..: Zvláštní vlaky na Open Air Hockey Game 2011 ve Svítkově :..

pardubický hokejový tým před svým brankářem, foto: Adam Svěchovský Pardubice–Svítkov — Dne 2. ledna 2011 se ve 12.30 hodin uskuteční v pardubické čtvrti Svítkov ojedinělá hokejová akce. Odehraje se zde extraligové utkání pod širým nebem mezi týmy HC Eaton Pardubice a HC Kometa Brno. Pro jeho účely je upravován plochodrážní stadion Zlaté přilby, jehož kapacita je pomocí montovaných tribun zvyšována na zhruba 25.000 míst. Na bezpochyby nezvyklou porci fanoušků se musí připravit i dopravci, ať už se jedná o pardubický dopravní podnik nebo České dráhy.

Plochodrážní stadion ve Svítkově se i v neděli 26. 12. 2010 připravuje na hokejový zápas, foto: Matouš Danielka Klidná pardubická okrajová čtvrť Svítkov ožívá obvykle třikrát ročně. Na Zlatou přilbu, Velkou pardubickou a Aviatickou pouť. Nával hokejových fanoušků místní obyvatelé zažijí zřejmě poprvé. Zdejším národním sportem je spíše hokejbal. Tým Svítkov Stars hraje druhou nejvyšší soutěž, děti z místní minipřípravky jsou úřadujícími mistry republiky. Hokejbal zde ale v minulosti hrály takové hokejové persony jako Dušan Salfický nebo Richard Král. Stadion se nachází nedaleko vlakové zastávky, ale fanoušci ho tentokrát minou a zamíří jinam. Příznivci pardubického a brněnského hokeje jsou u nás pojmem. Asi pouze oni jsou schopni společnými silami zaplnit arénu pro 25.000 lidí a také jen asi pro ně se u nás vypravují zvláštní vlaky (koneckonců o Dynamoexpresu se již na stránkách magazínu ŽelPage psalo). Zvláštností této akce ale je, že budou vlaky vypraveny pro obě skupiny fanoušků.

HC Kometa Brno, foto: Adam Svěchovský Nejdříve k těm brněnským. Z Brna hlavního nádraží budou vypraveny jeden nebo dva (dva pokud se naplní kapacita prvního) zvláštní expresy. Oba budou o kapacitě přibližně 700 míst (lokomotiva řady 363 + 8× vůz řady Bdmtee) a povinně místenkové. Vyčerpá–li se kapacita prvního spoje, pojede i druhý. Pro jízdné platí běžné tarify Českých drah, cena místenky je 35 korun a platí pro cestu tam i zpět. Vzhledem k tomu, že vozy Bdmtee nemají číslovaná sedadla, nebudou čísla na místenkách směrodatná a cestující může zaujmout jakékoliv místo k sezení v patřičném voze. Ex 100572 vyjede z Brna hl. n. v 9.10 a zastaví v Blansku v 9.40. Jeho příjezd do Pardubic–Svítkova je plánován v 11.06. Případný Ex 200572 za ním vyrazí z Brna hl. n. v 9.40, Blansko projede a v Pardubicích–Svítkově zastaví v 11.29. Ani jeden z expresů nezastaví na pardubickém hlavním nádraží, tudíž jejich využití k běžné dopravě mezi oběma městy je vzhledem ke špatné dostupnosti svítkovské zastávky problematické. Zpět bude Ex 100573 z Pardubic–Svítkova odjíždět v 15.40 a případný Ex 200573 v 15.50 (pojede–li z Brna i druhý vlak). Příjezdy do Brna hl. n. jsou plánovány na 17.49 a 18.12. Ex 100573 zastaví navíc v Blansku a to v 17.24. V případě prodloužení zápasu bude odjezd expresů posunut o cca 25 minut. O tomto budou cestující informováni rozhlasem na stadionu. Časová náročnost přesunu mezi stadionem a zastávkou je asi 15 minut. Po dobu zápasu budou soupravy odstaveny v Přelouči.

151.014-8 Pardubice-Svítkov, foto: Dejv.J Panují obavy, že silniční doprava tentokrát nebude zvládat ani dopravu místních fanoušků. Pardubický dopravní podnik plánuje nasazení dvaceti autobusů jenom na posilové spoje. Od sněhu se mají oprášit i ty nejstarší záložní vozy, takže na své si mohou přijít i milovníci autobusové nostalgie. Jezdit budou dvě linky v patnáctiminutovém intervalu od 9.00 do 12.45 a to od hlavního nádraží a ze třídy Míru (jízdní řády). Odvoz ze zápasu není upraven, zřejmě bude organizován operativně. Navíc mají být zavedeny i kyvadlové vlakové spoje mezi pardubickým hlavním nádražím a svítkovskou zastávkou. Odjezdy z hlavního nádraží na začátek zápasu jsou plánovány v 9.20 (Os 108608), 10.20 (Os 108610), 10.40 (Os 208610), 11.20 (Os 108612) a 11.55 (Os 208612). Mezi těmito časy ještě jedou pravidelné osobní vlaky 8610 a 8612 v 9.37 a v 11.37 hodin. Návrat bude možný v 16.16 (Os 108615), 16.31 (Os 108617) a 16.56 (Os 208617). Pravidelný osobní vlak 8617, který má rovněž odjezd v 16.16 hodin bude zvláštním vlakem rušen. Plánované zpoždění bude asi pět minut. Vstupenka na zápas bude současně i platnou jízdenkou jak u vlaků, tak u zvláštních autobusů. Řazení zvláštních vlaků je plánováno: lokomotiva řady 163 + 7× vůz řady Bdmtee + lokomotiva řady 163 na postrku.

Jako Svítkovák doufám, že celá akce proběhne maximálně úspěšně. Jsem jen zvědav, co se bude dít na svítkovské zastávce, až se tam po zápase sejdou na vlak obě skupiny fanoušků. Podívat se tam ale raději nepůjdu.

682.004-7 Pardubice-Svítkov, foto: flegis471 Pardubice-Svítkov, foto: Railman

Zdroj: HC Eaton Pardubice, České dráhy


Railfort Poslat mail autorovi | 27.12.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
27.12.2010 (20:06)  
I když co by se stalo, kdyby všechny brněnské rychlíky v potřebném čase v tom Svítkově zastavili? Aby to měli pohodlné i ti, kteří nebydlí v Brně a Blansku, ale třeba v Letovicích, Svitavách apd.
registrovaný uživatel pacey  mail  
27.12.2010 (19:40)  
Mám koupené místenky, ale nějak mi uniká jejich smysl. Teda pro čd to smysl má, ale pro mne teda ne. Jsme skupina 8 lidí a nastupujem v Blansku. To budem pekne rozházeni po vagonu. Na co cestující v tomto vlaku platí místenku?
27.12.2010 (19:03)  
Bydlím kousek od Zlatý. Koukali jsme na ty nový tribuny a jestli přijde plnej počet lidí, tak jestli to nespadne bude zázrak :-D
27.12.2010 (18:46)  
no teď otázka ještli fanoušci budou ochotní platit za místenku a nepojedou běžným vlakem....
registrovaný uživatel aron 
27.12.2010 (17:56)  
Chudáci brňáci, 2 hodiny sedět po čtyřech na "čtyrce" v Bdmtee to je větší výkon, než stát 3 hodiny v mrazu na tribuně.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko