..: Cesty Wasteels v Česku prozatím končí :..

Wasteels logo, foto: Cesty Wasteels ČR Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.

Celý problém začal již v polovině října 2010, kdy ČD prostřednictvím náměstka Milana Šebeni vypověděly Wasteels smlouvu o prodeji jízdních dokladů s odůvodněním, že důvodem je malá vzdálenost mezi provozovnou Wasteels a nedalekým ČD centrem, čímž si navzájem konkurují, ačkoli obě prodávají jízdenky ČD. Firma, která dělala drahám tržby v řádu desítek milionů, si tak nyní musí hledat nového partnera. Jak za Wasteels uvedl Ing. J. Kožíšek, bude se jednat o některé ze sousedních železnic. Sídlo Wasteels zůstane stejné, jelikož se zde nejedná o rozhodnutí ze strany ČD, ale firmy Grandi Stazioni ČR, která má celé pražské hlavní nádraží v dlouhodobém pronájmu. Znovuotevření pobočky tak lze pravděpodobně očekávat přibližně za dva měsíce. Vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík k případu doplnil: "Zatímco jiní smluvní prodejci představují nové prodejní kanály a hledají nové zákazníky na netradičních místech, Wasteels prodávaly jízdenky v sousedství našich vlastních pokladen na hlavním nádraží a využívaly i naše vybavení. Šlo čistě o kanibalizaci tržeb, z každé jízdenky dostávaly Wasteels provizi. Přitom o pár metrů dál je moderní ČD centrum, kde si cestující, který přijde na nádraží, může jízdenky pohodlně koupit."

Firma Wasteels začala v České republice fungovat v roce 1992. Od počátku se zaměřovala primárně na zahraniční cestující, kteří značku znali ze svých zemí. Postupně si však společnost vybudovala i silnou tuzemskou klientelu, částečně i díky svému novému umístění ve spodní části zrekonstruovaného hlavního nádraží v Praze. Podle vyjádření společnosti byl hlavní důraz kladen na služby a informování zákazníků o nejlepších tarifních nabídkách. „Připadá nám amorální při informování cestujícího o ceně jízdného v konkrétním případě tak, že se zatají jiné možnosti, než jaké jsou v daném okamžiku možné,“ uvedl za Cesty Wasteels Kožíšek.

Zdroje: Cesty Wasteels, ŽelPage, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
11.02.2011 (14:13)  
Busman: Jenže za kafe, které možná prodám zítra, si na dnešní oběd nevydělám.
registrovaný uživatel Busman 
11.02.2011 (13:59)  
Sim (11:54)

Příklad s kafem je pěkný, jen má jednu zásadní vstupní chybu. Na dráze se neobchoduje s kafem, ale s osobní dopravou.

V obchodu kávou směňuju kafe za hodně nebo málo peněz, záleží na mé cenové strategii. A když to kafe neprodám dneska, nic se neděje, kafe mi zůstalo - a zítra je taky den. A žádný zvláštní náklady spojené se skladováním kafe přes noc nemám.

Na dráze obchoduju s kapacitou, a to v daném čase. Čas zastavit nelze. Když mi ze stanice odjede prázdný vagón, tak s tím už nic nezmůžu, zbylo mi kulový a ještě mi to vytáhlo prachy z peněženky.

Způsobům, jak celou kapacitu naplnit - a za co nejvíc peněz (což jde proti sobě), se říká Revenue Management. Lze toho dosáhnout třeba pomocí různých prodejních kanálů...
11.02.2011 (13:06)  
Kdysi jsem potřeboval zakoupit jízdenku na sezónní polské kurzy z Wwy k Bajkalu. Jednal jsem s pražským ČD Centrem, ČD Travel a Wasteels. ČDC - neexistuje; ČDT - ano, prodáme, ale ne na tento vlak, o něm nic nevíme; Wasteels - bez problémů.
registrovaný uživatel Sim 
11.02.2011 (11:54)  
Jenze vsechno zalezi na uhlu pohledu. Pokud je dostatek "neinformovanych" zakazniku (o tom, ze predmet nekupu lze sehnat i jinak za podstatne lepsich podminek), je pro firmu lepsi (z hlediska okamziteho zisku) prodavat za draho male mnozstvi s velkym ziskem, nez zisk maximalizovat pomoci mirnych cen ale velkeho mnozstvi.

Klasicky priklad - prodavam kafe... muzu dat hrnek za 20 kacek a mit na tom 5 korun zisku, nebo ho dam za 50 se ziskem 35 korun. Pokud sest zakazniku ze sedmi timto pristupem odradim, porad na tom netratim a ten jeden trouba, co za to da to pade mi zaplati ty ostatni, co to vzdali. A ja mam s jednim kafem misto se sedmi min prace...

... takze pokud se takto chova firma, je to v podstate v poradku. Ovsem v poradku neni, kdyz do ni plynou dotace ve verejnem zajmu, kdy je ucelem zajistit napriklad cenovou dostupnost co mozna nejsirsi populaci (a ne jen tem, kteri na to budou mit bez dotaci).

Takze to neni problem CD, protoze to je firma provozovana za ucelem zisku. Ohlidat by si to mel poskytovatel dotaci, ktery by mel jasne rict, ze takoveto chovani je v rozporu s ucelem dotaci.

Je to v principu stejne, jako s Pendoliny do Ostravy - aby vynikla jejich jedinecnost, byly zpomaleny a komfortem deklasovany vsechny ostatni vlaky na teto vetvi. Pokud by se nejednalo o rozdil dotovanyXkomercni spoj, bylo by to v poradku - jenze takhle je to omezovani dotovanych vlaku komercnim spojem.

A opet i zde, chovani CD je logicke - pokud jim to nekdo dovoli. Ohlidat by si to mel objednavatel, tedy poskytovatel dotaci - aby misto objednane emzety nebylo nasazeno koprivove lehatko ... a pokud uz musi byt nasazeno, aby umerne tomu byla snizena dotace. Jenze tohle tu nikdo neresi, takze chovani CD je v dane situaci naprosto logicke.

A zpatky k prodeji listku - otazkou samosebou je, jestli je pro CD vyhodnejsi mit 100 prepravenych lidi s listkem za X penez, nebo 300 prepravenych lidi s listkem za polovinu, z jehoz zisku se musi jeste delit s prodejcem. Obavam se ze to bude stejne, jako s tim kafem a pendolinem - kdyz nestaci moje schopnosti k tomu, abych sam vynikl (v pripade prodeje listku si CD nechaly zastrcit prodejni okenko do sklepa), staci zaridit, aby ostatni na tom byli hur (nebo nebyli vubec). Pak se tech, co daji za turka 50, najde urcite vic :-)
registrovaný uživatel M 
11.02.2011 (11:52)  
KK - souhlasim, ze s prostrednikem se to vyplatit muze. Ale podle mne ne, pokud oba maji "stanek" tricet (?) metru od sebe v jedne budove.
Pokud jde o tu konkurenci v podobe nizkonakladovek (a ja bych rekl i "vysokonakladovek"), tak to nelze zpochybnit jako konkurenci ve smyslu obecnem. Je ale hodne tech, kteri v Praze prijdou na hlavni nadrazi a reknou si "neni tady Wasteels, primo CD to kupovat nebudu, zmena planu mamo, jedeme na letiste, koupime to tam" (mirne nadsazeno)? Zde se totiz trochu smesuji dve veci. Tim, ze se Wasteels rozhodl skoncit (a schvalne kdo vsechno vi, z jakych to bylo duvodu ve skutecnosti), tim prece nabidka zeleznicnich spoju nijak omezena nebyla.
registrovaný uživatel Kakov 
11.02.2011 (11:35)  
M- jasne ja vim ze cisla jsou podstatny, jen jsem chtel rict ze je lepe prodavat vic s prostrednikem, nez bezprostrednika a to i za cenu, ze vlatni prodej pujde dolu (aspon nemusi mit CD tolik pokladen)
ale konkretni cisla neznam, proto jsem si ty to vycucal z prstu, ale ja bych neoperoval jen autobusem, nizkonakladove aerolinie jsou velkou konkurenci.... a letecti dopravci obecne preberou vic nez polovinu zakazniku (v mezinarodce)
registrovaný uživatel M 
11.02.2011 (11:26)  
rpet - venujes se jinemu uhlu pohledu. Ty pises, v cem byl Wasteels dobry pro cestujiciho. Ja ale polemizoval s tim, proc by si CD do linie CD-cestujici meli vkladat prostrednika, ktery primo na nadrazi proda jejich jizdenky.
U vs ve firme taky prece nedate prostor nejakymu dohazovaci, aby uzaviral prepravy s prichozimi, kdyz ve stejne budove mate vlastni oddeleni. A to ani v pripade, ze by to dohazovac byl prijemnejsi, nez cela vase firma dokupy. Dohahovac to muze delat ve svym baracku a na svy triko

SYN - pokud to teda nejde zjednodusit tak, ze CD hodlaji prodavat na svoje vlaky listky samy, tak neexisstuje zadna vazba ve smyslu "CD se zbavily konkurence". Pokud Wasteels chce prodavat, tak prodavat muze. Treba na ty vlaky SNCF...

KK - Ty konkretni cisla jsou ale podstatny. Muze to totiz byt i 30 sami a 71 pres prostrednika. Tezko pulka lidi pujde na autobus. Uz jen kvuli tomu, ze by to kapacitne nevyslo...
registrovaný uživatel Kakov 
11.02.2011 (11:08)  
když už si tak tady ctu diskuzi, tak bych chtel upozornit na jednu dulezitou vec...


co je pro ceskou zeleznici lepsi, aby prodali CD 100 lístku sami nebo 30 listků CD a 150 listku jiny prodejce??
(je to jen obrazne receno, nechytejte se prosim konkretnich cisel)

pokud CD neumej sami prodavat listky, tak by meli sami mit zajem na tom, aby to nekdo udelal za ne lepe.....

tim ze budou lidi posilat na autobus si podrezavaj vlastni vetev....
registrovaný uživatel Kakov 
11.02.2011 (10:56)  
JurajKovac:
alespon by jste mi mohl napsat co proti me mate...
to je taky jedna ze slusnych zasad nejen diskuze...
registrovaný uživatel SYN 
11.02.2011 (10:22)  
M: Je to prostě tak, ČD to (prodej mezinárodních jízdenek) dělaj blbě (teda blbě, počítám že jim vůbec nevadí že jejich pokladní nedokáží nabídnout zákazníkům nejlevnější možnou variantu, když na té dražší víc vydělají - slovně budou jistě tvrdit opak, ale skutky (jako tento) potvrzují že jim to tak vyhovuje) a Wasteels to umí líp. Zákazníci je chtějí, ale ČD je zaříznul (velmi citelně omezil). To by si mohli tak ještě neomezeně dovolit kdyby si podnikali za svý, ale v postavení kdy jsou jednak dominantní na trhu (čili se na ně musejí aplikovat antimonopolní regule) a druhak jsou z 50% přímo (a mnoha cestičkami nepřímo) dotovány z našich daní (státní a krajské rozpočty) nemůžou.
To je podle mě dostatečný důvod jim nedovolit aby se chovali jako prase v žitě, ale nutit je aby se podobné konkurence zbavili snad jedině tím že jejich vlastní služby budou levnější a zároveň lepší...
ČD pozici chápu (kdoví kdybych měl možnost zda bych se za podobné situace nezkusil zachovat stejně) ale nesmí jim to být umožněno!
To že "nějaký externista" dokáže přežít s "dýškem" které mu nechávají ČD a stále ještě být levnější (a žádanější) než ČD přímo bez prostředníků je další z mnoha potvrzení že ČD svou neefektivitou prožírají zbytečně moc našich peněz z daní...
Jinak mezinárodní jízdenky prodávají jednotlivé zůčastněné subjekty nejen "samy na své vlaky" ale i navzájem do kříže (např. lístek prodaný DB platí i na vlak SNCF atd.) takže rozhodně to nejde zjednodušit tak že ČD si hodlají prodávat jízdenky na "své" vlaky samy.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko