..: Třetí série Regionov podpoří zaměstnanost na Šumpersku :..

814.002-2 Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.11.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
12.11.2010 (12:52)  
dobře uznávám, že 843 byl špatný příklad, ale něco by mělo být jinak. Když tedy vezmu, že regionova je svou velikostí, výkonem a spotřebou(tam kde stačí) ideální lokálka. Kolik stojí? 30 mega? Kolik by stálo lepší pružení, zvuková izolace kabiny pro cestující, a klimatizace? Myslím že do 35 se to vejít musí a to je pořád dobrá cena a řekl bych že je v ní rezerva. A když to tu srovnáváte s autama, tak je výhodné si koupit nové auto v té nejlevnější výbavě nebo si mírně připlatit a mít tam klimatizaci, rádio a centrální zamykání? Regionova je super základ. Krásný interiér, dveře, nízká podlaha. Proč je to zkaženo jízdou? Navíc si myslím, že v lepší výbavě by mohla mít úspěch i v zahraničí a v Prasu by se nemuseli tolik bát o práci.
12.11.2010 (11:11)  
Miroslav Zikmund:
Ano, dráhy šetří, aby mohly dřív (až se Regíny rozpadnou) nakoupit zase něco levnějšího (Regína 2x2 :-) ). A to se vyplatí! :-/

JiP:
Trať není výmluva - leckde by se po uvedení do normového stavu a pozdějším případném přenesení předvěstí apod. na ZV 700 m sneslo 80 i 100...

K financování vozidel - samozřejmě, republika je vytunelovaná, ale je možné jít taky cestou jejich efektivnějšího využívání - zahuštění do hodinového taktu tam, kde je potenciál a kde to krabička stihne otočit (případně si pomoct projetím zastávek v poli), střídání na ose, protože motorák na rozdíl od fíry nepotřebuje přestávky na jídlo a oddech. Atd., atd.

Jenže tomu brání drážní dogma nenavyšovat za žádnou cenu vlakové kilometry, byť by to nestálo nic navíc.
Plus strach objednatelů dopravy z petice podepsané stovkou občanů za zachování obsluhy zastávky, kde nastupovali 3 lidi týdně...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
12.11.2010 (11:09)  
A hlavně, 843 je tzv. rychlíkový motorový vůz s rychlostí až 110 km/h, myslím, že by byla docela škoda jej nasazovat na lokálky s max 60-70 km/h...A má tažný potencionál pro přívěsné vozy.
12.11.2010 (10:12)  
843 má oproti Regionově dvojnásobný výkon,mnohem lepší jízdní vlasnosti,konfort(vzduchové vypružení),klidné brzdění(kotoučové brzdy).
Interiér podobný(rachot od motoru,sedadla,absence klimatizace).
Nevýhody velká hmotnost(1,4 regionovy),malá obsaditelnost(jen 59 míst)absence nízkopodlažnosti.
Větší budou pořizovací náklady(před 15 lety okolo 40 milionů),dražší provoz a opravy(dva spalovací motory,větší hmotnost vlaku).
Regionova má nevalné jízdní vlasnosti,ovšem provozní náklady budou asi těžko dosažitelné jiným vozidlem s větším výkonem,klimatizací a pod..
Taktéž "životnost " je čistě iluzorní údaj.Na Regionově je všechno nové kromě rámu,podvozků a jiných dílů z ocelových profilů,které bez problémů vydrží dalších 50 let.Ostatní díly(motory,převodovky,kola) se musí po určitých kilometrech repasovat v Regionově stejně jako v Desiru.
registrovaný uživatel JiP 
12.11.2010 (10:03)  
Neonym: Ale neříkej, že není vozidlo, které by bylo lepší i na naše lokálky..... ono by bylo lepsi jet v zime na dovolenou na Havaj, ale mam na to, nemam-tak jedu na Sumavu. A hlavne o tom to je.... urcite by bylo vozidlo lepsi, ale konecne si uvedomte, kde je ekonomicka uroven CR a kde treba Nemecka. Vy chcete porad ten mercedes, ale chcete ho za cenu stareho favoritu. Veskere diskuze o tom co by kdyby je jenom mlaceni prazdne slamy. At se to nekterym libi nebo ne, reseni reg. dopravy v podobe Regionovy je na urovni ekonomicke sily CR. Je to jenom a jenom o penezich. A na rovinu vam rikam, ze jsem radsi kdyz mi pojede 3x za hodinu regionova, nez jednou za pul dne nejaky supermoderni neco.....
registrovaný uživatel DJ 
12.11.2010 (10:00)  
Ten Pars Nova, to bude asi nějaká neschopná firma, alespoň podle toho, co říká její ředitel.

250 pracovních míst bylo zachráněno jen proto, že ČD si u nich objednaly dalších 62 Regionov.

Až dodávka těch 62 Regionov skončí, tak ti zaměstnanci stejně o práci přijdou.
Nebo pak bude muset přijít od ČD další zakázka a další "záchrana pracovních míst".
registrovaný uživatel Neonym  mail  
12.11.2010 (9:27)  
JiP: Ale neříkej, že není vozidlo, které by bylo lepší i na naše lokálky. Kolik stojí taková 843? I 830 mi připadá, co se týče komfortu(toho jízdního) lepší. A vždyť regionova skřípe i na dobrých tratích v zatáčkách a při brždění to je taky hrůza. A od lidí slyším jen kritiku(dokonce od takových, kteří jsou schopni přehlédnout u věcí velké nedostatky.) Tím ti samozřejmě nechci vyvracet, že ty ji neslyšíš, to je holt člověk od člověka různé. Jinak jestli je regionova lepší než 810, tak ať je nahrazuje. Ale ať k nám nejezdí místo 843 nebo dokonce ať se neobjevuje pod napětím, což se děje.
registrovaný uživatel JiP 
12.11.2010 (6:48)  
Nejsem zadnym zastancem Regionovy, ale na druhou stranu...na nase lokalky, kde se pohybuje rychlost nejcasteji v rozmezi 40-60 km/h staci az az... dokud nebude na poradne urovni trat, nema smysl na to kupovat draha nova vozidla, jejichz paramtery nebudou ani zdaleka vyuzity. To je jak koupit si Masserati :-) a jezdit s nim po poli...., ze. Mam moznost jezdit regionovou po koridoru (CT-Rudoltice v C.-coz ja sice taky paradox, ale ted jde o uroven kvality trate) a neni to vubec problem-Regionova krasne svisti a hluk taky neni problem. Dokud budou vypadat lokalni trate jak tankodrom, tak tam bude skripat a skakat uplne vsechno. A co se tyce komfortu pro cestujici...tak vyjma zdejsich diskuzi jsem se s zadnou stiznosti ze strany cestujich nesetkal. Mnozi zde si neuvodomuji, ze chtit na nasich zeleznich nova zahranicni vozidla je mimo financni realitu (pokud se nejedna o cileny dumping z vyssimi zajmy...). To je jak chtit novy mercedes, ale mit penize jenom na stareho favorita....o vysce jizdneho nemluve. Zajimalo by me jestli by zde diskutujici byli ochotni za jizdu, sice novym vlakem, zaplatit treba 3x tolik co dnes? Ono nakup, nahradni dily a provoz "mercedesu" neni totez jak oprava favorita doma v dilne za par Kc....
registrovaný uživatel bugear 
12.11.2010 (0:57)  
@jonáš: A co takhle místo 85 MKč třeba 53 MKč (Newag 220M pro Opolské vojvodství), případně 55 MKč (Pesa SA134 v témže VŘ).
registrovaný uživatel M 
12.11.2010 (0:43)  
Turbik - ale zase jsi urcite nostalgicky zavzpominal, jake to bylo, kdyz jsi byl mladsi. Proste hledej pozitiva:-)

Zajimave je, ze o 810 (a sestrach) se mluvi docela nepekne, ale kdyz jsem tuhle naznacil, ze JHMD jezdi s totalnim srotem a je to zcela nedustojne cestovani, tak jsem byl malem umlacen kolejnici s tim, ze je to vlastne super...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko