..: Problémy nejen v pražském uzlu :..

Babitron zpoždění, foto: Babitron.ic.cz Praha — Ať sedíte doma či stojíte ve vlaku, pravděpodobně sledujete, co se opět děje v pražském uzlu. Ráno kolem jedenácté hodiny praskl izolátor trolejového vedení v obvodu výhybny Praha-Vyšehrad. Došlo k jeho prověšení a doprava mezi Prahou-Smíchovem a hlavním nádražím byla zastavena. Dálkové vlaky na západ republiky spolu s některými osobními vlaky byly trasovány odklonem přes Prahu-Krč, přičemž spoje standardně výchozí ze smíchovského nádraží do Brna odjížděly z hlavního nádraží. Aby problémů a komplikací nebylo málo, kolem patnácté hodiny došlo k výpadku napájení staničního zabezpečovacího zařízení v Praze-Libni, čímž tato závada prakticky paralyzovala také celé Nové spojení. Na odstranění závady se již od podvečerních hodin nepřetržitě pracuje. Zatím však není znám termín dokončení a informace se budou dále upřesňovat. Většina dálkových vlaků směr Pardubice je odkláněna přes Nymburk, nebo je vedena odklonem přes Prahu-Malešice, či ukončena ve stanicích na okraji Prahy. Několik vlaků tak svou jízdu ukončilo v Běchovicích. Situace se však s postupem večera již zklidňuje.

Kapacita pražského hlavního nádraží byla téměř vyčerpána, vlaky odtud výchozí nabíraly zpoždění do všech směrů. Nejpostiženější byly v průběhu odpoledne rychlíky na Plzeň, které kvůli čištění a otáčení souprav jezdí do Libně, či Holešovic. Dle oslovených cestujících panoval na hlavním nádraží v Praze chaos a lidé přebíhali z jednoho vlaku do druhého, jelikož nevěděli, který pojede dřív. Chvílemi bezradní byli zaměstnanci informačního centra a vlakové čety, jelikož sami neměli dostatečné aktuální informace od dispečerů. Jak již bylo zmíněno, dopravní situace se již zklidňuje. Zpoždění v okolí Prahy již většinou nepřekračují 30 minut.

Aktualizace 20:25

V 19:13 došlo k plnému obnovení provozu, situace se tak v Praze již uklidnila, zpožděn je jen R 618 Chomutovka, který si veze 25 minut. Největších zpoždění dosahují rychlíky na trase Praha-Brno přes Kutnou Horu, rekordmanem je R 685, jehož zpoždění v Tišnově dosahuje téměř dvou hodin. Některé dálkové vlaky z Prahy směrem do Brna a Ostravy ještě jedou odklonem přes Lysou nad Labem a jejich zpoždění se pohybuje okolo třiceti minut. Situace na plzeňské trati se již také uklidnila, do Chebu za chvíli dojede poslední rychlík zasažený problémy v Praze. Na území ČR před chvílí přijel EC 344 Avala, který si veze zpoždění 80 minut ze zahraniční.

Situaci nadále sledujeme, v případě neočekávaných změn vás budeme informovat.

Zdroj: Babitron, iDNES.cz, České dráhy a cestující v terénu


Aleš Petrovský , Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Tomik791 Poslat mail autorovi | 24.1.2011 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
24.01.2011 (22:39)  
R.U.R.: Prvotně za to může SŽDC, s.o., to je zřejmé. ČD, a.s. může pouze za svůj typický postoj při informování svých zákazníků při mimořádnostech (Ano, hlavních dispečerů je velice málo a mají omezené prostředky; v mimořádnosti se tam ani nedovolá průvodčí, jak bylo zmíněno).
Tento výpadek proudu v uzlu Praha není prvním, bohužel asi ani posledním. Jak je v takových situacích obvyklé, nelze předpokládat, že by šlo nějak reklamovat projektovou dokumentaci firem, které se podílely na návrhu nového stavu infrastruktury, :-).
Bohužel v takovém mimořádném případě nepoužijete přivolávací návěst, když nemáte proud v přestavníkách výhybek na jejich otáčení.
registrovaný uživatel Jan Linger  mail  
24.01.2011 (22:36)  
PavelZ:
Ale jak jsem popsal ve svém příspěvku, vadí mi liknavost a příliš veliká rigidita! Výpravčí a dispečeři nejsou schopni jakékoli improvizace!

Pokud jsme u té Libně, stála tam celých 120 minut souprava 471 na koleji mimo nástupní hranu. Jak je možné, že po 90 minutách čekání tato souprava najednou byla přestavena k nástupišti a vlak po 120 minutách, kdy nejelo ani kolo, odjel? Proč to trvalo 120, když to mohlo trvat dobu výrazně kratší? Jsem ochotný tolerovat 30 minut, ale 120 je na mě moc.

