..: Jak cestovat vlakem na letiště Praha Ruzyně :..

Vlak+ Letiště, foto: České dráhy, a.s. Praha — Již delší dobu je provozována pražská autobusová linka Airport Express (AE) po trase Hlavní nádraží – Masarykovo nádraží (jen ve směru do centra) – Dejvická – Terminál 1 – Terminál 2 – Letiště Ruzyně (pouze konečná stanice). Dopravu zajišťují nízkopodlažní autobusy Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP). V současné době je Airport Express (AE) využíván k mnoha nabídkám Českých drah i externích partnerů, které vyžadují splnění méně či více omezujících podmínek. Jedná se o nabídky Vlak+ Letiště Praha, Zájezd Praha Letiště, dále můžeme AE cestovat na jízdenky podle tarifu dopravce České dráhy a nakonec je zde možnost zakoupit si jednorázovou jízdenku v hodnotě 50 korun u řidiče. Jednorázové a předplatné kupony Pražské integrované dopravy nejsou akceptovány. Některé z těchto nabídek byly zavedeny poměrně nedávno.

Vlak+ Letiště Praha

ČD VLAK+ Pokud letíte do zahraničí z pražské Ruzyně a na cestu do Prahy využíváte právě vlak, kupte si jízdenku do stanice Praha letiště (NAD) a nezapomeňte zmínit, že chcete využít nabídku Vlak+. Zaplatíte tak pouze cenu jednosměrné jízdenky namísto zpáteční. Po příletu zpět na Ruzyni si nechte jízdenku označit datovým razítkem na informační přepážce Letiště Praha. Jinak je jízdenka neplatná. Pokud přiletíte večer po 20. hodině, máte možnost si nechat jízdní doklad označit až datem příštího dne. Jízdu je nutné ukončit nejdéle do 24.00 h následujícího dne, než je datum na razítku. Nezapomeňte však, že existuje ještě druhá podmínka platnosti jízdenky, která je stanovena na 30 dní od nákupu. Podmínek není málo, ale získáte tím 50% slevu na jízdné a nemusíte řešit ani transfer z letiště na nádraží.

Zájezd Praha Letiště od Letuska.cz

K nákupu letenky na portálu Letuška společnosti Asiana si můžete objednat zpáteční poukázku pro cestu z jakékoliv stanice do stanice Praha letiště (NAD) ve dvou cenových kategoriích. Kategorie Čechy (kraje Středočeský, Jihočeský, Plzeňský, Ústecký, Královéhradecký, Pardubický, Liberecký, Vysočina) za 250 korun a kategorie Morava (kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký a Zlínský) za 500 korun. Poukázku můžete vyměnit za jízdenku na pokladně či u průvodčího ve vlaku pouze spolu s platnou letenkou. Na rozdíl od nabídky Vlak+ nepotřebujete žádné razítko. Jízdenka je platná 21 dní.

Normální tarif ČD, jízdenky u řidiče a ostatní podmínky AE

V AE také platí klasické jízdenky ČD znějící do stanice Praha–Letiště (NAD) či různé síťové varianty. Dále si můžete zakoupit jednorázovou jízdenku u řidiče za 50 korun (děti ve věku 6-15 let za 25 korun). Děti do šesti let stejně jako zavazadla a kola zabalená dle podmínek letecké dopravy se přepravují zdarma. Mezi uznávanými doklady je i roční síťová aplikace IN 100 (dříve In–gold) nahraná na In–kartě/Rail+, kterou však nemá řidič autobusu jak zkontrolovat.

Použití linky C pražského metra mezi stanicemi Nádraží Holešovice – Hlavní nádraží

Přijede–li do Prahy na nádraží Holešovice a chcete–li dál pokračovat na letiště, můžete pro spojení mezi holešovickýcm a hlavním nádražím, odkud vyjíždějí spoje AE, využít linky C pražského metra. Jízdenky ČD, vyjma traťových jízdenek a železničních jízdenek zakoupených v zahraničí, platné v autobusové lince AE mohou cestující použít v příslušném směru i v metru linky C v úseku Hlavní nádraží – Nádraží Holešovice. Cestující se při přepravní kontrole prokáže revizorovi jízdenkou ČD. Tuto možnost máte samozřejmě i při cestě opačné – z letiště.

Zdroj: České dráhy, Letuska.cz, Přepravní a tarifní věstník


Aleš Petrovský | 8.3.2011 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.03.2011 (16:31)  
Ad NAD) Je to ofic. název tarifního bodu. A výklad, nechť si udělá každý podle svého uznání. Ve všech případech ale pojedete autobusem na železniční tarif. :)
08.03.2011 (16:13)  
Zdravím Vás. Prosím co znamená (NAD)? Já si myslím že Návazná Autobusová Doprava. Ale někdo zde napsal že NAD je Náhradní Autobusová Doprava. Vždyť na letiště nikdy žádný vlak nejezdil a asi hned tak nebude. Tak Náhradní doprava je pak nesmysl. Že?
08.03.2011 (15:47)  
pv: je možné, že se tam revizor namátkově ukazuje, stejně jako v NAD na sev. Plzeňsku. Dokonce by se měli udajně řidičům v budoucnu půjčovat občas i POPky
registrovaný uživatel Jugy  mail  
08.03.2011 (15:47)  
Výborný je pojem Praha letište (NAD). To se myslí Náhradní Autobusová Doprava? A co ten autobus vlastně nahrazuje? Letadlo? Nebo snad vlak, který má na letiště dorazit už v roce 2099? Fejka na vás, nádražáčtí byrokrati, s celým tím vaším ptydepe :-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
08.03.2011 (15:44)  
to CART: A co teprve když to hlásí anglicky. Už vidím ty davy Italů, Britů, Španělů, Japonců... jak je jim ihned jasný, co ta paní hlasatelka myslí pod pojmem "in the front of building Fantova".
registrovaný uživatel pv  mail  
08.03.2011 (15:29)  
Mě fascinuje to využití In100 v AE. Jel jsem v AE zatím pouze jednou, a to jsem měl ke konci platnosti In-zákazníka nabitý In100. Když jsem nastupoval do autobusu, ukázal jsem řidiči svou Inkartu a řekl, že mám nabito In100. Řidič si ji chvíli prohlížel, dokonce z obou stran, a pak řekl, že "asi jo"! Tak jsem nastoupil a jel jsem. Existují v AE tedy vůbec nějaké kontroly (aspoň, že by se tam svezl namátkově revizor), nebo kdo má inkartu tak stačí říct, že má In100 a na letiště se může vozit zdarma?
08.03.2011 (12:51)  
Asi se mi budete smát, ale nemohu nezmínit svoji nejoblíbenější ultrašotoušskou variantu "vlak+pěškobus". Tedy vlakem do Ruzyně a pak necelou hodinu pěšky na letiště. Podobným způsobem jsem to letos několikrát vyzkoušel i v Sofii (stanice Iskar, pěšky cca 45 minut), a i když je to pro drtivou většinu cestujících asi dost nepraktické, mě vždycky fascinuje možnost nasadit batoh na záda a odejít z letiště pěšky na vlak. Normálně bych takovou pitomost nepsal, ale když ten nadpis zní takto...
08.03.2011 (12:21)  
Sim) Je to přímo v TR10, strana 44:

http://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/

"244. 2. Jízdenka musí znít do stanice Praha letište (NAD), jízdné se urcí ve vy?ši jednoduchého obycejného jízdného dle ceníku 1A tarifu TR 10; další slevy nejsou možné."
registrovaný uživatel Sim 
08.03.2011 (12:15)  
Kdyz koukam na popis slevy Vlak+ , napada mne, zda je to kombinovatelne treba s inkartou - tedy zda je to sleva (obousmerna za cenu jednosmerne) pouze ze zakladniho jizdneho, nebo zda je to takto minene vseobecne.
registrovaný uživatel CART 
08.03.2011 (12:01)  
JENKI - jo, taky jsem si tuhle říkal, kolika lidem je informace o Wilsonově ulici či Fantově budově k něčemu...:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko