..: Problémy nejen v pražském uzlu :..

Babitron zpoždění, foto: Babitron.ic.cz Praha — Ať sedíte doma či stojíte ve vlaku, pravděpodobně sledujete, co se opět děje v pražském uzlu. Ráno kolem jedenácté hodiny praskl izolátor trolejového vedení v obvodu výhybny Praha-Vyšehrad. Došlo k jeho prověšení a doprava mezi Prahou-Smíchovem a hlavním nádražím byla zastavena. Dálkové vlaky na západ republiky spolu s některými osobními vlaky byly trasovány odklonem přes Prahu-Krč, přičemž spoje standardně výchozí ze smíchovského nádraží do Brna odjížděly z hlavního nádraží. Aby problémů a komplikací nebylo málo, kolem patnácté hodiny došlo k výpadku napájení staničního zabezpečovacího zařízení v Praze-Libni, čímž tato závada prakticky paralyzovala také celé Nové spojení. Na odstranění závady se již od podvečerních hodin nepřetržitě pracuje. Zatím však není znám termín dokončení a informace se budou dále upřesňovat. Většina dálkových vlaků směr Pardubice je odkláněna přes Nymburk, nebo je vedena odklonem přes Prahu-Malešice, či ukončena ve stanicích na okraji Prahy. Několik vlaků tak svou jízdu ukončilo v Běchovicích. Situace se však s postupem večera již zklidňuje.

Kapacita pražského hlavního nádraží byla téměř vyčerpána, vlaky odtud výchozí nabíraly zpoždění do všech směrů. Nejpostiženější byly v průběhu odpoledne rychlíky na Plzeň, které kvůli čištění a otáčení souprav jezdí do Libně, či Holešovic. Dle oslovených cestujících panoval na hlavním nádraží v Praze chaos a lidé přebíhali z jednoho vlaku do druhého, jelikož nevěděli, který pojede dřív. Chvílemi bezradní byli zaměstnanci informačního centra a vlakové čety, jelikož sami neměli dostatečné aktuální informace od dispečerů. Jak již bylo zmíněno, dopravní situace se již zklidňuje. Zpoždění v okolí Prahy již většinou nepřekračují 30 minut.

Aktualizace 20:25

V 19:13 došlo k plnému obnovení provozu, situace se tak v Praze již uklidnila, zpožděn je jen R 618 Chomutovka, který si veze 25 minut. Největších zpoždění dosahují rychlíky na trase Praha-Brno přes Kutnou Horu, rekordmanem je R 685, jehož zpoždění v Tišnově dosahuje téměř dvou hodin. Některé dálkové vlaky z Prahy směrem do Brna a Ostravy ještě jedou odklonem přes Lysou nad Labem a jejich zpoždění se pohybuje okolo třiceti minut. Situace na plzeňské trati se již také uklidnila, do Chebu za chvíli dojede poslední rychlík zasažený problémy v Praze. Na území ČR před chvílí přijel EC 344 Avala, který si veze zpoždění 80 minut ze zahraniční.

Situaci nadále sledujeme, v případě neočekávaných změn vás budeme informovat.

Zdroj: Babitron, iDNES.cz, České dráhy a cestující v terénu


Aleš Petrovský , Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Tomik791 Poslat mail autorovi | 24.1.2011 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (9:51)  
KarelB: Je vidět, že nejsem jediný kdo miluje trať 171 :)

Frantisek: Co se týká dopravní koncepce, tak na stránkách ministerstva dopravy jsem zjistil, že oprava 171 se chystá na roky 2017 - 2019, takže to ponechme bez komentáře, slušné výrazy mě nenapadají...

Mé zkušenosti z berounské trati jsou také zoufalé. Každou chvíli odřeknutý vlak. Buď trolej, nebo závada vozidla. Podotýkám, že dokud zde jezdila stará spolehlivá 451, tak nepamatuji takovej bordel, jako od doby, co tady jezdí "Moderní komfortní jednotky...". Berounská trať je doslova prokletá.

Co se týká informovanosti na hlavním nádraží, tak to mě nenapadají slušná slova. Při minulé mimořádnosti na 171, kdy se obracelo na Smíchově, tak v informacích nikdo nevěděl nic. Do poslední chvíle byl vlak na infotabuli a minutu před odjezdem naskočilo vlak zrušen. V informacích nikdo nic nevěděl... Nechci nikomu sahat do svědomí, ale toto házím na dispečery na hlaváku. Ti by měli informovat včas. Jenže dispečer je schovanej v dopravní kanceláři a cestující řve na vlakové čety, které nic neví a nemůžou za to... Myslím si, že by nebyl veliký problém informovat čety hromadnou sms...

Když jedu ze Smíchova, tak tam je vždycky informovanost na jedničku...
25.01.2011 (9:46)  
KarelB: Zcela souhlasím. Že jsou na páteřní trase upřednostněny vlaky, považuji za správné, pokud jsou zajištěny (nejlépe bez výjimek) návaznosti vzájemné i vazby na autobusy. Jiná věc je monopol ČD, které stále mnohdy nevidí na prvním místě své cestující (v nákladní dopravě přepravce) a když už se něco stane, nevěnují se jim často tak, jak by měli. A třetí věcí je státní dopravní politika, která v podstatě neexistuje. Zde je třeba dbát na to, koho sami volíme. Pokud není stát schopen udržovat, modernizovat a v případě potřeby zkapacitňovat (nejen stavebně, mnohde stačí inovace zabezpečení, svaření kolejnic, zvětšení převýšení v oblouku, odstranění faktické přednosti aut před vlaky ve formě zpomalování na přejezdech - i se signalizací) železniční síť přednostně před silniční, nemůžeme se divit, že vlaky nefungují, jak by měly, zatímco auta a autobusy jsou čím dál výhodnější. Chápu, že jako cestujícího Vás technologické problémy zajímat nemusí, nicméně vše má širší souvislosti, které můžeme ovlivnit my sami, a jejichž důsledky se nás pak dotýkají.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
25.01.2011 (9:43)  
KarelB > Co se týká trati Praha - Beroun, tak tam by podobně dopadl každý dopravce, protože tam dochází z velké části k problémům na trati, což byl i včerejší případ.
Souhlasím, že informovanost by měla být lepší. Problém je, že řešení dlouhou dobu neznají ani posádky vlaků a nebo zaměstnanci na nádražích, protože i ti jsou odkázáni na info od dalších lidí. Nechci to tím omlouvat, vždy záleží na přístupu, jak to, že nic nevím, podám. Ale ani informovanost jiného dopravce by nebyla lepší, jen by to nic možná lépe vysvětlil.
registrovaný uživatel KarelB 
25.01.2011 (9:20)  
Včerejší odpoledne bylo další z nemilých překvapení, jakých nám, pravidelným cestujícím v pražském uzlu, připravují ČD v posledních měsících více než je únosno. Denně dojéždím do Prahy po trati z Berouna, již 25 let. Jestliže na jiných směrech jsou "mimořádnosti" jen občasné, na trati Praha-Beroun jsou dením chlebem. Situaci která nastala po změně jízdního řádu počátkem prosince nelze označit jinak než totální rozval dopravy. Za téměř dva měsíce snad nebyl den, kdy by příměstská doprava jezdila podle jízdního řádu. Pravidelně 2-3x týdně dochází k úplnému kolapsu a masovému odříkání vlaků. samozřejmě za bohorovného klidu zaměstnanců ČD a naprosté neochoty (neschopnosti) podat relevantní informaci. Z pohledu cestující nedokážu posoudit, zda hlavním viníkem je neobyčejná poruchovost jednotek City Šrot, nereálně postavený jízdní řád (málo času na obraty) s průjezdy Beroun-Úvaly, nedostatek vozidel (nulová záloha za porouchanou jednotku) nebo něco jiného. Jako cestujícího mne to ani nezajímá. Jestliže jízdní řád deklaruje ve špičkách takt 15 minut, tak očekývám, že alespoň po 15 minutách něco pojede. Na trati Praha-Beroun tomu tak není. Včera mezi 18.15 a 19.30 neodjelo z Prahy nic než několik pendlů do Radotína, kde se hromadili další a další cestující do vzdálenějších stanic. Zaměstnanci ČD zamčení v kanceláři, vlakové čety ve stojících soupravách. Informace žádná. Dočkali jsme se až okolo 20. hodiny, kdy přijela první, a samozřejmě krátká souprava... Musel jsem se před dvěma dny smát nad diskusí na ŽP, jak Pendolina údělají Ostravu pod 3 hodiny. Pánové (a dámy), 3 hodiny trva často cesta s ČD z Prahy do Řevnic či opačně!
Možná by někdo z profesionálů mohl podat k setrvalé situaci na trati do Berouna statistiku odřeknutých vlaků. Tak mne napadá, jsou vůbec ČD nějak postihovány ze strany zadavatele veřejné dopravy za odřeknutí vlaku? Podle chování k veřejnosti mám dojem, že ne. A neschopnost podat cestujícím jakou-koli informaci je na pražských nádražích již proslulá.
Na trase podél Berounky má ČD monopol, autobusy zde byly v rámci integrované dopravy zrušeny. Jedinou alternativou jsou soukromá auta. Proto jsou vlaky pořád plné. Tedy zatím... Má-li ale v ČR železniční doprava přežít v dlouhodobém výhledu, je třeba ČD nahradit soukromými dopravci, a to nejlépe již včera.
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
25.01.2011 (8:50)  
Miškin: To "z" tam bylo úmyslné vzhledem k té chybce na Pragotronu. Měl jsem tam dát smajlíka.. ;)
registrovaný uživatel mohac 
25.01.2011 (7:29)  
Může ještě dneska existovat někdo, kdo se diví, proč lidi nejezdí vlakem, pokud jim vyloženě nezbývá nic jiného? (o nákladní dopravě nemluvě) Ten bordel na českých dráhách, ať už se vina hází na České dráhy nebo SŽDC, to je fakt k nevíře. Všechno je to komunistickej zasmrádlej xindl, naprostá neschopnost a šlendrián. Omlouvám se těm, kteří svoji práci dělají zodpovědně a na úrovni, ale ty ostatní Vám to prasí tak, že padáte do stejnýho pytle. Aby vlak mohl konkurovat silnici tak proboha musí být alespoň srovnatelně komfortní, alespoň srovnatelně spolehlivý, alespoň srovnatelně rychlý a vždycky levnější. Tady je to přesně naopak a jestli za to může ČD, DB, ČDC, SŽDC nebo MP3, to cestujícího nezajímá. No nic, nebudu se takhle po ránu rozčilovat, to stejně nemá smysl.
registrovaný uživatel rpet  mail  
25.01.2011 (1:14)  
jsem si precetl ty prispevky na K-reportu, a jsem lehce zmaten: SZDC nedela pravidelny zkousky diesel agregatu?? ja mel za to, ze je to dokonce povinnost dana v technologickych postupech?? to jsem z toho jelen...
24.01.2011 (23:46)  
Kocour: "z" těmi chybami bych moc nevyskakoval :-)
Ale jinak plně souhlasím. Myslím, že ti, kteří nejvíc řvou, buď nezažili práci ve stresu nebo jsou v těchto situacích nepoužitelní.
24.01.2011 (23:00)  
Nechic : všechny odklony měly v Nymburce projíždět, pokud tam zastavily tak to bylo pouze z dopravních důvodů, patrně nebyla "odhláška" za předchozím vlakem ...

Jan Linger : jenže za tou 8842 patrně po téže koleji jela 624. Na přivolávací návěst = nouzový způsob ten vlak do stanice dostanete.
Strojvedoucí co doveze 8842 na HLN tam končí (v oběhu uvedeno střídání). Co dělá pak, nemohu z personálního turnusu tak jak je nakreslen bohužel zjistit.
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
24.01.2011 (22:44)  
Jan Linger: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2030287 Přečíst...

Aleš Petrovský: Je úspěch, že v tom bordelu, co tam panoval, dokázala operátorka vypsat aspoň toto (ikdyž z chybou jak hrom).
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko