Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Ano, dráhy šetří, aby mohly dřív (až se Regíny rozpadnou) nakoupit zase něco levnějšího (Regína 2x2 :-) ). A to se vyplatí! :-/
JiP:
Trať není výmluva - leckde by se po uvedení do normového stavu a pozdějším případném přenesení předvěstí apod. na ZV 700 m sneslo 80 i 100...
K financování vozidel - samozřejmě, republika je vytunelovaná, ale je možné jít taky cestou jejich efektivnějšího využívání - zahuštění do hodinového taktu tam, kde je potenciál a kde to krabička stihne otočit (případně si pomoct projetím zastávek v poli), střídání na ose, protože motorák na rozdíl od fíry nepotřebuje přestávky na jídlo a oddech. Atd., atd.
Jenže tomu brání drážní dogma nenavyšovat za žádnou cenu vlakové kilometry, byť by to nestálo nic navíc.
Plus strach objednatelů dopravy z petice podepsané stovkou občanů za zachování obsluhy zastávky, kde nastupovali 3 lidi týdně...
Interiér podobný(rachot od motoru,sedadla,absence klimatizace).
Nevýhody velká hmotnost(1,4 regionovy),malá obsaditelnost(jen 59 míst)absence nízkopodlažnosti.
Větší budou pořizovací náklady(před 15 lety okolo 40 milionů),dražší provoz a opravy(dva spalovací motory,větší hmotnost vlaku).
Regionova má nevalné jízdní vlasnosti,ovšem provozní náklady budou asi těžko dosažitelné jiným vozidlem s větším výkonem,klimatizací a pod..
Taktéž "životnost " je čistě iluzorní údaj.Na Regionově je všechno nové kromě rámu,podvozků a jiných dílů z ocelových profilů,které bez problémů vydrží dalších 50 let.Ostatní díly(motory,převodovky,kola) se musí po určitých kilometrech repasovat v Regionově stejně jako v Desiru.
250 pracovních míst bylo zachráněno jen proto, že ČD si u nich objednaly dalších 62 Regionov.
Až dodávka těch 62 Regionov skončí, tak ti zaměstnanci stejně o práci přijdou.
Nebo pak bude muset přijít od ČD další zakázka a další "záchrana pracovních míst".
Zajimave je, ze o 810 (a sestrach) se mluvi docela nepekne, ale kdyz jsem tuhle naznacil, ze JHMD jezdi s totalnim srotem a je to zcela nedustojne cestovani, tak jsem byl malem umlacen kolejnici s tim, ze je to vlastne super...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.