..: Poptávková doprava přiblíží cestujícím nádraží ve Zbirohu :..

Zbiroh a shuttle bus, foto: POVED s.r.o.Zbiroh — Cestující bydlící ve Zbirohu se dočkají příjemné novinky v podobě autobusu na zavolání, či chcete-li poptávkové autobusové dopravy. V Plzeňském kraji se jedná o revoluční novinku, kdy si cestující sami, minimálně 20 minut před určeným časovým údajem odjezdu autobusu, zavolají na tel. číslo 777 250 143 a vyrazí pro ně v pracovní dny mikrobus buď na zastávku Zbiroh, náměstí (odj. 20.35, 22.35 a 23.35) a odveze je k nádraží ve Zbirohu, či naopak, ze zastávky Zbiroh, žel.st. (odj. 21.15, 22.50 a 23.40) do centra Zbirohu. Tuto formu jakéhosi ShuttleBusu zajišťuje Autobusová doprava Miroslav Hrouda a to bez jakéhokoliv navýšení finančních nákladů. Cestující bude vozit upravený Ford Transit (na obrázku) a vyjíždět se bude i pro jediného cestujícího.

V případě úspěchu se předpokládá zachování této dopravy i do Kařezu, kam bude nádraží ze Zbirohu přesunuto v rámci výstavby III. tranzitního železničního koridoru. Pan Hrouda, majitel společnosti, také neoficiálně (odchylně od POVEDu) konstatoval, že je možné pro cestujícího dojet i pokud zavolá až po příjezdu vlaku do stanice. Je však nutné počítat s určitým zdržením. Přesto se však doporučuje zachovat minimální dvacetiminutový interval.

Zdroj: Tisková konference POVEDu 2. 3. 2011

Aleš Petrovský | 7.3.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
09.03.2011 (18:58)  
@ Michal Drábek:

dal jsem vam plusko stejne, jako Busmanovi - jeste ho doplnim o palec nahoru. souhlasim ve vsem a se vsim, netreba to dal pitvat. moje predchozi komentare berte ciste jako konkretni hodnoceni konkretni situace. nic vic a nic min. zkouset tento typ dopravy ano, zkouset ho blbe - ne.

jiste park and ride je super vec, a u vetsich mest bych to bral jako samozrejmost. konec koncu uz leta tvrdim, ze typicky v praze se melo v jejim nejuzsim centru zavest brutalni myto, a lidem nabidnout kapacitni P+R na Letnanech, Jizaku a podobne. dost veci by to zmenilo. jenze to by politici a jejich nohsledi museli odstavit auta, tudiz prozatim vec nereseitelna. a tak by se dalo pokracovat dal...
09.03.2011 (10:19)  
rpet:

Zbiroh z důvodu místní neznalosti odmítám řešit. Pokusím se tedy odpovědět obecně.

Souhlasím, že nelze plýtvat penězi na "vozbu vzduchu".
Nicméně za zaváděním poptávkových busů na zkoušku si stojím, byť by se možná našlo vhodnější místo než Zbiroh.
Pokud vím, nějaký pátek je provozuje AUDIS BUS pod taktovkou koordinátora OREDO na Rychnovsku - zajímaly by mě jejich zkušenosti.
http://www.audis.cz/doprava-v-regionu-orlickych-hor-a-podorlicka/mhd-rychnov-nad-kneznou.htm

Nechci tu zabřednout do ideologických debat liberalismus vs. socialismus, ale z každého bychom si měli vzít to lepší, co se (u nás či v zahraničí) v praxi osvědčilo - extrémy typu "člověk člověku vlkem" ani "každému podle jeho potřeb" asi nebudou to pravé ořchové...

P plus R by se měl důkladněji vyhodnotit, nicméně pokud se zlepší nabídka veřejné dopravy jako celek, domnívám se, že by tahle možnost mohla část lidí oslovit. Ostatně nalejme si čistého vína - na venkově je auto tak jako tak potřeba, vadí nám ale ve velkoměstech.
09.03.2011 (10:09)  
Aleš Petrovský:

Když to zjednoduším, takt je interval doplněný o symetrické přípojové vazby, tj. síťový efekt.
09.03.2011 (10:08)  
Robert-Antonio:

Některé školy či střídání směn se dají posunout, aby se ranní poptávka rozmělnila do delšího časového úseku. Zákonem to řešit nelze, je třeba to vysvětlovat a mít navzájem dobrou vůli. Příplatek nám vyžene lidi do aut.

V jiné diskuzi jsem se vyjádřil rozhodně PRO jedničku i v S a Os.
registrovaný uživatel Busman 
09.03.2011 (6:11)  
rpet: "je-li celosplolecensky uzitek s nejasnymi vysledky a nejasnymi parametry nasilne a neodborne nadrazen individualnim pozitkum, cestujeme zpet za rok 1989"

Nedostáváme se ani tak do doby před rokem 1989, jako spíše do klasického sporu mezi 2 hlavními myšlenkovými proudy, které jsou v Evropě přítomny již přes 150 let: sociálně-demokratickým a konzervativně-liberálním. Nemám na mysli konkrétní politické strany ani konkrétní politiky, ale nosné ideje, které v obou případech vycházejí z dogmatických východisek. Ale komunismus bych do toho netahal. Souhlasím s tím "neodborně", ale to se špatně posuzuje, pro každou stranu bude "neodborného" něco jiného...
registrovaný uživatel rpet  mail  
09.03.2011 (2:49)  
@ Michal Drábek:
omlouvam se za pozdni reakci, vratil jsem se az v noci. coz nic nemeni na skutecnosti, ze neni o cem diskutovat - autor nam nedodal informace.

proste se mi ten pripad nelibi. nekdy kolem roku 2003 se zastupitelstva obci Marianske Radccice, Lom u Mostu a Osek pokousela zavest cosi podobneho, ve vlastni rezii, pod ZDO. po rocnim zkoumani, komu to co prinese a neprinese, po te, co byly na stul na verejnem zasedani zastupitelstva konkretni detaily a propocty, se doslo k historickemu objevu: reka nemusi vyschnout, pokud se zacne setrne zachazet s tim, co mame k dispozici a naucime se toho stavajiciho nalezite a efektivne vyuzivat.

je fakt, ze srovnavam lehce nesrovnatelny, protoze zminene obce maji "za rohem" mesto velke, s kvalitni MHD. takze akce "minibusy na zavolani" (ano, melo to fungovat stejne, dokonce lidi meli dostavat SMS, ze si nekdo objednal busik a je moznost pristoupit...) se nekonala, misto toho se upravila spoluprace s DPML a bylo hotovo. jiste, lidi rvali, jakto, ze autobus bude jezdit po 40ti minutach, kdyz do ted jezdil "co 15 minut". to je normalni. dnes uz nikdo nerve, doprava funguje, dokonce se usetrilo. holt nejezdi kazdejch 15 minut jeden duchodce do mesta do Lidlu, ale jedi jich 10 jednou za hodku a pul. taky to prezili.

neznam konkretni situaci na rameni rokycany - horovice - beroun, netusim, kolik obci jde stejnym smerem. nevim, kolik lidi vystoupi/nastoupi ve zbirohu, kolik v horovicich. nevim, co je vetsi prirozene centrum oblasti, jestli zbiroh, nebo horovice. typuju horovice.

a otazka ohledne prirozeneho centra je zasadni. takze pokud je zde nekdo mistni, at nas nasmeruje spravnym smerem, a muzeme vesele pokracovat.

protoze tvrdit, ze reka vyschne jen proto, ze nebude pripoj zbiroh nadrazi - zbiroh, mi prijde dost ujeta.

a obecne? ano, reka na nekterych mistech vyschne, to je jiste. uvazuju realne. a plytvat penezi ve stavajicim rozpoctu ZDO nepovazuju za spravnou cestu. protoze ono plytvani je (muze byt) prvotni pricinou toho, ze ty vlaky fakt nekde prestanou jezdit. ale jeste se zastavim u nekolika vasich poznamek:

...Nicméně odvede část obyvatel dojíždějících do Rokycan, Berouna, Plzně či Prahy. Čímž ušetří cestujícímu od Zbiroha i ostatním lidem v cílovém městě problémy s parkováním jeho vozidla, případně s dopravní zácpou ve špičce.

jak to myslite? jako ze ten, kdo jede do prahy (berouna, zdic, rokycan...), zaparkuje auto ve zbirohu, necha se odvezt dodavkou na nadrazi a pojede dal vlakem?

Zajímalo by mě, jak hodláte vyčíslit tyto externí náklady svobodné, individuální dopravy.

vite, ja nemam ani tu nejmensi snahu zkoumat JAKEKOLIV naklady SVOBODNE individualni dopravy. prave proto, ze je individualni.

Myslím, že v teorii her matematici dokázali, že celkový užitek při celospolečensky optimálním řešení je vyšší než součet individuálně optimálních užitků (kdo má o tomto přehled, ať mě kdyžtak upřesní).

myslim si, ze me chcete mermomoci nacpat do diskuse, ve ktere nemam sanci - nebot moc dobre vite, ze nejsem ani matematik, ani analytik. takze teorii her nijak rozporovat neminim. alepokusim se vase tvrzeni lehce zparafrazovat:

je-li celosplolecensky uzitek s nejasnymi vysledky a nejasnymi parametry nasilne a neodborne nadrazen individualnim pozitkum, cestujeme zpet za rok 1989.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
08.03.2011 (23:11)  
Robert-Antonio: 1. třída v tramvaji? To by asi neprošlo, tam se kapacitní problém řeší zhuštěním taktu, nebo nasazením kapacitnějších vozů, případně posilou, která se zase stáhne.
08.03.2011 (22:58)  
Michal Drábek: A interval se nerovná takt
08.03.2011 (21:04)  
Robert–Antonio) To víš, vony ty "mrchy švýcarský" jezdí i tou první třídou. Vybavuju si, že na takových EC z Churu přes Zürich do Německa dokonce jezdila posilová první třída vnitrostátně. :)
08.03.2011 (20:37)  
Michal Drábek
Zvýšené jízdné ve špičce je technokratické a a asociální, ale nutnost se mačkat ve špičce je podle vás v pořádku?

Na druhou stranu, většina dojížděčů v ranní špičce má časové jízdenky, takže tam špičkový příplatek stejně nepomůže. Možná by pomohlo řešení inspirované Německem: v každém vozidle včetně esbány, tramvají a busů udělat oddíl první třídy, který je vybavený stejně jako druhá třída, ale díky vyššímu jízdnému není narvaný ani ve špičce (a navíc nemusíte sedět společně s póvlem z dvojky :))
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko