Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage


A jaký je vlastně technický problém udělat vlak s jednonápravovými podvozky, který by nedrncal?
Proste zakony fyziky. Nechci to rozvadet bliz, ale je to tak.
To je dezinformace, dost to nesedí - neuvědomuju si že by v týhle diskuzi někdo navrhoval koupi kolejových vozidel na úrovni Maseratti, padají tu úvahy o vhodnosti zakoupení vozidel na úrovni Oktávky nebo řekněme Focuse, protě normál střední třída...
Takže ten příměr by spíš byl že místo normálních nových vozů (přestože mají jezdit po rozbitých českých silnicích) schvalujete raději rekonstruovat Trabanty a Wartburgy, tak aby přežily ještě dalších 20 let a jako bonus je označovat za "nová vozidla"!!
Už jste to někam nabonzoval ?
Diký znalosti služební mailové adresy "majitele" příslušného DKV posílám stručnou informaci o zjištěné závadě (datum, číslo vlaku, číslo vozu, závadu) ... jsou závady, kterých si všimne jen cestující, ale unikají jak vozmistrům - na stojícím vozidle se neprojeví nebo si jich nevšimne ani vlakový doprovod.
Nic vám nebrání v tom, abyste posílal takovou informci na "stěžovatelský" kontakt na GŘ ČD ... kterému DKV vagon patří máte napsáno na voze (vozidle).
Takhle ty podvozky jsou jako u nákladního vagonu, pak se nemají cestující cítit jako substrát, když jedou v nákladním voze:)
Ono šetření je sice pěkná věc, ale když je to na úkor kvality, tak je to katastrofa.
Tak to bude trvat tak dlouho, dokud modlou bude ZISK (model ušetříme korunu, i kdyby to mělo stát tisícikorunu) nikoli model Baťa (Tomáš & Jan Antonín) "nejsem tak bohatý, abych mohl dovolit koupit levné věci" ...
Sim: U nás na to jdem jinak. Máme traťě s naklápěcími kolejemi. ;-) :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