Nakonec na osobák do Kolína vyslali průvodčí, co jezdí osobáky Beroun - Úvaly. Jak je možné, že najednou to šlo?

Vždyť to mohli vytáhnout jen do Úval, tam by naskočila kolínská, nebo pardubická četa, která by si to odvezla do svého působiště.
24.01.2011 (22:36)  
@xyz: Na vlas rovnaká situácia ako 4.12.2010. Technickú závadu na infraštruktúre pochopiť dokážem. Prístup ČD z hľadiska informovania cestujúcich už nie. V prvom rade by si ČD a SŽDC mali ujasniť spôsob komunikácie. Keď sa totiž personál ČD nedokáže dovolať k dispečerom,tak to myslím, hovorí za všetko...
24.01.2011 (22:31)  
Je mi fakt líto, že komentáře od M-průvodčího nikdy nestihnu, zajímalo by mě, co píše.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
24.01.2011 (22:27)  
„myslím, že si tohle zabezpečovací zařízení opravdu nezaslouží“
Tohle mě mile pobavilo :-) Tak jo, vinu teď budou všichni svalovat na všechny, ale aspoň zabzař může být v klidu :-)

A jo, zřejmě by to nemělo probíhat tak, jak to probíhalo (nebyl jsem tam, vše mám z druhé ruky). Tak nějak ve mně zraje názor, že nejslabším článkem řetězce jsou ti, kteří jsou nejméně vidět a je o nich nejméně slyšet, a to dispečeři. Vždycky člověk vidí a slyší, že vlakové čety se snaží, technici se snaží, nádražní informátoři se někdy také snaží, ale všechno to visí na tom, že dispečeři nikomu nic neřeknou, takže nikdo nic neví. Podle všeho mají v takových situacích plné ruce práce i tak, a nestíhají tedy ještě každého o všem informovat. Tak nevím, jestli je to proto, že je jich málo, nebo proto, že nemají dostatečnou technologickou oporu v nástrojích, které by jim jejich práci usnadnily (minimálně něco pro hromadné informování všech dotčených, připadá mi divné, že všichni pořád na všechny strany telefonují, to má přinejmenším nevýhodu komunikace pouze 1:1, i hromadné rozesílání SMS by bylo efektivnější). Nebo čím to je?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
24.01.2011 (22:25)  
Dnes můj slon z Nymburka do Kolína pustil asi 3 odklony před sebe a některé i zastavily v Nymburce. Byl bych do nějakého i nastoupil, když jsem jel do Pardubic, ale to nikdo neoznámil.
registrovaný uživatel xyz  mail  
24.01.2011 (22:20)  
Jako tradičně, hlavní diletantismus ČD nespočívá v tom, že "to nejede" (poruchy lze pochopit a při rozumném zvládnutí bez problému odpustit, kolikrát je i vlastní vina na někom jiném), ale v naprosté neschopnosti smysluplně informovat cestující (tedy zřejmě i vlastní zaměstnance).
24.01.2011 (22:19)  
24.01.2011 (21:27)  
Jan Linger: To co přijelo, byla právě ta 8842 a z trati přijela po cca 60 min. stání (předpokládám, protože ve 15:02 byla normálně vypsaná). Mmch v cca 15:40 odjel proti stůj na rozkaz i ten Šohaj, co tam stál taky přes půl hodiny ve stanici. Chápu, že teď se to všechno vidí v jiném úhlu pohledu, ale evidentně nikdo v danou chvíli netušil, jak dlouho ten výpadek potrvá, a že bude tak zozsáhlý.

Osobně jsem v Libni byl od 15 hodin do 16,50,

To jsme se asi viděli. Já ale ve čtyři odešel na tram. směr hl.n.
registrovaný uživatel Jan Linger  mail  
24.01.2011 (21:15)  
On snad ani nevadí výpadek zab. zař. Ale jde taky o nečinnost odpovědných dispečerů a výpravčích.

Konkrétně do stanice Praha Libeň od Běchovic přijela souprava 471 od Kolína. Pokud je výpadek ZZ, nemělo by jet ani kolo. Jak to, že tato přijela? A když přijela, proč ji nedokázali odpovědní po stejné koleji na rozkaz mezistaničně odeslat zpět do Běchovic, odkud by pokračovala na Kolín??? A proč toto vše trvalo minimálně 120 minut, než to někoho napadlo? Místo toho tato souprava byla odeslaná na přivolávačku do ranžíru. Takže přeci něco v Libni fungovalo...

Argument, že nebyly zamčené výměny asi neobstojí, když vlak přijel a po stejné trase by i odjel.

Osobně jsem v Libni byl od 15 hodin do 16,50, kdy jediná souprava na Kolín byla vypravena po 100 minutách!!!
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko