Zbiroh — Cestující bydlící ve Zbirohu se dočkají příjemné novinky v podobě autobusu na zavolání, či chcete-li poptávkové autobusové dopravy. V Plzeňském kraji se jedná o revoluční novinku, kdy si cestující sami, minimálně 20 minut před určeným časovým údajem odjezdu autobusu, zavolají na tel. číslo 777 250 143 a vyrazí pro ně v pracovní dny mikrobus buď na zastávku Zbiroh, náměstí (odj. 20.35, 22.35 a 23.35) a odveze je k nádraží ve Zbirohu, či naopak, ze zastávky Zbiroh, žel.st. (odj. 21.15, 22.50 a 23.40) do centra Zbirohu. Tuto formu jakéhosi ShuttleBusu zajišťuje Autobusová doprava Miroslav Hrouda a to bez jakéhokoliv navýšení finančních nákladů. Cestující bude vozit upravený Ford Transit (na obrázku) a vyjíždět se bude i pro jediného cestujícího.
V případě úspěchu se předpokládá zachování této dopravy i do Kařezu, kam bude nádraží ze Zbirohu přesunuto v rámci výstavby III. tranzitního železničního koridoru. Pan Hrouda, majitel společnosti, také neoficiálně (odchylně od POVEDu) konstatoval, že je možné pro cestujícího dojet i pokud zavolá až po příjezdu vlaku do stanice. Je však nutné počítat s určitým zdržením. Přesto se však doporučuje zachovat minimální dvacetiminutový interval.
Zdroj: Tisková konference POVEDu 2. 3. 2011opravdu bylo nutne zavadet novou sluzbu (linku)? nebylo jednodussi spise sladit (zkorigovat) linky stavajici?? klasik Lucius Ravilla by ted nejspis polozil onu otrepanou otazku: Cui bono???
A byl tam tedy nějaký konkrétní důležitý problém?
aleale. tudiz jinak:
...uvedený způsob objednávání spojů veřejné dopravy podle konkrétní poptávky cestujících je na západ a jih od našich hranic NAPROSTO běžnou záležitostí....
v nemecku a rakousku ano, v italii nevim, ve francii mame zname a neslysel jsem o tom (a o zeleznici a doprave se obcas bavime), UK nikoliv (pominu-li verejnou sluzbu pro postizene), zbytek neznam. takze bych to s tim zapadem nevidel tak zhavy.
...a bude jasné, že se tento způsob například používá tam, kde se pravidelná linka neuživí, protože je poptávka hodně rozptýlená v území...
zatim je mi jasne, ze se na tom uzivi ten, komu prostane v kapse dorovnani ztraty ze ZVS. by the way, to, ze se nekde neconeuzivi, neznamena jeste, ze se to uzivi, kdyz tam poslu auto na zavolani. to, ze ZVS je a bude ztratova, s tim se nejak asi srovnam, ale urcite neminim respektovat nazor, ze ZVS musi byt vsude a za kazdou cenu. na to mam tu nasi zemi docela rad.
Fandím všem krajským organizátorům ZDO resp. samosprávám, kteří se snaží do Česka přinášet nové a nestandardní nápady pro zajištění levné a rozsáhlejší ZDO...
pry LEVNE!!!! bozinku, tak tohle je perla letosniho roku, a to jeste ani poradne nezacal. levna ZDO!!!! panove, tak to je narez.
Ale jak vidím podle mnoha reakcí v diskuzi, bude to hodně bolet.
z toho si nic nedelej. az ten stat diky temhle LEVNYM a UZASNYM NOVYM NAPADUM nebude mit na tvuj duchod, mozna si vzpomenes. anyway, jestli chces videt, jak to muze dopanout se skvelejma a levnejma napadama trebas ve zdravotnictvi, prijed k nam do GB a ja ti cvicne zlomim nohu, aby sis to mohl uzit v plny parade. pak pochopis, ze (imaginarni) poplatek 60CZK (muj nastrel) za navstevu lekare je vlastne docela koser cena, a mozna i pochopis, ze kdyz se utraci za picoviny (panove a damy prominou, ale takhle to bude mit vetsi duraz), nutne se to nekde projevi. ne hned a ne dneska. ale za par let si na to vzpomenes urcite, na to se spolehni. protoze zatim to vypada tak, ze utracet za blbosti se bude dal.
ale nic na tom. dulezite jest, ze si ve zbirohu na nadrazi budes moct v jedenact vecer objednat tago v podobe transita, zaplacenyho z penez danovych poplatniku. zivot je fajn, kdyz nemusis calovat ze svyho, to zase jo...
Jsou tam různé varianty - část spojů jezdí "natvrdo", část spojů jezdí "na zavolání", v pracovní dny se jezdí na "tvrdo", o víkendech "na zavolání". Výhodou je, že se dá podle počtu cestujících operativně přistavit vozidlo s větší kapacitou.
Jistým problémem je objednací termín. Někde je to 30 - 60 minut před odjezdem, jinde den předem nebo do pátku 18 hodin apod., zřejmě podle toho, jak to je s personálním zajištěním.
Kdyz to vezmu z druhe strany, bydlim na periferii Plzne. Jezdi k nam "pseudomestsky" bus - ve spicce narvany, ale obcas ma jizdni rad tak napikacu, ze se v nem vezu sam - vystupuju po dvou stanicich, zbytek cesty to jede proste prazdny.
No a kdyz si to spojim dohromady, vychazi mi jako optimalni prave takova dodavka. A to zejmena pri pohledu do budoucna, kdy se stanice jako takova bude (konecne) rusit. Nabizi se totiz v podstate jen dve varianty:
- zrusit nadrazi bez nahrady a proste konstatovat, ze Zbiroh obslouzen nebude
- z nadrazi udelat zastavku (bliz ke Karezu) a na ni vozit lidi ze Zbiroha autobusem
Prvni varianta jeste vic odrizne Karez od sveta (a nebudu tu ted resit, jestli je to nutne nebo ne). Druha varianta znamena, ze ten autobus bude zpravidla skoroprazdnej, bude vozit rekneme 10 lidi. Je na to potreba klasickej autobus?
Ja nevim, me to porad vychazi jako pomerne slusnej model. A to i v pripade, ze to bude dotovany. Proste to bude jakasi MHD Zbiroh.
A ono treba uvidime, co se vyklube na Slovensku - za chvili tu mame zlute vlaky obsluhujici relativne zalidnene uzemi, ktere ale trpi stejnym problemem jako Zbiroh.
Na nádraží 4 km daleko sousta lidí ráda dojede na kole, autem, nebo světe div se, i dojde pěšky (aspoň se projde, nemusí pak do fitka).
Anruf Taxi samozřejmě smysl má, ale rozhodně ne v jedné jediné lince zcela vytržené z kontextu. To je jen docela zajímavý penězovod pro provozovatele té služby.
Fandím všem krajským organizátorům ZDO resp. samosprávám, kteří se snaží do Česka přinášet nové a nestandardní nápady pro zajištění levné a rozsáhlejší ZDO. Ale jak vidím podle mnoha reakcí v diskuzi, bude to hodně bolet.
sime, neblbni. ja mam tvoje nazory docela rad. tak mi to nekaz.
Celej ten figl je v tom, ze ve spouste pripadu by lidi vlakem jeli, kdyby nebyl tak "z ruky".
celej figl spociva pouze a jen v jedne jedine veci: ze spousta a vas tak nejak ocekava, ze osobni zeleznicni doprava bude dominantni dopravou v cr. coz je nesmysl - nebude. treba uz jen prave proto, ze neni nadrazi na kazdym namesti. a pokud mam kvuli tyhle srande zacit dotovat soukromej byznys pana hroudy jen proto, ze ten vlak bude imaginarne stavet na namesti dvema lidem, pak tedy potes panbuh. a to je na tohle tema pripravenej clanek pred vydanim - vlado, snad abys to stahnul, protoze potom uz nebude zadnej rpet.
A v tomhle je kouzlo one marsrutky - za cenu, kterou malokdo bude resit (8 korun za 4 kilometry zpravidla nestoji ani MHD) je najednou "vlak na namesti".
no. ja zatim vidim kouzlo tehoz v tom, ze vlk se nazere, ale nikdo z nas neuvidi tu kozu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.