Praha — Ať sedíte doma či stojíte ve vlaku, pravděpodobně sledujete, co se opět děje v pražském uzlu. Ráno kolem jedenácté hodiny praskl izolátor trolejového vedení v obvodu výhybny Praha-Vyšehrad. Došlo k jeho prověšení a doprava mezi Prahou-Smíchovem a hlavním nádražím byla zastavena. Dálkové vlaky na západ republiky spolu s některými osobními vlaky byly trasovány odklonem přes Prahu-Krč, přičemž spoje standardně výchozí ze smíchovského nádraží do Brna odjížděly z hlavního nádraží. Aby problémů a komplikací nebylo málo, kolem patnácté hodiny došlo k výpadku napájení staničního zabezpečovacího zařízení v Praze-Libni, čímž tato závada prakticky paralyzovala také celé Nové spojení. Na odstranění závady se již od podvečerních hodin nepřetržitě pracuje. Zatím však není znám termín dokončení a informace se budou dále upřesňovat. Většina dálkových vlaků směr Pardubice je odkláněna přes Nymburk, nebo je vedena odklonem přes Prahu-Malešice, či ukončena ve stanicích na okraji Prahy. Několik vlaků tak svou jízdu ukončilo v Běchovicích. Situace se však s postupem večera již zklidňuje.
Kapacita pražského hlavního nádraží byla téměř vyčerpána, vlaky odtud výchozí nabíraly zpoždění do všech směrů. Nejpostiženější byly v průběhu odpoledne rychlíky na Plzeň, které kvůli čištění a otáčení souprav jezdí do Libně, či Holešovic. Dle oslovených cestujících panoval na hlavním nádraží v Praze chaos a lidé přebíhali z jednoho vlaku do druhého, jelikož nevěděli, který pojede dřív. Chvílemi bezradní byli zaměstnanci informačního centra a vlakové čety, jelikož sami neměli dostatečné aktuální informace od dispečerů. Jak již bylo zmíněno, dopravní situace se již zklidňuje. Zpoždění v okolí Prahy již většinou nepřekračují 30 minut.
Aktualizace 20:25
V 19:13 došlo k plnému obnovení provozu, situace se tak v Praze již uklidnila, zpožděn je jen R 618 Chomutovka, který si veze 25 minut. Největších zpoždění dosahují rychlíky na trase Praha-Brno přes Kutnou Horu, rekordmanem je R 685, jehož zpoždění v Tišnově dosahuje téměř dvou hodin. Některé dálkové vlaky z Prahy směrem do Brna a Ostravy ještě jedou odklonem přes Lysou nad Labem a jejich zpoždění se pohybuje okolo třiceti minut. Situace na plzeňské trati se již také uklidnila, do Chebu za chvíli dojede poslední rychlík zasažený problémy v Praze. Na území ČR před chvílí přijel EC 344 Avala, který si veze zpoždění 80 minut ze zahraniční.
Situaci nadále sledujeme, v případě neočekávaných změn vás budeme informovat.
Zdroj: Babitron, iDNES.cz, České dráhy a cestující v terénu
Frantisek: Co se týká dopravní koncepce, tak na stránkách ministerstva dopravy jsem zjistil, že oprava 171 se chystá na roky 2017 - 2019, takže to ponechme bez komentáře, slušné výrazy mě nenapadají...
Mé zkušenosti z berounské trati jsou také zoufalé. Každou chvíli odřeknutý vlak. Buď trolej, nebo závada vozidla. Podotýkám, že dokud zde jezdila stará spolehlivá 451, tak nepamatuji takovej bordel, jako od doby, co tady jezdí "Moderní komfortní jednotky...". Berounská trať je doslova prokletá.
Co se týká informovanosti na hlavním nádraží, tak to mě nenapadají slušná slova. Při minulé mimořádnosti na 171, kdy se obracelo na Smíchově, tak v informacích nikdo nevěděl nic. Do poslední chvíle byl vlak na infotabuli a minutu před odjezdem naskočilo vlak zrušen. V informacích nikdo nic nevěděl... Nechci nikomu sahat do svědomí, ale toto házím na dispečery na hlaváku. Ti by měli informovat včas. Jenže dispečer je schovanej v dopravní kanceláři a cestující řve na vlakové čety, které nic neví a nemůžou za to... Myslím si, že by nebyl veliký problém informovat čety hromadnou sms...
Když jedu ze Smíchova, tak tam je vždycky informovanost na jedničku...
Souhlasím, že informovanost by měla být lepší. Problém je, že řešení dlouhou dobu neznají ani posádky vlaků a nebo zaměstnanci na nádražích, protože i ti jsou odkázáni na info od dalších lidí. Nechci to tím omlouvat, vždy záleží na přístupu, jak to, že nic nevím, podám. Ale ani informovanost jiného dopravce by nebyla lepší, jen by to nic možná lépe vysvětlil.
Možná by někdo z profesionálů mohl podat k setrvalé situaci na trati do Berouna statistiku odřeknutých vlaků. Tak mne napadá, jsou vůbec ČD nějak postihovány ze strany zadavatele veřejné dopravy za odřeknutí vlaku? Podle chování k veřejnosti mám dojem, že ne. A neschopnost podat cestujícím jakou-koli informaci je na pražských nádražích již proslulá.
Na trase podél Berounky má ČD monopol, autobusy zde byly v rámci integrované dopravy zrušeny. Jedinou alternativou jsou soukromá auta. Proto jsou vlaky pořád plné. Tedy zatím... Má-li ale v ČR železniční doprava přežít v dlouhodobém výhledu, je třeba ČD nahradit soukromými dopravci, a to nejlépe již včera.
Ale jinak plně souhlasím. Myslím, že ti, kteří nejvíc řvou, buď nezažili práci ve stresu nebo jsou v těchto situacích nepoužitelní.
Jan Linger : jenže za tou 8842 patrně po téže koleji jela 624. Na přivolávací návěst = nouzový způsob ten vlak do stanice dostanete.
Strojvedoucí co doveze 8842 na HLN tam končí (v oběhu uvedeno střídání). Co dělá pak, nemohu z personálního turnusu tak jak je nakreslen bohužel zjistit.
Aleš Petrovský: Je úspěch, že v tom bordelu, co tam panoval, dokázala operátorka vypsat aspoň toto (ikdyž z chybou jak hrom).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.