..: Třetí série Regionov podpoří zaměstnanost na Šumpersku :..

814.002-2 Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.11.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Turbik 
12.11.2010 (0:32)  
No, musím dát většině diskutujících za pravdu. Jel jsem v neděli z Pelhřimova do Horní Cerekve poprvé v motorovém voze Regionovy (dřív vždy v nemotorovém) a vrátil jsem se do doby asi tak o 20 až 30 let zpátky do éry 810. Řev motoru jak v tanku, smrad nafty jak v tanku, drncá to jak tank a rozjezdy ze zastávek za mohutného řevu motoru rychlostí sedícího chodce. Až jsem si začal říkat, jestli jsem někde neprošel nějakou časovou pastí do roku 1980. A navíc podlahová krytina (tam jak jsou vstupy k motoru či převodovce - co já vím co tam je ;-)) se odlupovala a byla vidět dřevěná podlaha. No prostě 21. stol jak vyšité. Chjo.
11.11.2010 (22:46)  
Michal Drábek : jenže ani ten nejšikovnější technik není kouzelník a tak nedokáže realizovat něco, co by stálo řekněmě 30 milionů, když še musí dostat do 20 milionů ... řekněme elektrický přenos výkonu na dvě hnací nápravy ... když se to dalo realizovat u 811 ZSSK, tak není jediný smyslupný důvod (mimo "bylo by to drahé"), proč by takto nemohla vypadat 814, použití tlumících materiálů ... holt za málo peněz je poskytováno málo muziky ...
registrovaný uživatel Sim 
11.11.2010 (22:19)  
Mr.Kofi > jedna naprava - u motoraku to tak bylo a "stacilo" to ... tak to tak nechali. Co na tom, ze dnes jsou zadavky na provoz preci jen jine, nez v minulem stoleti.

No a z uvedene hlasky "Dráhy nemají zájem nakupovat ve větší míře žádná nová vozidla ze zahraničí." by se dalo rict, ze realita je po vypusteni poslednich dvou slov :-) Neboli repase na vecne casy...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
11.11.2010 (22:18)  
Mr.Kofi: Poháněná je jedna náprava, aby bylo co zlepšit, až se regína přestane prodávat. Potom to bude model AllRoad Quattro
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
11.11.2010 (22:07)  
Bych ironicky parafrázoval slova pana náměstka generálního ředitele Antonína Blažka:

"Dráhy nemají zájem nakupovat ve větší míře žádná nová vozidla ze zahraničí."

No, nevím, no. Docela se děsím toho, až Regíny tu u nás v Ústeckém kraji začnou jezdit ve velkém. Design vozidla není špatný, ale ten hluk a to příšerné vrzání uvnitř je opravdu hrůza.. :-((
Navíc mi hlava nebere, proč je poháněna jenom jedna náprava...
registrovaný uživatel Sim 
11.11.2010 (21:24)  
R.U.R. > za 20 let tohoto systemu hosporadeni budou CD rady, ze budou mit na novej nater... jen se tomu vymysli nejakej nazev, neco jako dehumusace :-(
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
11.11.2010 (20:54)  
Neví někdo, na jakou životnost je projektovaná 814? Takových 20 let? Takže to tady s námi vydrží dalších 30 až 40... A poté opět zjistíme, že máme bžilión fajnovejch vozítek, jen trošku starejch, tak to je přece škoda vyhodit, to bychom je mohli zase zrekonstruovat! :-)
registrovaný uživatel Sim 
11.11.2010 (20:51)  
Zelboy > prave s RN ... chtej se svezt na reklamni kampani "zlute jaro" ... a lidi jim to bastej ;-)
11.11.2010 (20:41)  
No, to by mě zajímalo, s čím budou dráhy operovat, až sem pořádně vtrhne konkurence :D
registrovaný uživatel tarten 
11.11.2010 (20:29)  
jonáš: Jestli je dvoudílnej RS jen za dvojnásobnou cenu

Sice jednodílný, ale jen o 3-4m kratší, o stejné váze a o cca stejné kapacitě jako RegioNova. Předpokládám o dvojnásobné životnosti.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko