Zbiroh — Cestující bydlící ve Zbirohu se dočkají příjemné novinky v podobě autobusu na zavolání, či chcete-li poptávkové autobusové dopravy. V Plzeňském kraji se jedná o revoluční novinku, kdy si cestující sami, minimálně 20 minut před určeným časovým údajem odjezdu autobusu, zavolají na tel. číslo 777 250 143 a vyrazí pro ně v pracovní dny mikrobus buď na zastávku Zbiroh, náměstí (odj. 20.35, 22.35 a 23.35) a odveze je k nádraží ve Zbirohu, či naopak, ze zastávky Zbiroh, žel.st. (odj. 21.15, 22.50 a 23.40) do centra Zbirohu. Tuto formu jakéhosi ShuttleBusu zajišťuje Autobusová doprava Miroslav Hrouda a to bez jakéhokoliv navýšení finančních nákladů. Cestující bude vozit upravený Ford Transit (na obrázku) a vyjíždět se bude i pro jediného cestujícího.
V případě úspěchu se předpokládá zachování této dopravy i do Kařezu, kam bude nádraží ze Zbirohu přesunuto v rámci výstavby III. tranzitního železničního koridoru. Pan Hrouda, majitel společnosti, také neoficiálně (odchylně od POVEDu) konstatoval, že je možné pro cestujícího dojet i pokud zavolá až po příjezdu vlaku do stanice. Je však nutné počítat s určitým zdržením. Přesto se však doporučuje zachovat minimální dvacetiminutový interval.
Zdroj: Tisková konference POVEDu 2. 3. 2011Nejdražší na podobném výkonu zatím není nafta, ale mzda řidiče. Mzdu řidiče i odpisy musíte platit i v případě, že se nehne ani kolo. Z celého článku vyplývá, že je největší nóvum zavedení novotvaru plzeňských veřejnodopravních povedenců ShuttleBus pro maršrutku.
ani jsem neveril tomu, ze to nekoho napadne. samozrejme. protoze tohle je typickej priklad "mala domu". hroudovi to mozna nejezdi tak, jak by si pral. bylo tedy nutny zavest "dalsi linku". to je fakt prca, tohleto... stat nema penize, a zbiroh zavede novou linku "pro dva". ja fakt doufam, ze to NENI v ramci ZVS. protoze tohle uz mi hlava proste nebere. a nebo uz jsem pomatenej pravicak.
- nadrazi 4 kilometry za mestem
- prakticky nic tam nejezdi
- kdyz uz tam jedu autem, proc nedojedu az do cile?
- autobusy jinak jezdi z namesti
- na nadrazi stavi osobaky, k tomu jednou za ctyri hodiny rychlik do Klatov (a to je asi vse, i kdyz to nevim najisto)
Celej ten figl je v tom, ze ve spouste pripadu by lidi vlakem jeli, kdyby nebyl tak "z ruky". A v tomhle je kouzlo one marsrutky - za cenu, kterou malokdo bude resit (8 korun za 4 kilometry zpravidla nestoji ani MHD) je najednou "vlak na namesti".
Pro firmu samosebou naklady usporene jsou - ridic muze fungovat v podobnem rezimu, jako doktor na pohotovosti - proste ma urcitou pausalni mzdu a v dobe, kdy najizdi kilometry mu plati dvounasobek. Uspora nafty je taky bez diskusi, byt se jedna o kratky usek.
Paradoxne bych spis v dnesni dobe videl u nekterych lidi problem ve snaze utracet za telefon, takze bych se nedivil snaze "nevolat zbytecne" - tedy urcite uz nekdo volal, tak se jen svezu s nim. No ale uvidime, ja tomuhle modelu davam pomerne velkou sanci.
Do budoucna v tomhle systemu dopravy vidim jeste vetsi potencial - nadrazi v Karizku i ve Zbirohu bude mozne zrusit a presunout tam, kde je aspon "ve vsi", tedy do Kareza. A do ostatnich lokalit muze lidi rozvazet tento busotaxik. Nespokojeni muzou byt snad jedine vlakem dojizdejici chatari z Karizka.
Jo a Alesovi dekuju za clanek, takoveto zpravy slychavam rad.
1. Teď tam v tomto čase nejezdí nic, poslední spoj z náměstí odjížděl v 19:35 a od nádraží ve 20:15 h.
no. je-li to podnikatelska aktivita pana Hroudy, pak budiz. jeho boj, jeho ztrata, jeho vitezstvi. ja jen tise doufam, ze tahle prdel nebude hrazena z rozpoctovych kapitol na ZVS. protoze fakt sory, ale resit dopravu ZVS na zaklade pozadavku obcana, kterej byl chlastat ve meste, a nechce se mu slapat 4 kilometry pesky...
Nemyslím si, že by to bylo bez dotací.
vlado, prosim. na tohle tema snad se mnou radeji ani nezertuj.
Zadarmo ani kuře nehrabe, ale na rozdíl od taxíku se neplatí poplatek "za vstup do vozu", ale jen jízdné za 4 km bez dalších přirážek. Za jednu jízdu zaplatíte 8,- Kč.
taxik je soukroma sluzba, ktera nema nic spolecnyho s dotacema ZDO a ZVS - tudiz mi prijde naprosto logicke, ze ma taky jine uctovani cen (mnohdy az ukrutne, ale to je jina storka). na druhou stranu je fakt, ze onen system ZVS a ZDO je v soucasne podobe taky vec mnohdy ukrutna, takze nula od nuly pojde.
A pokud bych byl obyvatel Zbirohu pravidelně se vracející domů večerním spojem (ať už z práce, ze školy a nebo jen z cesty za zábavou), tak bych tohle určitě oslavoval. Dobrý nápad. Navíc dobrý kontrast v momentě, kdy Středočeský kraj škrtá autobusové spoje o sto šest.
svata pravda. a proto jde soukromnik jezdit se strepem pro dva lidi na nadrazi v ramci ZVS, a franta novak z ostravy to imaginarne zacvaka ze svejch dani. coz teda nejspis nejak postrada logiku, ne? to jsme fakt tak bohatej stat, ze muzem vozit tranzitama lidi po jednom z jejich zajmovejch cinnosti?
Ke Zbirohu: ono je to takové zvláštní. Nejdražší na podobném výkonu zatím není nafta, ale mzda řidiče. Mzdu řidiče i odpisy musíte platit i v případě, že se nehne ani kolo. Z celého článku vyplývá, že je největší nóvum zavedení novotvaru plzeňských veřejnodopravních povedenců ShuttleBus pro maršrutku. Tuhle přišli s tím, že by se mělo psát MVD místo MHD ...
Těch 20 minut před pravidelným odjezdem je ale moc narychlo. To se kromě nafty neušetří nic, protože tam stejně budou muset držet nějakýho řidiče v pohotovosti. Jestli to teda nebude jezdit pan Hrouda osobně, zacvrliká mobil, on se zvedne z gauče od sportovního přenosu a vyrazí na linku.
Aby to mělo větší efekt, tak těch linek musí být víc. Večer předem dispečer sestaví oběh pro potřebný počet autobusů a řidičů, zpravidla nižší počet, než by jinak bylo potřeba.
Každopádně je to krok správným směrem, lepší než jistota, že nepojede nic. A jestli takový přípoj do města přitáhne pár lidí do vlaku, tak jsme rozpočtově v plusu.
Přestavba žst. Zbiroh je zase součástí traťového úseku Zbiroh - Rokycany. zdroj:text na zelpage.cz
nicméně stránky SŽDC tvrdí, že žst. Zbiroh se bude rušit (což už jsem kdysi taky slyšel) a bude se stavět zastávka Kařez.
1. Teď tam v tomto čase nejezdí nic, poslední spoj z náměstí odjížděl v 19:35 a od nádraží ve 20:15 h.
2. Servis pro lidi, aby v noci (v zimě, za deště, s kufrem) nemuseli šlapat 4 km pěšky z nádraží na náměstí (tarifní vzdálenost).
3. Organizuje POVED, což je společný podnik Plzeňského kraje a města Plzeň, který je pověřen koordinací dopravy v kraji i krajském městě. Nemyslím si, že by to bylo bez dotací. Zadarmo ani kuře nehrabe, ale na rozdíl od taxíku se neplatí poplatek "za vstup do vozu", ale jen jízdné za 4 km bez dalších přirážek. Za jednu jízdu zaplatíte 8,- Kč.
* Upravený Ford Transit - asi bych očekával nějakou úpravu ve vnitřní dispozici.
Linka bude v provozu 2 měsíce a pak se její provoz vyhodnotí. Dopravce je připraven v případě potřeby nasadit i bus s vyšší kapacitou...
A pokud bych byl obyvatel Zbirohu pravidelně se vracející domů večerním spojem (ať už z práce, ze školy a nebo jen z cesty za zábavou), tak bych tohle určitě oslavoval. Dobrý nápad. Navíc dobrý kontrast v momentě, kdy Středočeský kraj škrtá autobusové spoje o sto šest.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.