..: Aktuálně: Nejen sníh komplikuje železniční dopravu v ČR :..

150.010, Nymburk, 24. 1. 2007, foto: Bean ČR — AKTUALIZUJEME 5. prosince — Železnice v posledních dnech zažívá jako každou zimu zkoušku sněhem. V neděli po poledni začaly Českou republiku sužovat sněhové srážky a to včetně nížin, kde napadlo až 15 cm sněhu. Zamrzání výhybek, neschopná hnací vozidla a popadané stromy však nebyly jedinými překážkami. Do smutné statistiky se totiž přidaly i sražené osoby v kolejišti či auta na železničních přejezdech. Proto nám zejména v západních Čechách během pondělí zkolabovala železniční doprava a zpoždění se přenášelo i na další části republiky. Došlo i na vyhlášení kalamitního stavu. Přinášíme vám souhrn zpravodajství a situaci na české železniční síti nadále sledujeme.

12.00 — Je nedělní poledne a většina z těch, co jsou nuceni použít pro své cesty vlak, si zvykla, že od minulých let se u nás opravdu nic nezměnilo. Nevymetené či zamrzlé výhybky, zpožděné vlaky všech kategorií, občas zrušené spoje (v tom asi pro tentokrát vede pražská příměstská doprava), neuklizená nástupiště a zjevně velmi malá, až nedostatečná informovanost cestujících.

Z tepla domova neumím posoudit, zda-li všichni, kteří mají na starost zajištění dopravy, udělali všechno, co měli v náplni své práce. Je mi jasné, že v mrazu nastávají lomy kolejnice a když se může Vinohradským tunelem jezdit jen po jedné koleji, tak to asi výrazně zkomplikuje dopravu v pražském železničním uzlu. A když se k tomu přidá i spadlá trolej, tak bych si asi také, být dispečerem, v daný moment zoufal. Jedné věci ale opravdu nerozumím - proč nejsou dráhy (a teď neřeším, jestli je to povinnost správce dopravní cesty nebo dopravce) schopny podat cestujícím včas a kompletní informace. Proč se zpoždění zveřejňují "salámovou" metodou, když je dnes k dispozici ucelený přehled dat o zpoždění vlaků na trati? V čem je problém? V lidech nebo v technice? Je opravdu nemožné vstoupit do automatizovaného hlášení a podat přesné informace a nebo je automatice zadat? Jen lituji, že odpovědní pracovníci si tento můj povzdech nepřečtou a hned tak se asi nedočkám odpovědi. Těm, kdo čekají na větších stanicích, se většinou nějaké, byť kusé, byť zpožděné, informace dostane. O to více nepříjemnější čekání na vlak, který nejede, musí být na malých zastávkách bez drážního personálu, bez informací, bez možnosti se někam schovat před zimou, než zpožděný vlak vůbec dojede, přijede-li vůbec.

Vám, kteří jste náš "nekonečný seriál" sledovali, poděkuji za pozornost. Vám, kteří jste přispěli, patří dík za pomoc. A vám, kteří jste nepohodu cestování zažívali na vlastní kůži, mohu alespoň věnovat vlídné teplé slovo. Já vím, moc nezahřeje, neurychlí cestování… Ale doufám, že jste si i přes všechna negativa uchovali alespoň trošku dobré nálady. A pokud se v budoucnu dostanete při cestování do problémů, zkuste třeba roztančit nádraží, na kterém čekáte - vezměte si příklad třeba z pražského hlavního nádraží a nebo londýnského letiště. A než se s vámi definitivně rozloučíme, dáme ještě prostor Dominikovi, který se zmrzlý právě vrátil z terénu.

Nejen komplikace se sněhem, ale i ostatní mimořádnosti v dopravě zapříčinily záměnu některých souprav rychlíků. Například R 351 Jan Hus tak dnes jel v řazení včerejšího R 357 Franz Kafka. Dnešní R 354 Franz Kafka pak jede v řazení R 353 Karel Čapek. Závěr tohoto článku věnuji dvěma dnes pořízeným záběrům. Hezký den přeje redakce ŽelPage.

5.12. - 07:00 — Dobré brzké ráno všem. Zdá se, že problémy spojené se sněhem a mrazy měly během noci obligátní "přerušení". První mimořádnost dneška bychom našli na nelichotivě v těchto situacích "tradiční" trati mezi Prahou a Berounem. Od 6.57 je tak na trati 171 z důvodu lomu kolejnice v úrovni hradla Závodiště vyloučena první traťová kolej mezi Prahou-Radotínem a Smíchovem. V samotném Radotíně však situaci ještě více komplikují zamrzlé výměny. Vlaky osobní dopravy v tomto úseku nabírají zpoždění v desítkách minut, na vozbu nákladní je udělena dispozice. Z terénu po noční směně Vítek_V.

Projíždějící vlak  stanicí Choceň 4.12.2010, foto: Matouš Danielka19.20 — Situace na české železnici se již stabilizovala. Jak již bylo řečeno, při jízdě vlaku R 1252 byla na odjezdovém zhlaví žst. Beroun ve směru Zdice použita rychlobrzda z důvodu náhlé změny návěstního znaku v důsledku přerušení (výpadku) dodávky elektrického proudu. Postižená souprava stála na zhlaví zhruba 40 minut, odkud po zdokumentování zaměstnanci pokračovala ve své běžné trase. Další mimořádnosti na sebe nenechaly dlouho čekat, R 759 jel v řazení 363.082+B249+B249+B. Na klatovském rychlíku se představila lokomotiva 362.131, což je první „zrychlené eso“ DKV Plzeň. Stroj je opatřen lakem Najbrt v provedení se šedým rámem. Rychlíky České Budějovice – Beroun – Praha a opačně dosahovaly jen minimálních zpoždění. I stanici Beroun však postihly komplikace spojené s mrazem, neboť několik výhybek zamrzlo a vlaky tak musely být vedeny pouze po několika staničních kolejích. Až do zhruba sedmnácté hodiny byla vyřazena I. i II. kolej. Hezký zbytek dne přeje Dominik Jaroš.

16.00 — V Berouně byly z důvodu srážky posunujícího dílu s osobou vlaky jedoucí v trati Zdice - Beroun vedeny přes seřazovací část stanice. Později navíc došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení a náhlé změně návěsti u R 1252, takže byl provoz zastaven zcela. Z výše uvedených důvodů dva osobní vlaky od západu ukončily svou jízdu již ve Zdicích (Os 7909 a Os 7811 tam otočily na Os 7910 a Os 7816) - dále byly nahrazeny zastavováním rychlíků.

15.00 — Problémy pokračují i na trati mezi Prahou a Děčínem, pravděpodobně jsou způsobeny i nedostatkem hnacích vozidel z důvodu zpožděných obratů - např. na vlaku EC 174 zaskočila z Prahy do Roudnice nad Labem zřejmě jedna z pražských záloh, žehlička 110.030. Zpět se vrátila na zhruba 4 hodiny zpožděném EC 171.

13.28 — EN 457 jede aktuálně se zpožděním 280 minut. Nadále platí omezení při průjezdu železniční stanicí Kolín, kde jsou údajně ještě nyní zamrzlé výhybky. Mimořádnost by měla dle odhadu dopravce trvat minimálně do dnešní půlnoci. Vlaky zde mohou navýšit svá zpoždění o deset až patnáct minut.

13.24 — Doprava na trati 171 Praha – Beroun se již částečně stabilizovala. Praha se přestala „červenat“ a na tratích se až na výjimky pohybují vlaky se zpožděním okolo patnácti minut. Doufejme, že se tento stav udrží co nejdéle, a nenastanou již další komplikace.

11.24 — Zpoždění neustále narůstají – krátí většinou jen několik vlaků na méně vytížených tratích. Na trati 171 Praha – Beroun je situace stále velmi nepříznivá, osobní vlaky vedené jednotkami CityElefant zde dosahují zpoždění až 110 minut, což bude mít neblahé následky i na obratové spoje. Zpoždění se budou tedy, nenastane-li žádná další mimořádnost, přenášet minimálně do dnešního odpoledne. V ranních hodinách však též došlo v prostoru zastávky Praha-Velká Chuchle ke stržení troleje od projíždějícího kontejnerového vlaku z Nýřan. Zpoždění a nepravidelnosti v dopravě tak mohou trvat ještě déle. Zdá se též pravděpodobné, že pražské odstavné nádraží má problémy – soupravy z něj vyjíždějí s velmi vysokým zpožděním. Jako příklad uveďme Ex 529 Velehrad, který z Prahy odjel o 150 minut později.

11.00 — R 350 Karel Čapek zvýšil své zpoždění na 300 minut. R 1245 dorazil odklonem do Prahy, doprava v okolí hlavního města a Berouna vázne. V opačném směru jedoucí R 1246 dorazil do Berouna s padesátiminutovým zdržením, nicméně vzhledem ke vzniklé situaci může v této stanici ještě navýšit své zpoždění. Na trati 096 jsou v úseku Roudnice nad Labem – Račiněves a opačně nahrazeny všechny spoje náhradní autobusovou dopravou v důsledku poruchy motorového vozu.

10.48 — Problémy se nyní přesunuly zejména do Prahy, odkud spousta vlaků vyjela s výrazným zpožděním. Uveďme například R 354 Franz Kafka (odj. +90´), EC 275 Slovan (odj. +73´). Za Stříbrem se nachází 100 minut zpožděný R 752, který míří do Chebu.

10.42 — Odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173) byl vypraven také R 1246 (R 219904), který právě křižuje v Rudné u Prahy protijedoucí R 1245. S dvouhodinovým zpožděním jede spoj SC 504 Pendolino.

DB 223 (Arriva), R Praha - München Hbf, foto: Josef Petrák 4. prosince 10.30 — Příjemné dopoledne vám přeje Dominik Jaroš. Problémy na české železnici stále přetrvávají. Nyní se ke komplikacím se sněhem přidala porucha trolejového vedení a závada na jedné z kolejí ve stanici Praha–Radotín. Některé rychlíky byly odřeknuty v úseku Řevnice – Praha nebo opačně, R 1245 (R 219907) se právě nachází v Rudné u Prahy, neboť jede odklonem přes trať 173, tedy mimo postiženou stanici Praha–Radotín. Vlak bude na příjezdu do Prahy–Smíchova zhruba 20 minut opožděn. Rychlík 350 Karel Čapek vyčkával zlepšení situace na pražském hlavním nádraží a nyní se nachází u Zdic se zpožděním zhruba 280 minut. R 753 jede opožděn 80 minut, ihned za ním se nachází R 351 Jan Hus (+31´). Zpoždění přesahující hodinu mají i vlaky osobní dopravy na trati 171 Praha – Beroun, neboť jsou všechny vlaky osobní dopravy v úseku Praha–Radotín – Dobřichovice a opačně vedeny pouze po jedné traťové koleji.

21.52 — Na české železniční síti se nyní nachází více než 30 vlaků, jejichž zpoždění přesahuje třicet minut. V České Kubici se právě nachází lichý R 357 Franz Kafka, který z Německa přijel se zdržením 100 minut. EC 177 Johannes Brahms má přes 130 minut zpoždění. Velká zpoždění nemají jen dálkové vlaky, ale i spoje regionální dopravy.

21.44 — Provoz v současné době vázne především v okolí železniční stanice Kolín. Přes tuto stanici je totiž jízda vlaků omezena z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení vlivem nepříznivých povětrnostních podmínek a mohou zde vznikat až hodinová zpoždění. Zdá se, že se počasí stále nelepší, venkovní teplota je hluboko pod bodem mrazu.

21.10 Byla nám zaslána výpověď jednoho z cestujících, který dnes absolvoval cestu vlakem. Pokud právě vlakem necestujete, můžete si udělat reálnější pohled na situaci posledních dní a situace, se kterými se musejí každodenně vyrovnávat zaměstnanci drah.

Právě cestuji vlakem IC 581 do Olomouce. Už z Prahy jsme měli zpoždění okolo 40. minut kvůli obratu soupravy a také protože jeden z cestujících nevydržel a napadl vlakovou četu poté, co ho oslovila, aby opustil služební kupé, do kterého se dostal. Před Kolínem jsme ještě stáli tak 20 minut z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízeni.

16.30 Vlak EC 175 je v úseku Berlin - Děčín hl.n. - Praha hl.n - Brno hl.n. - Břeclav - Bratislava - Budapest o více než 60 minut z Německa opožděn. Vlak bude v úseku Praha hl.n. - Brno hl.n. veden náhradní soupravou bez restauračního vozu dle platného jízdního řádu.

14.00 Trošku se nedaří na tahu Berlín - Vídeň, Vindoboně v Povrlech naměřili 119 minut zpoždění. Takže se připravte na mírné záměny souprav na jižní větvi. Vlak EC 79 bude v úseku Praha hl.n. - Břeclav veden náhradní soupravou v řazení vlaku EC 173 dle platného jízdního řádu.

Vlak EC 173 je o 80 minut z Německa opožděn. Vlak bude v úseku Praha hl.n. - Břeclav veden náhradní soupravou v řazení vlaku EC 79 dle platného jízdního řádu.

EC 171 Hungaria, foto: Tomáš Kubovec12:00 Vlak EC 171 je v úseku Berlin - Děčín hl.n. - Praha hl.n. o 80 minut z Německa opožděn. Vlak bude v úseku Praha hl.n. - Břeclav veden náhradní soupravou bez restauračního vozu dle platného jízdního řádu.

10.35 Na trati 035 se v úseku Železný Brod - Velké Hamry srazil vlak s automobilem na přejezdu, Provoz je zastaven. Na železniční síti se nachází nyní pouze 9 vlaků zpožděných o více jak 30 minut, ovšem doprava začíná drhnout na koridoru z Prahy do Ostravy a tradičně z Prahy přes Plzeň do Chebu. Uvidíme jak se bude doprava zahušťovat odpoledne. Opět budeme mít i redaktora v terénu.

9.00 Vlak IC 542 bude v úseku Bohumín - Ostrava-Svinov odřeknut, cestující pojedou v odřeknutém úseku vlakem Os 3308.

Vlak Ex 527 bude v úseku Újezdec u Luhačovic - Luhačovice nahrazen náhradní soupravou (motorovým vozem), ve stanici Újezdec u Luhačovic bude nutný přestup. Vlak Ex 526 bude v úseku Luhačovice - Újezdec u Luhačovic nahrazen náhradní soupravou (motorovým vozem), ve stanici Újezdec u Luhačovic bude nutný přestup.

Vlak R 1139 je v úseku Železný Brod - Praha-Vršovice odřeknut (porucha motorového vozu vlivem mrazu).

8.00 Vlak Ex 141 je v úseku Kolín - Bohumín cca 120 minut opožděn. V úseku Bohumín - Žilina je vystavena náhradní souprava s odjezdem ze stanice Bohumín v 08:21 (v čase pravidelného odjezdu). Cestující ze zpožděného vlaku Ex 141 vyčkají ve stanici Bohumín na vlak EC 143.

6.37 Zatímco provoz na většině území republiky je poměrně stabilní, páteční koridor z Prahy na Pardubice nadále bojuje se sněhem. V Českém Brodě jsou na 2 ze 3 průjezdných kolejích odstaveny vlaky, jezdí se bočními kolejemi. Mezi Prahou a Kolínem se jezdí sníženou rychlostí a zřejmě mezistaničně. Většina ranních dálkových vlaků nabírá po Kolín hodinové zpoždění. Expres 141 Beskyd jel odklonem přes Nymburk, EC 71 do Vídeňského Nového Města odjel z Prahy z 30minutovým zpožděním. Naopak noční spoje, které z Ostravy vyrazily včas, nebyly zatím ve své jízdě ovlivněny – např. R 400 Silesia. Vlak EC 143 Kysuca do Źiliny je jeden z prvních vlaků, který jede bez zpoždění. Úvaly projel ve 6.33.

5.00 Probouzíme se do nového rána a můžeme s potěšením konstatovat, že se v dálkové přepravě prozatím neočekávají žádné mimořádnosti. Vše by mělo - v rámci možností - jet podle jízdního řádu. Pouze ti, co dojíždějí do Prahy z blízkého okolí, budou muset počítat i nadále s omezeními příměstských linek. Ale přeci jen se situace postupně zlepšuje a "Městská linka" Praha-Libeň - Roztoky u Prahy a zpět už bude vedena podle jízdního řádu.

  • Vlaky Os 9361, 9363, 9365, 9367, 9369, 9371, 9360, 9362, 9364, 9366 a 9370 budou odřeknuty bez náhrady.
  • Vlak Sp 1906 pojede mimořádně odklonem v úseku Nymburk hl.n. - Lysá nad Labem - Praha Mas.n., vlak mimořádně nezastavuje ve stanicích Poříčany, Český Brod, Úvaly, Praha-Klánovice a Praha-Libeň.
  • Vlaky Os 9901, 9903, 9907, 9911, 9915, 9919, 9923 v úseku Praha-Radotín - Praha hl.n. a vlaky Os 9910, 9912 v úseku Praha hl.n. - Praha-Radotín jsou odřeknuty bez náhrady.
  • Vlaky Os 9101, 9103, 9105, 9109, 9111, 9113, 9115, 9100, 9102, 9104, 9108, 9110, 9112, 9114 jsou v úseku Strančice - Praha hl.n. - Praha-Vysočany a zpět odřeknuty bez náhrady.
  • Tyto vlaky linky S 29 jsou odřeknuty jen v části své trasy Praha hl.n. - Praha-Vysočany a zpět: Os 2518, 2519, 9106, 9107, 9117.

22:40 — Ačkoliv je mnoho vlaků stále dosti opožděných, tak situace již není natolik kritická, jako včerejší noc. Rekord drží R 722 se 134 minutami zpoždění. Dnes jsme pro vás monitorovali také situaci v terénu. Bohužel tradičně špatná byla informovanost v Praze hl.n., kde automatika hlásila pouze některé vlaky, hlášení často končilo v půlce slova a živé hlášení cestujícím také moc nepřineslo. V horní hale jsem neviděl nikoho z pracovníků dopravce, který by byl v přímém kontaktu s veřejností. Bohužel smutným příkladem byl zdánlivě banální dotaz, zda-li v případě vysokého zpoždění může jet cestující s eTiketem jiným vlakem, než na něm je uvedeno. Odpovědi se mně dostalo takovéto:,, Já nevím, asi jo, ono je to v tom blázinci dneska jedno" Bohužel ani vlakový doprovod R do Chebu nebyl o moc sdílnější, ale nakonec se díky operativnímu telefonátu dispečerovi vše vyřešilo. Co nám přinese zítřek a víkend? Očekávají se silné mrazy až kolem -15°C a nová sněhová pokrývka. Můžeme jen doufat, že při zítřejším silném pátečním provozu budou "červené" vlaky spíše výjimkou a během víkendu se provoz ustálí. Tímto příspěvkem se s vámi loučíme z dnešního zpravodajství ŽelPage, děkujeme za přízeň a v případě mimořádných situací se opět těšíme nashledanou.

Praha hl.n. zpoždění, foto: Aleš PetrovskýPraha hl.n. zpoždění, foto: Aleš PetrovskýPraha hl.n. zpoždění, foto: Aleš PetrovskýPraha hl.n. zpoždění, foto: Aleš PetrovskýPraha hl.n. zpoždění, foto: Aleš PetrovskýPraha hl.n. zpoždění, foto: Aleš Petrovský

20.30EC 105 Sobeski opouští Ostravsko s 190 minutami zpožděním. EC 175 Jan Jesenius se právě nachází mezi Zaječím a Vranovicemi na trati 250 s devadesátiminutovým zpožděním. V Libčicích nad Vltavou se mijí EC 379 Carl Maria von Weber a EN 456 Phoenix oba se zpožděním kolem 85 minut. Velké problémy má trať 170 a 171. R 353 Karel Čapek projel Zdice s 130 minutovým zpožděním a zpoždění ostatních vlaků přesahuje třicet minut.

20.00 — Vlaky mají i nadále vysoká zpoždění.

  • R 614 Salubia je u Karlových Varů opožděn o 54 minut.
  • R 762 dorazil do Stříbra se zpožděním 58 minut. V úseku Stříbro - Planá bude nahrazen NAD po obtížně sjízdné silnici. Jeho zpoždění se může i zdvojnásobit.
  • R 763 jedoucí z Chebu do Prahy se právě nachází ve stanici Plzeň se zpožděním 95 minut.
  • R 353 Karel Čapek na své trase z Norimberka do Prahy nabírá také vysoké zpoždění. Před Zbirohem dosahuje 105 minut.
  • R 764 z Prahy hlavního nádraží do Chebu odjel ze stanice Beroun s 50minutovým zpožděním.
  • EC 177 Johanes Brams přijel do stanice Praha hlavní nádraží se zpožděním 116 minut.

19.10 — Odřeknut bez náhrady bude také IC 531. Cestujícím je doporučeno využít vlak R 815 v úseku Břeclav - Přerov. Z Přerova vlak R 745, s kterým bude mimořádně zajištěn přípoj.

18.40 — Další problém nastal v Žilině, kde pravděpodobně vlivem mrazu došlo okolo 16. hodiny k přepálení troleje. Některé vlaky zpočátku nabíraly zpoždění okolo 60 minut, v současnosti už „jen“ 10 až 30 minut.

17.33 — Další omezení se týká vlaku EN 456. Ten bude veden náhradní soupravou bez vozů směr Berlin – Amsterdam (řazeny pouze náhradní vozy směr Dresden Hbf.), část soupravy směr Zürich HB a Erfurt Hbf. bude řazena normálně.

