..: Havárie na železničním přejezdu na Ukrajině :..

Marganěc — 12. říjen 2010 se zapíše černým písmem do ho historie ukrajinské železniční dopravy. Autobus soukromého dopravce, jedoucí na lince z Margance do Nikopolu na jihovýchodě Ukrajiny, v Dněpropetrovské oblasti, dojel k železničnímu přejezdu, kde bylo v činnosti světelné a zvukové zařízení. Řidič zastavil před přejezdem, podle cestujících dokonce vystoupil, aby zkontroloval situaci. Dohlednost byla podle policie více než 700 m, tedy dostatečná k bezpečnému zastavení vlaku. Přestože signalizační zařízení bylo funkční a zakazovalo vjezd na trať, řidič se rozjel – i když pasažéři křičeli, ať zastaví. Strojvedoucí viděl autobus ze vzdálenosti cca 500 m a použil výstražnou sirénu. Tu však řidič autobusu zcela ignoroval. Čin řidiče měl fatální následky — vjel na přejezd v momentě, kdy se k němu bezprostředně blížila elektrická nákladní lokomotiva. Řidič se ještě snažil přeřadit rychlostní stupeň, což ale vedlo ke zhasnutí motoru. Následoval náraz lokomotivy do boku autobusu. Strojvedoucímu se podařilo na 75 km/h rozjetou lokomotivu řady VL8 zastavit až téměř 300 metrů po nárazu, a to i přesto, že v okamžiku, kdy si uvědomil, že může dojít ke střetu, použil rychlobrzdu.

Následky jsou tragické — nehodu nepřežilo minimálně 42 lidí, včetně dvou dětí, dalších osm lidí je v kritickém stavu hospitalizováno na jednotce intenzivní péče. Zda šestapadesátiletý řidič s dvacetiletou praxí nehodu přežil, zatím ukrajinská strana nepotvrdila.

Prezident Viktor Janukovyč vyhlásil na středu státní smutek. Podle příkazu premiéra Mykoly Azarova vyplatí stát každé rodině pozůstalých kompenzaci ve výši 100 tisíc hřiven (asi 227 tisíc korun).

Zdroje: Česká televize, Fox News


Vlad Poslat mail autorovi | 12.10.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Ukrajina


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
13.10.2010 (16:30)  
Frantisek: Mohu se zeptat spociva ten paradox? Porovnam s hypotetickou situaci, kdyby se nekde vysekal fialovy bus mezi Cernym mostem a Libercem a na nemeckem serveru by nejaky chytrak polemizoval, proc Ti lidi nejeli vlakem, ze kdyz, i kdyz presne nevi kdy a jak, tak tam urcite neco jezdi.. Hlavne se vzdycky ke vsemu vyjadrit, i kdyz o tom nic nevim.. Na stredni ukrajine jsem pred 2 tydny byl, pokud ma pro cloveka cas aspon nejakou cenu, tak tam na kratke a stredni vzdalenosti rozhodne nema cenu cestovat vlakem. Duvody: Cestovni rychlost do 40 km/h, nizka cetnost spoju v primestske doprave, vyprodane spoje v dalkove doprave.
13.10.2010 (16:10)  
Nechci být hnidopich, ale myslím, že pokud se to někam zapíše černým písmem, tak nejen do historie ukrajinské železniční dopravy, nýbrž také - a to především - do historie ukrajinské silniční dopravy. Řidič - ať už měl pohnutky jakékoli - se bohužel zachoval jako hromadný vrah. Paradoxem je, že na uvedené trase je k dispozici i kolejové spojení (nevím, jak je to se spoji). Také se divím, že stát odškodňuje pochybení soukromé firmy. Škoda zbytečně zmařených životů je ovšem v každém případě.
13.10.2010 (15:58)  
thingie Ano, 42+8 v mikrobusu. Stejné jako 18 lidí v polském tranzitu. Hold né všude se dodržuje maximální počet cestujících :)
registrovaný uživatel thingie  mail  
13.10.2010 (14:44)  
Tomáš Vrabec: Teď tomu ale rozumím ještě méně. 42 mrtvých a 8 kriticky zraněných v mikrobusu?
registrovaný uživatel koffr 
13.10.2010 (14:25)  
...a proto se při projíždění červenej jen rychle rozhlídnout a plnej koteeeel. kdyby nebyl řidič debil, tak ví že se na přejezdu neřadí!
13.10.2010 (13:21)  
november: Což mimo jiné podkopává, zřejmě dobře míněné, často i zde dávané, rady aby řidič před přejezdem vystoupil a šel se podívat, když tam zpoza volantu nevidí. Vytoupil, přesvědčil se, nastoupil, rozjel se a nestihl to.
42 mrtvých je moc. Upřímnou soustrast pozůstalým a pevné nervy fírovi.
13.10.2010 (11:49)  
Laicky řečeno: Z řidičova popsaného chování (došel dokonce na přejezd a rozhlédl se) a potom na přejezd vjel, bych vyvozoval, že patrně podezříval železnici z toho, že je přejezd ve výstraze i když žádný vlak nejede. K čemuž ho vedla patrně nějaká předchozí zkušenost, kdy tam možná stál zbytečně a žádný vlak neprojel - tudíž to od cestujících také asi schytal. To jsou ale čistě mé spekulativní doměnky. 42 exitů, to je fakt hodně.
13.10.2010 (11:10)  
kompilát z nemnoha informací nevalné kvality
Pokud sám připouštíte, že informace jsou nevalné kvality, tak co se divíte, že na ně diskutující reagují negativně?
Opravdu vydávat VL8 za posunovací lokomotivu projde tak v rozhlase :-), ale na železničním fóru těžko. Alespoň ne bez záporných reakcí.
(Proti vlastní zprávě nic nemám, jsem rád, že tu je, ale být jejím autorem a být si vědom nekvality vstupních informací, nereagoval bych takto podrážděně. Naopak, možná bych sám na nesrovnalosti upozornil.)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
13.10.2010 (10:49)  
Vážení diskutéři, to co zde čtete, je nejlepší možný kompilát z nemnoha informací nevalné kvality, které byly v době sepsání článku k dispozici. Proto si laskavě odpusťte kritické poznámky o "dezinformacích" a podobné, uvědomte si, že stejně jako přední světová média, i my jsme závislí na (dez-)interpretovaných agenturních zprávách.
13.10.2010 (9:34)  
No, v řidičovo hlavě se muselo něco dost drsně hnout... :-/
Jinak, VL8 rozhodně neni posunovací, šum z neodborných sdělovacích prostředků se evidentně dostal i sem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko