik"), prý vznikly podle vzoru nějaké předválečné americké tramvaje. A vidíte, v diskusi se píše, že teď Amíci od nás tramvaje kupují, aby je okopírovali... A nebo příklad z nekolejového oboru: Začtete-li se do historie vojenských letadel Saab, zjistíte, že všechny typy vznikly díky spolupráci konstruktérů se zpravodajskými službami, pomocí nákupů technolgií jakoby pro civilní účely, licencí na civilní techniku (třeba motory), která se obratem "militarizovala" atd. atp. A výsledek je vždy aspoň o půl krůčku před ostatními.
Takže ano, určitě mají pravdu P. Svrčina i "btv" i další. Ale tak to v obchodě na světě chodí. Kopírují všichni ode všech. Někdo míň, někdo víc. Jedinou obranou je, být stále aspoň o půl krůčku před ostatními. A tohle právě Škodovce i jejím lidem přeju!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko