..: Cesty Wasteels v Česku prozatím končí :..

Wasteels logo, foto: Cesty Wasteels ČR Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.

Celý problém začal již v polovině října 2010, kdy ČD prostřednictvím náměstka Milana Šebeni vypověděly Wasteels smlouvu o prodeji jízdních dokladů s odůvodněním, že důvodem je malá vzdálenost mezi provozovnou Wasteels a nedalekým ČD centrem, čímž si navzájem konkurují, ačkoli obě prodávají jízdenky ČD. Firma, která dělala drahám tržby v řádu desítek milionů, si tak nyní musí hledat nového partnera. Jak za Wasteels uvedl Ing. J. Kožíšek, bude se jednat o některé ze sousedních železnic. Sídlo Wasteels zůstane stejné, jelikož se zde nejedná o rozhodnutí ze strany ČD, ale firmy Grandi Stazioni ČR, která má celé pražské hlavní nádraží v dlouhodobém pronájmu. Znovuotevření pobočky tak lze pravděpodobně očekávat přibližně za dva měsíce. Vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík k případu doplnil: "Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit."

Firma Wasteels začala v České republice fungovat v roce 1992. Od počátku se zaměřovala primárně na zahraniční cestující, kteří značku znali ze svých zemí. Postupně si však společnost vybudovala i silnou tuzemskou klientelu, částečně i díky svému novému umístění ve spodní části zrekonstruovaného hlavního nádraží v Praze. Podle vyjádření společnosti byl hlavní důraz kladen na služby a informování zákazníků o nejlepších tarifních nabídkách. „Připadá nám amorální při informování cestujícího o ceně jízdného v konkrétním případě tak, že se zatají jiné možnosti, než jaké jsou v daném okamžiku možné,“ uvedl za Cesty Wasteels Kožíšek.

Zdroje: Cesty Wasteels, ŽelPage, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mic 
11.02.2011 (7:07)  
Mno já si chtěl jednou koupit lístek do Francie, nabídnutá cena se mi vůbec nelíbila a když jsem chtěl "něco levnějšího", tak mě poslali na autobus. Ani to eurodomino mi tehdy ČéDé nenabídli. Víckrát jsem u nich mezinárodní lístek nekupoval... Ale jak vidno, budu se muset vrátit. Dnes ale již jako asertivní a tarifu znalý zákazník:o/
registrovaný uživatel Busman 
11.02.2011 (6:33)  
M:

Tady jde spíš o to, že prodejní systém vlastní a provozuje národní dopravce. Mezinárodní doprava je většinou produktem více dopravců, minimálně jde o společnou nabídku. S nástupem liberalizace do výkonů ve veřejném zájmu nás čekají cesty s více dopravci i ve vnitrostátní přepravě.

Tento případ ukázal, že na SŽDC by měl přejít i prodejní systém (software), SŽDC pošle tržbu zúčastněným dopravcům a prodejce si nechá provizi. Vlastně v onom Rpětově Albionu to tak i je, jestli jsem to dobře pochopil (pokud si má železnice zachovat síťový charakter). Že to jsou složité konstrukce? Ano, ale pochází z reakce na truc národních dopravců, tyhle naschvály nevěští nic dobrého.
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.02.2011 (6:13)  
@ M:
protoze CD neumi prave to, co umel Wasteels: profesionalni sluzba na profesionalni urovni v oblasti mezinarodnich zeleznicnich jizdnich dokladu. pokud budu chtit jet vlakem do cr a zpet do uk, posledni instance, ktera by mne napadla, budou CD - proste na to nemaji vycviceny personal. je to smutny, ale je to protste tak. zatimco wasteels zahranici proste umi, i s tim profesionalnim pristupem ke klientovi. kdyby CD chtely, mohly ze spoluprace s wasteels vyzdimat maximum na poli mezinardonich jizdenek. z nejakeho duvodu CD nechteji.

ad HP: ano, umim si predstavit, ze HP necha firmu Czechcomputer prodavat svoje zelezo ve svem vlastnim obchodaku. zejmena pak, bude-li czechcomputer zameren treba na prodej HP produktu do konkretniho sektoru, cimz se lidi v centrale HP stoprocentne zabyvat nebudou.
registrovaný uživatel M 
10.02.2011 (22:59)  
Tohle mě vůbec nepřekvapuje... ČD chce prostě vydělávat, tak zlikviduje konkurenci, která byla na vysoké profesionální úrovni

Konkurenci? Pokud to byla konkurence, tak CD nijak nemuzou zabranit Wasteelsu, aby listky nebo cokoliv prodaval, ne?
A pokud to nebyla konkurence, ale pouze preprodavani nabidek CD, tak k cemu davat na nadrazi "dysko" externistovi, kdyz uplne to samy prodavam sam? Existuje hodne firem na svete, ktery se takhle chovaji?
Treba ze by si HP postavil obchodak a v rohu toho obchodaku pronajal stanek pro "Czechcomputer", aby prodaval HP? Jaky to ma smysl?

Myslim, ze pokud budou chtit, ak muzou prodavat treba nabidky DB nebo nejaky svoje nebo co ja vim. Pokud ale zili z toho, ze prodavali to, co prodavaji i CD (do svych vlaku), tak proc by si je meli CD nechavat?
registrovaný uživatel Mr. T 
10.02.2011 (18:14)  
Tohle mě vůbec nepřekvapuje... ČD chce prostě vydělávat, tak zlikviduje konkurenci, která byla na vysoké profesionální úrovni, což se o pokladních ČD říct nedá. Také jsem si v pobočce připadal jako klient, na jako u přepážky ČD, kde je přístup ve stylu, tady to máte a kupte, nebo ne a rychle znizte... Na hlaváku se nezměnilo rekonstrukcí vůbec nic...

Když potřebuji mazinárodku, tak jdu do pokladny na Smíchov. Zdejší personál je velice ochotný a vždycky se snaží najít nejvýhodnější slevu, v Holešovicích také vynikající zkušenosti!!!
10.02.2011 (17:43)  
já jen doufám, že až se za pár let bude poprvé omílat zneužití dominantní pozice ČD ve vztahu k někomu z nových hráčů na trhu, tak tuhle větu omlátí ÚOHS manažerům ČD o hlavu. Jakkoliv je v ní bohužel smutná pravda.
registrovaný uživatel Busman 
10.02.2011 (17:04)  
Wasteels jízdenky vydával úplně ze stejného Unipoku, co mají ČD, nic lepšího, nic horšího.

Nejlepší by pro Wasteels byla spolupráce se ZSSK. Německý Kurs mají v ČD Travel, a narozdíl od něj ve slovenském KVC budou k dispozici východní slevy jako GS přeprava apod. (tipuju, že v Kursu nejsou). Byla by to spolupráce oboustranně výhodná, protože ZSSK by získaly prodejní místo v Praze, což je v oblasti mezinárodních jízdenek zajímavější trh než Blava. Záleží na rozúčtování tržeb.

Jinak tato konkurence (rozuměj dělání naschválů) národních drážních molochů mě už opravdu začíná lézt na nervy. Vybírám snad nejdrsnější pasáž z šíleného rozhovoru s Žaludou v E15:

Je pravda, že holding DB může bránit vstupu konkurence, třeba Českých drah, na tamní železnici?

Ano, jistě, to může, ale samozřejmě neoficiálně, formou obstrukcí. Jestliže Němec komplikuje přístup českých vlaků do Německa, úplně stejně by mělo Česko dělat potíže německým vlakům. V tom musí být absolutní reciprocita. Jestliže chceme jezdit s pendolínem do Berlína, a oni nás tam nechtějí pustit, musíme se k nim chovat stejně. Čím víc budeme otevírat vlastní trh, tím více se bude stávat, že tady bude jezdit místo Českých drah nikoli Jančura, nikoli Novotný, nýbrž DB. Německá státní firma bude brát české státní dotace, což je absurdní. V tuzemsku by měla jezdit firma, která zaměstnává české lidi a objednává u českého průmyslu!


Koukám, že ti drážní mološi stáhnou železnici ke dnu, jen tak z trucu. A k tomu ta směšná (a zástupná) národní hrdost.

Ale zpět k Wasteelsu. Pro něj je to likvidační opatření, což by mohlo být hodnoceno jako zneužití dominantního postavení ČD na trhu (tu smlouvu s Wasteelsem neměli tenkrát uzavírat). Jsem zvědav, jestli to taky vypoví Čedoku. Pokud ne, tak se potvrdí, že jediným motivem bylo umístění Wasteelsu přímo na nádraží. A to je ničení konkurence par excellance. Je nutno si uvědomit, že v případě mezinárodních jízdenek nejde jen o předprodej produktu ČD. Vždy je tam další, zahraniční dopravce. Jde jen o únik provize z prodeje. Budu rád, když někdo z odborníků na rozúčtování tržeb z mezinárodní přepravy mé domněnky vyvrátí nebo upřesní.

Ještě bych dodal, že v letecké dopravě jsou globální prodejní systémy, a z nich může po zaplacení drsného licenčního poplatku prodávat kdokoliv kdekoliv.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
10.02.2011 (16:36)  
Miroslav Zikmund:
jj, SNCF nulový jízdenky umějí - já jich zažil balík pro celou skupinu z Avignon TGV do Nice-ville... a bylo na nich uvedeno v poznámce, nějak si nevzpomenu, ale něco jako "Rupture de correspondance" - volně řečeno narušení (ujetí) přípoje.. Vlastně stačí, když se trošku něco stane a člověk z nich tu nulovou jízdenku dostane, pokud se s nima chce bavit a umí francouzsky :)

a neni ten „tréninkový terminál" dostupné někde on-line, to by mohlo být zajímavé..
10.02.2011 (16:13)  
Téoz : báječná definice - megamaglajs. Naštěstí s FIP se nemusím dožadovat ničeho, kromě štemplíku do cestovního sešitu ... Díky regionálním dopravním svazům, kde místní busový dopravce jezdí na linkách "jako vlak" nebo tam, kde vlaky byly zrušeny, ale jezdí se stále podle železničního tarifu není mnohdy proškolen z toho, co to je FIPka a civí na ní jako „tele na nová vrata". Protože nechce být za blbce a SNCF si přečte vždy to "nějak" dopadne. Nicméně jednou mi byla vydána v autobusu jízdenka za nulovou cenu se 100 % slevou. Zřejmě statistické vykazování přepravených osob.

Obecně ten rozdíl mezi kvalitou služeb zřejmě vychází z toho, že u WASTEELS je prodej mezistátních jízdenek základním předmětem činnosti, u ČD spíše doplňkovou činností. Další věcí je rozsah vzdělávání zaměstnanců u obou prodejců. U ČD je stanoven rozsah „povinného školení" v určitém období, pokud „novinka" přijde po termínu, tak se dá proškolit až v dalším cyklu zpravidla za 1/4 roku, jinak si musí zaměstnanec poradit sám podle manuálu. U „konkurence" se školení lze udělat operativně.
„Konkurence" zřejmě má nebo může mít na pracovišti „tréninkový terminál", kde si s tím může pracovník do libosti pohrát a vyzkoušet různé varianty, v pokladně „tréninkový terminál" není. Tréninkový terminál je sice na DVI a.s., ale ČD nějaký trénink v rámci úspor nezaplatí ...
10.02.2011 (13:51)  
Franta Plášek) Pokud se nepletu, takový "řezy" vozem by měly být na pokladnách k dispozici jako předpis VOD A – ten obsahuje přehled dálkových vlaků, řazení a pak tyto detaily s místenkovacím systémem. Plus, UNIPOK už dokáže některé vozy i graficky zobrazit, když se volí místenky.

Ale i tak si pokladní zaslouží pochvalu.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko