Plzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.
Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24
Trakčáky budou nejspíš stejný, kvůli 12% výkonu dolů se asi nevyplatí navrhovat něco jinýho .. takže nakonec největší změna bude jiný trafo, výkonový prvky měniče, a pak VN kabeláž a vypínače-přepínače.
6400kW @ 200km/h, ~5200kW @ 160km/h(ZSSK) a teď ~5200kW @ 140km/h.
Pěkné. Tipuji, že "jen" 5MW patrně souvisí s adhezí a (nevyužitelným) tahem na háku. Nevíte někdo, zda a případně v čem se budou lišit trakční motory? ČDC by 60ks dvousystémových strojů na 160km/h též slušelo :-)
Já si myslím, že RN neměly být objednány nikdy. Když se chtěl podporovat domácí průmysl, mělo se požadovat nové (nebo na začátek to licenční) vozidlo, kterých by za tu cenu holt byla půlka. No a teď by to Pars (Škodovka) už měla, nekupovaly by se PESY (jsem stále u axiomu podpory domácího průmyslu), ale tohle... A mohla by ho udávat i na jiné trhy. Takhle má šílený vergl, za který by si dle mého názoru zcela vážně klidně zasloužil Pars zkrachovat.
Ostatně CE se taky nevyrábějí z Bmto a 380 ze 150tek, že...
btv: 1) Regionova by byla lepší, kdyby si dráhy daly omezující podmínku, že se z plevele nepoužije ani podvozek. ;-)
(Ne, nesmějte se, po "nízkopodlažní" rekonstrukci T3 toho z původní T3 také mnoho nezbylo.)
2) někteří borci by rádi nakupovali nová zahraniční vozidla, ale neříkají kde na to vzít peníze
Jednoduše, české výrobky jsou někdy dražší, nebo nejsou nabízené vůbec. Takže v některých případech nákupem v zahraničí se někdy ušetří, někdy to jinak ani nejde. Regionova byla dobrá finanční záplata v době bez dlouhodobých smluv. Teď je dražší než mnohem lepší polská PESA. Poslední jedna nebo dvě série Regionovy nikdy neměly být objednané, je to mrhání penězi i pověstí drah.
1) Regionova by byla lepší, kdyby si dráhy nedaly omezující podmínky (vyplývající z omezeného rozpočtu)
2) někteří borci by rádi nakupovali nová zahraniční vozidla, ale neříkají kde na to vzít peníze
3) je velmi jednoduché někde zastavit výrobu, např. ČKD/Siemens - ty konstruktéry, projektanty a výrobáky už nikdo nedá dohromady
4) je velmi obtížné (skoro nemožné) bez příslušných znalostí zvládnout i "obyčejnou" rekonstrukci (někteří nepovažují za dosti technologicky náročné) - Martinská Mechanotronická a Orol Tatranský
Ono totiž nic není tak černobílé, jak se může zdánlivě jevit.
Myslím, že tato tragikomická vsuvka ukázala na vedlejší externality korupčního prostředí v ČR, kdy díky tučně namazaným kaprům byla skupině Škoda vymetená cestička k tomu, aby se opravdu rozvíjela. Dá-li pánbůh, snad jednou sladké plody těchto minulých hříchů sklidí i český pasažér.
Samozřejmě pro to není důkaz, ale co si o tom má prostý člověk myslet??
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.