17.15 — Dle nejnovějších informací od Českých drah bude odřeknut také Os 7815 a Os 7820. Ex 525 bude v úseku Újezdec u Luhačovic – Luhačovice nahrazen náhradní soupravou, ve stanici Újezdec u Luhačovic je nutný přestup. R 708 bude v úseku Luhačovice – Újezdec u Luhačovic nahrazen náhradní soupravou, ve stanici Újezdec u Luhačovic je nutný přestup.

17.09 — Ten, kdo věří v návrat lepšího počasí, teď bude zcela jistě zklamán. Meteorologové totiž i na následující dny a především víkend předpovídají opět sněžení a dostaví se zejména mrazy – teploty se budou pohybovat okolo -12°C. Na některých místech republiky může teploměr ukázat až -20 stupňů. Situace se zlepší až během začátku následujícího týdne. Vráťme se zpět k železniční dopravě. Za zmínku stojí R 352 Jan Hus, který s dvouhodinovým zpožděním opustil plzeňské hlavní nádraží. Naproti mu jede R 353 Karel Čapek, který se nachází v okolí stanice Stod s půlhodinovým zdržením. U Železného Brodu se nachází 90 minut opožděný R 1144. O 102 minut později jede i R 648.

16.55 — R 966 jede opožděn o zhruba 65 minut. V úseku Plzeň hl.n. – Klatovy bude vlak veden náhradní soupravou ze stanice Plzeň hl.n. včas dle jízdního řádu. Cestující od vlaku R 966 mohou pokračovat ve směru Klatovy vlakem Os 7522.

16.45 — Z tepla domova čtenáře zdraví Dominik Jaroš. Stav dopravy na české železniční síti je stále neuspokojivý. Přestože již sněhových srážek ubývá, problémy stále přetrvávají zejména v okolí Prahy a České Třebové. EC 103 Polonia si aktuálně veze zpoždění 247 minut. 151 minut zpožděný je vlak EC 171 Hungaria a o 170 minut později jede také R 758, který je již ve zbytku trasy veden jako R 760. Některé spoje nabírají zhruba hodinová zpoždění, bez výrazného zpoždění jezdí vlaky v Jeseníkách, v okolí Českých Budějovic a na rozdíl od včerejšího dne jezdí včas i regionální vlaky v okolí Brna.

15.00 — České dráhy prodloužily trvání kalamitního stavu do dnešní půlnoci. Nicméně meteorologové předpovídají, že teploty v noci klesnou až 15° pod nulu a může připadnout dalších 15 cm. Rekordmanem ve zpoždění je pro tento redaktorský vstup Polonia, které v Dětmarovicích naměřili zdržení 243 minut oproti jízdnímu řádu.

Pokud jste nyní na cestách, tak vás nemine následující:

  • Vlak EN 457 je odřeknut.
  • Vlak Ex 528 je v celém úseku odřeknut.
  • Vlak R 614 bude v úseku Praha hl.n. - Praha-Holešovice odřeknut, cestující použijí v odřeknutém úseku MHD Praha (metro "C"). Vlak R 614 bude veden ze stanice Praha-Holešovice se zpožděním 10 min. v 15:50 hod.
  • Vlak R 964 bude z důvodu vysokého zpoždění v úseku Plzeň hl.n. - Železná Ruda-Alžbětín veden náhradní soupravou včas dle jízdního řádu bez přípoje od části vlaku z Prahy hl.n.
  • Vlak EC 79 je v úseku Praha hl.n. - Česká Třebová odřeknut, v tomto úseku bude nahrazen vlakem R 703, vlak EC 79 ve stanici Česká Třebová vyčká na vlak R 703.
  • Vlak EC 110 je z Polska opožděn o cca 100 min., v úseku Bohumín - Ostrava-Svinov je vlak odřeknut, v úseku Ostrava-Svinov - Praha hl.n. je vlak veden oslabenou soupravou.
  • Vlak R 685 je v celém úseku odřeknut bez náhrady.
  • Vlak R 758 bude v celém úseku odřeknut. V úseku Plzeň hl.n. - Stříbro je vlak nahrazen vlakem Os 7308, v úseku Stříbro - Cheb je vlak nahrazen náhradní autobusovou dopravou.
  • Vlak R 761 je v úseku Planá u ML. - Plzeň hl.n. nahrazen náhradní autobusovou dopravou.
  • Vlak Ex 529 bude odřeknut v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice.
  • Vlak R 852 vlak je veden v úseku Trutnov hl.n. - Hradec Králové hl.n. s vysokým zpožděním, v úseku Hradec Králové hl.n. - Praha hl.n. je vedena náhradní souprava včas dle jízdního řádu bez přípoje od části vlaku ze směru Trutnov hl.n.
  • V úseku Frýdlant v Čechách - Nové Město pod Smrkem provoz obnoven. V úseku Nové Město pod Smrkem - Jindřichovice pod Smrkem jsou vlaky nahrazeny náhradní autobusovou soupravou.

843.017, Železný Brod - Semily, foto: Petr Lux12.00 — Je poledne. Na některých místech Česka ještě sněží, jinde už je modrá obloha a sluneční paprsky se opírají do bílého nadělení, které oslnivě září. Ti, kteří se ale vypravili na cesty, musí být obrněni velkou trpělivostí, protože tahy ze středu republiky na východ a na sever jsou v provozu s problémy. V daný moment je rekordmanem ve zpoždění R 710, který má v Dřísech 235 minut.

Počítejte s tím, že zdaleka ne všechny vlaky pojedou tak, jak jste zvyklí:

  • Vlak R 644 bude v úseku České Budějovice - Veselí nad Lužnicí nahrazen náhradní autobusovou dopravou, v úseku Veselí nad Lužnicí - Praha hl.n. bude odřeknut.
  • Vlak R 736 bude odřeknut v úseku Bohumín - Přerov, v úseku Přerov - Brno hl.n. vlak odjede z Přerova dle jízdního řádu.
  • Vlak R 625 bude v úseku Hranice na Moravě - Vsetín odřeknut, cestující využijí zpožděného vlaku EC 127.
  • Vlak R 624 bude v úseku Vsetín - Hranice na Moravě veden náhradní soupravou (motorovým vozem). Ve stanici Hranice na Moravě bude přestup mezi soupravami.
  • Vlak R 707 bude odřeknut v úseku Praha hl.n. - Olomouc hl.n., v odřeknutém úseku bude mimořádně zastavovat vlak EC 121 jako vlak R 707. V úseku Olomouc hl.n. - Luhačovice bude vlak veden náhradní soupravou.
  • Vlak R 706 bude v úseku Luhačovice - Olomouc hl.n. nahrazen náhradní soupravu, v úseku Olomouc hl.n. - Praha hl.n. je vlak odřeknut a nahrazen vlakem EC 126, který bude zastavovat ve všech stanicích jako vlak R 706.
  • Vlak R 717 a vlak R 716 budou odřeknuty v celé trase.
  • Vlak EC 378 bude odřeknut v úseku Praha hl.n. - Stralsund. Cestující mohou využít v úseku Praha hl.n. - Berlin vlak EC 174.
  • Vlak R 1244 bude v úseku Číčenice - České Budějovice nahrazen náhradní soupravou (motorovým vozem), ve stanici Číčenice je nutný mimořádný přestup.
  • Vlak R 1249 bude v úseku Č.Budějovice - Číčenice nahrazen náhradní soupravou (motorovým vozem), ve stanici Číčenice bude nutný mimořádný přestup.
  • Vlak R 705 bude v úseku Újezdec u Luhačovic - Luhačovice nahrazen náhradní soupravou (motorovým vozem) a vlak R 704 bude v úseku Luhačovice - Újezdec u Luhačovic nahrazen náhradní soupravou (motorovým vozem) ve stanici Újezdec u Luhačovic je nutný mimořádný přestup.
  • Vlak EC 78 bude v úseku Svitavy-Lačnov - Praha hl.n. z důvodu závady na lokomotivě odřeknut, cestující si přestoupí do vlaku R 870 na zastávce Svitavy-Lačnov, kde vlak mimořádně zastaví.
  • Vlak R 848 bude z důvodu závady na voze odřeknut v úseku Lysá nad Labem - Praha hl.n.
  • Vlak R 793 bude odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové hl.n., v úseku Hradec Králové hl.n. - Doudleby nad Orlicí bude vlak veden náhradní soupravou.

Stále přetrvávají problémy v pražské příměstské dopravě.

  • Na trati 011 jsou vlaky Os 9361, 9363, 9365, 9367, 9369, 9371, 9360, 9362, 9364, 9366 a 9370 odřeknuty bez náhrady. V železniční stanici Poříčany nebudou odvěšovány přímé vozy (elektrické jednotky) do Nymburka hl.n., cestující ve směru Nymburk si budou muset v železniční stanici Poříčany přestoupit do náhradní soupravy.
  • Nebudou vedeny přímé vozy (elektrické jednotky) Praha-Masarykovo nádraží - Poříčany - Nymburk a opačně, u všech vlaků je nutný přestup v železniční stanici Poříčany.
  • Všechny vlaky "Městské linky" v úseku Praha-Libeň - Roztoky u Prahy a zpět jsou do odvolání odřeknuty bez náhrady.
  • Vybrané spoje linky S7 v úseku Praha hl.n. - Praha-Radotín a zpět jsou odřeknuty bez náhrady.
  • Vybrané spoje linky S29 jsou v úseku Praha-Vysočany - Praha hl.n. - Starnčice odřeknuty bez náhrady. Vybrané spoje linky S29 jsou v úseku Praha-Vysočany - Praha hl.n. (část trasy) odřeknuty bez náhrady.
  • U některých vlaků může dojít ke snížení kapacity soupravy vlaku (vlak bude veden pouze jednou elektrickou jednotkou).

754.009, Žďár nad Sázavou - Veselíčko, foto: Pepík9.00 — Podíváme-li se na přehlednou tabulku zpoždění vlaků, které jsou na cestě (ne všechny systém našel), tak si nejvyšší zpoždění v daný moment veze Vsacan na cestě na Valašsko, Zámrskem projížděl se 153 minutami. České dráhy odřekly část spojů zejména v příměstské dopravě v okolí Prahy, jedná se většinou o posilové soupravy vložené do pravidelných taktů. Největší problémy jsou na hlavních tazích z Prahy do Olomouce a na sever Čech, kde je nutno se smířit se zpožděním v řádech desítek minut.

A s čím je nutno momentálně počítat?

  • trať 096 - Roudnice nad Labem - Libochovice: Vlaky jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Vzhledem ke sjízdnosti silničních komunikací dochází k nepravidelnostem a zpoždění.
  • trať 160 Plzeň - Žatec a trať 124 Lužná u Rakovníka - Chomutov: Vlak Sp 1991 odřeknut v trase Chomutov - Plzeň.
  • trať 081 Děčín - Rumburk a Benešov nad Ploučnicí - Česká Lípa: V úseku Děčín - České Kamenice je zajištěna doprava vlaky, úsek Česká Kamenice - Rybniště není z důvodu nesjízdnosti silničních komunikací obsluhován. Náhradní autobusová doprava je dále zajištěna v úseku Rybniště - Rumburk. V úseku Jedlová - Rybniště jezdí vlaky, ale cestující mohou jet dále jen do Č. Lípy.
  • trať 064 Mladá Boleslav - Stará Paka, trať 070 Praha Turnov (S3) a trať 076 Mladá Boleslav - Mělník: Vykolejení při posunu ve stanici Mladá Boleslav hl.n. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků. V dálkové dopravě je náhradní autobusová doprava zavedena s velmi omezeným počtem autobusů úseku Mladá Boleslav hl.n. - Mladá Boleslav-Debř (trať 070). V regionální dopravě je provoz přerušen. Náhradní autobusová doprava je zavedena s velmi omeným počtem autobusů úsecích Mladá Boleslav hl.n. - Mladá Boleslav-Debř (trať 070), Mladá Boleslav hl.n. - Mladá Boleslav město (trať 064), Mladá Boleslav hl.n. - Mšeno (trať 076).

2. prosince 4.00 — Na mapě Babitronu brzy ráno svítí stále červeně noční vlaky, které si odnášejí zpoždění z večera. První ranní osobní vlaky jedou načas. V Pardubicích stále sněží, ale podle radaru ČHMÚ by srážky měly postupně ustávat. Dnes by nás měly čekat pouze sněhové přeháňky a pokud se nestane nic mimořádného, očekáváme plynulejší průběh železniční dopravy než dnes. Pokud by se opět začaly množit mimořádné události, budeme vás ihned informovat. Pro tuto chvíli ukončuji online zpravodajství. Zdraví noční autor Aleš Petrovský.

22.05 — Pouze malá část vlaků ještě svítí zeleně. Situace je stále tragická, zpoždění mezi 100-200 minutami není výjimkou, stejně jako vlaky zpožděné o 200 minut a více. Smutným rekordmanem je R 718 s 288 minutami. Situace by se měla uklidňovat na Moravě, kde by sněžení mělo slábnout. Naopak na severu čech se nyní vyskytují silné srážky. Během noci by se mělo rozsněžit opět na celém území ČR. Situace se pravděpodobně bude uklidňovat do pozdních nočních hodin. Ráno se možná začne částečně s čistým štítem, ale očekáváme obdobné komplikace, doufejme, že v daleko menší míře. S notnou dávkou ironie musím konstatovat, že web ČD stále udává nic neříkající informaci "Sněhová kalamita" platící pro celou ČR. O dalším vývoji budeme zbylé noční tvory i nadále informovat. Z improvizovaného "operačního štábu" na kolejích UPCE vás zdraví váš noční zpravodaj Aleš Petrovský.

20.25 — Zpoždění se již přeneslo i do jižních Čech. R 1257 totiž jede se zpožděním 48 minut, které však bylo zapříčiněno pozdním příjezdem R 1252, od kterého souprava obrací. Ze strany ČD nebyly dosud podány žádné upřesňující informace. V Berouně panuje teplota okolo -8°C a stále intenzivně padá sníh.

20.17 — Na pomyslnou první příčku se nyní dostal R 718, který se momentálně potýká u Mělníka s rekordním zpožděním 225 minut. Velmi špatná je stále situace v okolí Brna a Olomouce. Zdá se, že problémů se sněhem stále přibývá.

140 minut spožděný vlak EC 142 Odra; Pardubice 1.12.2010, foto: Matouš Danielka20.12 — O přibližně 150 minut později byl z pražského hlavního nádraží vypraven R 356 Albert Einstein, který by se měl momentálně nacházet v okolí stanice Černošice na trati 171. Vlak míří do stanice München Hbf. Se 140 minutovým zpožděním se potýká také EC 142 Odra. Sněhové závěje nyní velmi komplikují provoz na hlavní trase Praha – Ostrava.

20.04 — Informace ze Slovenska podává kolega Tomáš Kamenár. Situace je zde celkem uspokojivá. Výjimkou byl pouze uzel Žilina, kde od 16 hodin dělal sníh velké problémy a vlaky nabíraly několikahodinová zpoždění. Situace se dle jeho slov již částečně stabilizovala a zpoždění nedosahují tak vysokých hodnot.

19.37 — Železniční stanici Beroun opustil před čtvrthodinou R 353 Karel Čapek, který si veze zhruba hodinové zpoždění. Na pomyslném prvním místě je 170 minut opožděný R 741, výrazné zpoždění si veze také R 841 (140 minut) a R 812 (125 minut). Stejně vysoká zpoždění panují i na trati Praha – Plzeň, kde například Os 7816 jede se zpožděním 135 minut. Na osobních vlacích na této trati také náhradní souprava z DKV Plzeň ve složení 742 + 2× Btn.

19.30 — Zpoždění nabírají i vlaky v zahraničí. Například ICE z Mnichova do Insbrucku je 140 minut zpožděné a Mnichovský S-Bahn kolem 10-15 minut. IC vlaky vyjíždějící z Berlína mají až 200 minut zpoždění. Podobná situace panuje v Rakousku. MHD v českých městech také dostává na frak. V Praze stojí tramvaje, problémy jsou i v Plzni. Na většině území ČR stále hustě sněží a "zelených" vlaků markantně ubylo. Cestující si v diskuzi také stěžují na špatnou informovanost.

19.10 — Aktuálně byla prodloužena mimořádnost na trati 241 Grešlové Mýto - Šumná, provoz je zastaven, jelikož se vlak 24816 srazil s traktorem.

18.55 — Podle radaru ČHMÚ sněžit ještě dlouho nepřestane. Situace se vyvíjí stále k horšímu. U některých vlaků začala zpoždění přesahovat i 100 minut. Situace je stále nejhorší v okolí Brna, Olomouce, Prahy, nově začíná přituhovat i kolem Plzně a ve směru na Ústí nad Labem. Portál cd.cz zatím žádné nové informace nehlásí a stejně jako Babitron začíná trpět pod náporem vysokého počtu přístupů uživatelů. Situaci pro vás nadále monitorujeme, snažíme se získat informace z terénu. Ani vy neváhejte a pište vaše postřehy. Děkujeme.

18.42 — R 762 odjel ze Zdic se zpožděním 92 minut. Ze strany ČD nebyly zveřejněny zatím žádné doplňující informace, cestujícím doporučujeme sledovat stav dopravy na internetových stránkách dopravce a informovat se také v jednotlivých stanicích či na kontaktní lince ČD.

18.25 — Počet spojů, kterých se sněhová kalamita ještě nedotkla, poněkud rychlým tempem ubývá. Situace za oknem je stále stejná, meteorologové předpovídají vydatné sněhové srážky až do zítřejšího poledne. Čekárny některých nádraží jsou v důsledku vysokých zpoždění vlaků zcela zaplněny. O nic lepší situace je i na silnicích, neboť i tam sníh doslova paralyzoval veškerou dopravu.

130 minut spožděný vlak EC 177 Johannes Brahms; Pardubice 1.12.2010, foto: Matouš Danielka18.16 — S velkým zdržením přijíždějí vlaky i ze zahraničí. Naopak relativně příznivá je situace v jižních Čechách, kde zatím dochází jen k minimálním zpožděním. Dopravce doporučuje sledovat internetové stránky, kde budou postupně uváděny upřesňující informace. Situaci na již tak zhroucené trati 170 (Praha –) Beroun – Plzeň komplikuje navíc výpadek napájení zabezpečovacího zařízení ve stanici Hořovice. Vlaky tak při průjezdu touto stanicí ještě znatelně navýší svá zpoždění. Tato mimořádnost potrvá dle odhadu dopravce minimálně do 20 hodin.

18.10 — Doprava vázne nejvíce v okolí Brna a Olomouce. Velké komplikace jsou tradičně také na trati 171 Praha – Beroun, kde například Os 8846 jede opožděn o více než osmdesát minut. Zpoždění se tak s jistotou přenese i na obratové vlaky. Naproti vlaku R 1145 jede i hodinu a půl zpožděný R 1146, který se nachází poblíž Chotětova.

18.05 — Vlaky nabírají opravdu vysoká zpoždění. Nejhůře je na tom momentálně R 1145, který si veze zpoždění 110 minut, lépe na tom není ani obdobně zpožděný vlak EC 126 Fatra, který před několika minutami odjel ze stanice Považská Bystrica.

17.35 — Na portálu Českých drah se objevila mimořádnost, ohlašující sněhovou kalamitu po celém území ČR. Oznamuje nic neříkající informaci, že vlaky mohou navýšit zpoždění o 15 až 60 minut. Vlaky po celé české republice však nabírají mnohem vyšší zpoždění. Informaci i nadále sledujeme, uvítáme i postřehy z terénu.

17.30 — Po celém území ČR hustě sněží, silniční doprava zkolabovala, železniční doprava pomalu začíná. Portál cd.cz zatím sice hlásí pouze nehodu na přejezdu na trati 241, poruchu vozidla na trati 062 a srážku osoby na trati 250. Avšak Babitron mluví jinak. Zkolabovala železniční doprava kolem Olomouce a Brna, začíná tradičně kolabovat trať 171 Praha – Beroun a trať 072. Menší, ale i velká zpoždění jsou na celé železniční síti. Situaci nadále sledujeme.

Co mohlo ovlivnit vaší cestu v úterý 30.11.2010

  • trať 087, Lovosice - Žalhostice: Technická závada na trati
  • trať 270, Štěpánov - Červenka: následky srážky vlaku s osobou
  • trať 018, Litomyšl - Vysoké Mýto město: následky srážky vlaku s automobilem
  • trať 170, Planá u Mariánských Lázní - Mariánské Lázně: překážka na trati, poničené trolejové vedení po pádu stromu a najetí lokomotivy do tohoto místa
  • trať 174, Lašovice - Rakovník: překážka na trati
  • trať 160, Plasy - Kaznějov: překážka na trati, strom
  • trať 225, Havlíčkův Brod - Šlapanov: porucha trakčního vedení
  • trať 171, Praha hlavní nádraží - Řevnice: Sněhová kalamita

Co mohlo ovlivnit vaší cestu v pondělí 29.11.2010

  • trať 091, Praha Masarykovo nádraží - Praha-Bubeneč: porucha zabezpečovacího zařízení
  • trať 171, Beroun: porucha zabezpečovacího zařízení
  • trať 180, Stod - Holýšov: překážka na trati
  • trať 178, Svojšín - Bor: překážka na trati, strom v kolejišti
  • trať 171, Řevnice: porucha zabezpečovacího zařízení
  • trať 236, Ronov nad Doubravou - Třemošnice: následky srážky vlaku s automobilem
  • trať 250, Břeclav - Lanžhot: Porucha trakčního vedení
  • trať 224, Nová Cerekev - Pelhřimov: následky srážky vlaku s osobou
  • trať 011, Praha-Běchovice - Úvaly:následky srážky vlaku s osobou
  • trať 120, Nové Strašecí - Stochov: Překážka na trati
  • trať 314, Jakartovice - Opava východ: Následky srážky vlaku s automobilem
  • trať 170, Stříbro - Planá u Mariánských Lázní: Sněhová kalamita, autobusy NAD mají problémy s neodklizenou silnicí v nebezpečných serpentýnách
  • trať 180, Stod - Holýšov: Nehoda na přejezdu,před R 350 vjelo na přejezdu os. auto, světelná signalizace v provozu
  • trať 174, Nižbor - Zbečno: Překážka na trati
  • trať 111, Kralupy nad Vltavou - Velvary: Překážka na trati
  • trať 171, Hořovice: Sněhová kalamita, provoz pouze po jedné koleji
  • trať 171, Praha-Smíchov - Praha-Radotín: Sněhová kalamita, zamrzlé výměny

Zdroj: vlastní pozorování, Mimořádnosti ČD, Novinky.cz, iDnes.cz, ct24.cz, Zpoždění vlaků - Babitron


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 5.12.2010 (7:19)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 23      Zpráv na stránku:   
05.12.2010 (21:20)  
Keltman: Ano, taky jsem se z něj před asi půl hodinou vymotal, v Brně o hodinu později než normálně. Ale v uličce se stát dalo (resp. já jsem stál volně zavěšen ve dveřích vedle záchodu), protože ne každý si dokázal poradit se zamrzlou klikou Beeru :) Spíš by mě zajímalo, kde nachytal svozový 1444 těch padesát minut. Bylo to způsobeno nějakou NAD, nebo problémy na trati?
Registrierter Benutzer rpet  mail  
05.12.2010 (21:18)  
@ Nick:
V UK asi bylo uděláno opravdu vše, co šlo

no, tak to je prave to, v cem se seredne mylite -;) nebylo, a nikdo s tim ani nepocital, ze by bylo. proste vsichni se predem vyrovnali s tim, ze Gatwick bude (jako tradicne) zavrenej - a tim to haslo. prudime vetsinou my, ne-anglicane. proste se neumime vyrovnat se situaci jinou, nez nam osobne prijmenou. a jsem rad, ze uz pomalu do krve dostavam onen stoicky klid anglicana - obcas je to k nezaplaceni...

to Stoupa:
Vypadává zabezpečovačka 24 - 48 hodin poté, co přestalo sněžit, a furt mrzne? Asi někdo objednal "levnou", ne přiměřenou našim klimatickým podmínkám. U DB po výpadku klimošky u ICE letos v létě padaly hlavy a prokuratura vede vyšetřování. A nikdo už nepochybuje, že přícinou je honba za ziskem,

no, dejme tomu. ale za tohle fakt nemuze ani snih, ani mraz, ani jina klimaticka ab-normalita. to je vec ciste - jak rikame tady v uk - "business environment", tedy podnikatelskeho prostredi". a tenhle jev vyresi az prespristi generace, my urcite ne, s tim se smirte.

@ babilon
Prostě proto, že i třeba promile zákazníků je v absolutním počtu příliš mnoho na to, aby dokázali rozšířit, jaká je to nespolehlivá firma. Tato opatření jsou sice na první pohled ztrátová, ale zákazníci neutečou a po zbytek roku budou přinášet zisk.

jsme asi kazdej na jiny vlne, protoze ja rikam, ze CD maj tu svoji povest uz tak strasne spatnou, ze horsi uz to asi bejt nemuze. takze sorry, ale neni zadna povest CD, kterou by jste drzet mohl. maximalne ji muzete zlepsovat, ale to je jinej salek earl grey.

@ Busman:
Tak je známo, že Angličani při bombardování za 2. světové korzovali po městě s deštníkem nad hlavou a ledovým klidem ve tváři... Ta pohoda a nadhled nám opravdu chybí. I v létě, stačí pár minut zpoždění, krátké zastavení na vjezdu, a všichni stresují a žhaví telefony...

asi tak nejak -:) znamej nesel kvuli snehu do prace: bus nejel, vlak taky ne, auto nemohl dostat z garaze a taxik je pomerne drahej spas na vzdalenost 25 mil. tak proste zavolal do prace, a ze prej "severe weather conditions...", dobry, nic se nedeje. a dneska nam se smichem vypravel, jak se jeho manager strasne divil, ze nebyl v praci - proste to vubec nezaregistroval... -:) co z toho bylo? nic, proste se tomu s tim managerem zasmali a pracovalo se dal -:)

@ vsichni ostatni:

podle reakci lidi v CR a podle nekterych prispevku tady soudim, ze vas ahle situace dost rozebrala.

maly dotaz: co budete delat, az zemre nekdo vam blizky (treba tragicky)? a co kdyz vam shori dum (byt)?

to, ze nejel vlak, neni katastrofa, je to jen a jen neprijemnost - sice neprijemnost, ale da se v klidu prezit. zadelavate si na infarkt.
05.12.2010 (21:16)  
Tak a R1444 díky výluce jel, jako svozový z Bystřice p.H. a hlavní jel obchvatem přes Hranice. Bohužel díky ČD ten co jel obchvatem nepočkal na svozový a prostě si odjel z Kojetína, kde svozový ukončil svoji jízdu. Náhradou za to jel R842 s 30 minutama zpoždění a byl tak plný, že se nedalo stát ani v uličce. Výsledkem bylo partyzánské obsazení volného kupé v první třídě, jako odplata za nečekající rychlík.
05.12.2010 (20:45)  
Sice jsem si dnes ráno postál dvacet minut před Radotínem, ale vlakvedoucí hned jak jsme zastavili vlak prošel a informoval nás, že pojedem nejdřív za čtvrt hodiny, protože opět zamrzly výměny. A myslím, že tím zabránil všeobecnému zmatku ve vlaku. Tím, že to řekl včas jsem si našel alternativní spojení do cíle cesty a nemusel jsem pak zmateně šaškovat na hlaváku. Paní z kupé si rovnou zavolala dceři, ať pro ní dojede.
Jednou se mi v podobné situaci stalo, že se personál kamsi zašil a ani jsem si nemohl poprosit o počkání přípoje. (ještě, že máme ta auta, což?)
Registrierter Benutzer numo 
05.12.2010 (19:51)  
Jiri: Ak je na Babitrone viac a presnejsich informacii, ako vedia na nadrazi, nieco je zle. Ak je vo velkej stanici zdovodnovanie meskania dolezitejsie ako informovanost zakaznikov, tiez je nieco zle.
05.12.2010 (18:59)  
Poznámka k informování/neinformování ano občas je to pohodlností obsluhy.Ale často jak informovat,když informace némám,každá informace musí někde vzniknout,od někud vzejít. Navíc obsluha infomační zařízení je často jen přidružená práce pro zaměstnace,jehož pracovní náplní je i něco jiného a zpravidla důležitějšího(neplatí pro velké stanice,ale i tam má obsluha jinou práci třeba zdůvodňování zpoždění vlaků ve své stanici a pod.)
05.12.2010 (17:56)  
Tak mi nedá tiež sa nepodeliť o skúsenosti so včerajším cestovaním. Mal som absolvovať dôležitú cestu z Plzne do Bratislavy, plánovanú už dlhšiu dobu. Keďže na cestách už týždeň vyčíňa kalamita, tak samozrejme voľba padla už tradične na vlak. O 5:10 mal mať odchod z Plzeňského hlavního nádraží R963. Prišlo mi trochu divné, že ani 15 minút pred odjazdom nie je ešte k vlaku pripojené HV. Usadil som sa do kupé (mimochodom súpravu tvorili Béčka ZSSK) a vyčkával. Dorazil sprievodca a ospravedlňoval sa, že vyjdeme tak s 30 minútovým oneskorením, pretože sa pokazila mašina. Tú nakoniec ale opravili pomerne rýchlo, takže sme mali na odjazde len +15. V tom čase sa už ale vedelo o nehode pri Radotíně, takže mi sprievodca pri kontrole lístkov povedal, ako sa veci majú a že nie je isté, či do Prahy vôbec dôjdeme. V Beroune sme zastavili. Po nejakých 20 minútach prišiel sprievodca a požiadal nás aby sme presadli do Elefanta linky S6, že oni budú v Beroune otáčať späť na Plzeň. Elefant nás mal dopraviť do Dobřichovic, odkiaľ mala byť zavedená NAD. Po asi 30 minútovom stání v Karlštejne som už vedel, že Haška nestihnem ani náhodou. NAD nakoniec nebola, po ďalšom čakaní v Dobřichovicích sme už prešli po 1 koľaji aj cez Radotín. Cesta sa ale natiahla o ďalšie desiatky minút, takže do Prahy hl.n som dorazil okolo 10 hodiny. Myslel som si, že EC Slovan už bolo tiež dávno vypravené. Po pohľade na tabuľu odjazdov som zistil,že ešte vypravené vôbec nebolo a svietila mu už hodina meškania. Cestou som sa pokúšal zistiť informácie z K-reportu a priamo aj z webu ČD, všade ale len strohé info o výluke na trati 171. Zašiel som na info, kde mi pani pri pulte povedala, že súprava stále čaká na ONJ a nemôže sa dostať na hlavák. Rozhodol som sa, že ešte počkám aspoň na ten Slovan, aj keď som vedel, že svoj program v Bratislave budem musieť výrazne upraviť. Info o vlaku stále žiadne, nikde ani len zmienka o nástupišti, alebo príjazdu súpravy. Na K-reporte už prebehla správa, ževraj v tuneli spojujúcom hl.n. s Vršovicami popraskali koľaje a všetka doprava z hl.n sa zastavuje. Tak týmto som definitívne rezignoval. Zavolal som rodičom, že do Bratislavy nedorazím kvôli kolapsu železnice a odišiel som do Potrefenej husi sa najesť. Po obede som išiel na prepážku reklamovať lístok a rezervácie. Smolu som mal ale v tom, že po hranice som mal zakúpené SONE+. Takže mi vrátili peniaze len za medzinárodný lístok a miestenky. Personál ČD bol však veľmi ochotný a snažili sa mi vo všetkom vyhovieť. Rovnako problematický bol ale aj návrat do Plzne. Sprievodcovia nič netušili, na dispečinku radšej telefóny nebrali. čakal som v rovnakej súprave Elefanta, ktorou som prišiel na hlavák dokonca aj s rovnakým personálom. Sprievodcu som potom informoval pomocou K-reportu v mobile, pretože na dispečinku mu to stále nikto nezdvíhal. Medzitým ale vypravili R do Plzne, o ktorom skoro nikto ani netušil. Okolo 13:00 sme sa konečne pohli a dorazili do Berouna niečo pred 14:00. Tam nasledovalo čakanie skoro 2 hodiny na omeškaný R Jan Hus. Keď súprava konečne dorazila na perón zistil som, že má súpravu R Franz Kafka. Takže zvezenie v Bmz 241 bola aspoň maličká satisfakcia :)
05.12.2010 (17:08)  
rpet:
neblnete a uzivejte si snih.
Tahle poznámka není úplně od věci...
Přidávám se k názoru, že kdyby "rutina" a informovanost cestujících u dráhy fungovaly na úrovni běžné v soukromém sektoru, tak bych klidně nějaká ta zpoždění bral jako "daná zimou".

neni mozne, aby jakakoliv firma (statni, soukroma) mela v inventari zarizeni za "x" milionu CZK s predpokladem, ze takove zarizeni bude vyuzito jednou, maximalne dvakrat za rok pri trvalejsim snezeni
Určitě souhlasím, že nelze takto "sušit" nějakou opravdu drahou techniku.
Ale o tom vybavení do terénu pro "kancelářské" bych si přece jen zapolemizoval.
Když nepadá sníh, tak zase fouká vítr a občas z toho padají stromy na trať.
Pokud se nemýlím, v Německu spadané stromy po vichřici taky dovedly solidně ochromit provoz - a co teprve u nás...
Protože demokratický dialog je v naší zemi v plenkách, nevěřím, že se v dohledné době bude možné domluvit s vlastníky pozemků a zelenými sdruženími na pokácení dejme tomu 20 m stromů od hlavní tratě (lokálku v Jizerkách bych takhle neřešil...).
"Lidské zálohy" tedy budou potřeba víckrát do roka. Jasně, nemůžeme jim dát do ruky motorovou pilu, ale mohou odnášet větve nebo navádět cestující do busů...

Berte můj názor spíš jako kritiku korporátní módy všechno optimalizovat "na krev", honit jednotky procent nákladů a minuty pracovní doby (!), pyšně spoléhat na to, že automatizované procesy vždy bezchybně poběží, a lidi zaměstnávat snahou o uspokojování domnělých potřeb zákazníků, kteří ve skutečnosti chtějí jen kvalitní "core business", v případě dráhy tedy rozumně se někam přepravit. Myslím, že pro spokojenost zákazníků se opravdu vyplatí obětovat jednotky procent nákladů - pokud se tedy zároveň celé desítky procent nákladů nerozkrádají "výhodným" outsourcingem...
Registrierter Benutzer Busman 
05.12.2010 (17:02)  
rpet:

Tak je známo, že Angličani při bombardování za 2. světové korzovali po městě s deštníkem nad hlavou a ledovým klidem ve tváři... Ta pohoda a nadhled nám opravdu chybí. I v létě, stačí pár minut zpoždění, krátké zastavení na vjezdu, a všichni stresují a žhaví telefony...

Avšak souhlasím s Nickem (14:11). Jeho komentář je třeba vytesat do kamene. Až ČD budou chtít analyzovat příčiny kalamity, zadají si studii za milion Kč, a když ta studie bude dobrá, dojde ke stejným závěrům.
05.12.2010 (16:52)  
rpet: Dělám (mimo jiné) pro firmu, kde se řeší věci, které trvají daleko kratší dobu než zmíněné dva dny v roce (což je ovšem docela drzý odhad po pěti průšvihových dnech, a to máme teprve počátek prosince). Prostě proto, že i třeba promile zákazníků je v absolutním počtu příliš mnoho na to, aby dokázali rozšířit, jaká je to nespolehlivá firma. Tato opatření jsou sice na první pohled ztrátová, ale zákazníci neutečou a po zbytek roku budou přinášet zisk.
  1 2 3 4 5 6 ... 23      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko