..: Havárie na železničním přejezdu na Ukrajině :..

Marganěc — 12. říjen 2010 se zapíše černým písmem do ho historie ukrajinské železniční dopravy. Autobus soukromého dopravce, jedoucí na lince z Margance do Nikopolu na jihovýchodě Ukrajiny, v Dněpropetrovské oblasti, dojel k železničnímu přejezdu, kde bylo v činnosti světelné a zvukové zařízení. Řidič zastavil před přejezdem, podle cestujících dokonce vystoupil, aby zkontroloval situaci. Dohlednost byla podle policie více než 700 m, tedy dostatečná k bezpečnému zastavení vlaku. Přestože signalizační zařízení bylo funkční a zakazovalo vjezd na trať, řidič se rozjel – i když pasažéři křičeli, ať zastaví. Strojvedoucí viděl autobus ze vzdálenosti cca 500 m a použil výstražnou sirénu. Tu však řidič autobusu zcela ignoroval. Čin řidiče měl fatální následky — vjel na přejezd v momentě, kdy se k němu bezprostředně blížila elektrická nákladní lokomotiva. Řidič se ještě snažil přeřadit rychlostní stupeň, což ale vedlo ke zhasnutí motoru. Následoval náraz lokomotivy do boku autobusu. Strojvedoucímu se podařilo na 75 km/h rozjetou lokomotivu řady VL8 zastavit až téměř 300 metrů po nárazu, a to i přesto, že v okamžiku, kdy si uvědomil, že může dojít ke střetu, použil rychlobrzdu.

Následky jsou tragické — nehodu nepřežilo minimálně 42 lidí, včetně dvou dětí, dalších osm lidí je v kritickém stavu hospitalizováno na jednotce intenzivní péče. Zda šestapadesátiletý řidič s dvacetiletou praxí nehodu přežil, zatím ukrajinská strana nepotvrdila.

Prezident Viktor Janukovyč vyhlásil na středu státní smutek. Podle příkazu premiéra Mykoly Azarova vyplatí stát každé rodině pozůstalých kompenzaci ve výši 100 tisíc hřiven (asi 227 tisíc korun).

Zdroje: Česká televize, Fox News


Vlad Poslat mail autorovi | 12.10.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Ukrajina


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
14.10.2010 (14:42)  
Syn - ano, presne tahle situace asi nastala. Policajti nevim, k cemu tam byli. Nepousteli pres prejezd, ani neridili dopravu jinak (taze zbytecne stali i ti, kteri stat nemuseli). Bylo to tady http://tinyurl.com/2f4me2e
14.10.2010 (14:00)  
Hrůza, hrůza, děs.

Buď si myslel, že to stihne nebo to byl blázen jako Olga Hepnerová:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olga_Hepnarová
registrovaný uživatel SYN 
14.10.2010 (13:47)  
Mouka: a co se udělá v případě že se příslušný průkazem vybavený pracovník nedostaví? Čeká se X hodin? No potěš pánbu... Jak tu nedávno někdo psal o tom že se u nás vyskytuje nepřiměřeně mnoho situací kdy člověk víceméně zákon porušit musí (nebo nastává fakt šílená situace) tak tohle je jedna z nich...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
14.10.2010 (12:37)  
M: Přejezdové zabezpečovací zařízení samozřejmě vypnout lze. Dělá se to například při výlukách, kdy se v blízkosti přejezdu motá MUVka, tak aby nebyl neustále ve výstraze. Jinak podle zákona můžeš přes přejezd ve výstraze přejet pouze na pokyn přítomného pracovníka dráhy, který se na požádání prokáže příslušným služebním průkazem.
14.10.2010 (11:02)  
na margo dezinformácií o "posunovacej VL8": nemalo by byť správne VL 8 pri posune? - napr. ak mašina nastupovala na svoj vlak... To by mi tak logicky vychádzalo.
Holt ak novinár nemá ani šajn o železnici, veľmi ľahko k takémuto lapsusu dôjde...
registrovaný uživatel M 
14.10.2010 (1:30)  
koffr - nebyl jsem tam (mysleno obecne na UK), ale pravidla o nerazeni jsou asi trochu jina pro osobak s peri kvaltama a pro 40 roku stary autobus, co ma tri meziplyny a radici paku typu "nejpozdeji napotreti to tam zaskoci"

Jinak obecne k prejezdum - co se stane, kdyz lokomotiva uvizne pobliz a system ji tudiz stale vidi tak, ze "ma projet"? Nelze v tomto pripade svetla nejak "vypnout" nebo jak to nazvat? Zazil jsem neco takovyho nedavno v Olomouci. Bylo jasny, ze nic nepojede, ale nikdo si to prejet netroufl. Asi i proto, ze u toho stali cajti, ale doslova jen stali. Nastesti jsem nemusel pres prejezd a tu kolonu nejak obskakal, takze ani nevim, jak to dopadlo.
Vzhledem k tomu, ze to bylo primo v Olomouci, tak jsem ale cekal, ze by tam mohl byt nejaky muzik s vysilackou (kdyz uz to nezvladli ti cajti)
13.10.2010 (18:53)  
november : existuje i jiné vysvětlení.

Řidiči se duševně přitížilo, rozhodl se spáchat sebevraždu a současně vstoupit do historie tím, že přitom zabije co největší počet lidí ...
Takže to jeho vystoupení mělo za cíl zjistit, zda skutečně jede vlak, resp. pokud to byla dvojkolejka, tak po které koleji jede, aby byl "úspěch" zaručen tím, že zastaví na příslušné koleji a bude předstírat poruchu ...

Jistě, drsné ...
registrovaný uživatel aron 
13.10.2010 (18:13)  
Tomáš Kraus: Odškodnění za pochybení soukromé firmy je opravdu divné. Jaký je potom rozdíl v tom, když zahyne 42 lidí v buse, nebo 8 lidí po nárazu do mostu a nebo když firemní dodávka porazí chodce na přechodu? Dostanou snad pozůstalí chodce od státu odškodné? Pravděpodobně ne, protože to nebude medializované.Nebo je snad zákonem daná minimální hranice mrtvých od které stát odškodňuje? Tak se ptám: Proč stát neodškodňuje KAŽDÉ tragické úmrtí?
13.10.2010 (17:48)  
Frantisek: Proč by stát neměl odškodňovat pochybení soukromé firmy? Nehodu EC 108 ve Studénce zavinila soukromá stavební firma, a maďarská hliníkárna ze které unikl toxický kal je také nestátní (obě samozřejmě zapsané v obchodním rejstříku té které země). Neměl by nikdo dostat odškodné? Nehledě na to, že u některých nehod se vyšetřuje roky, čí pochybení to bylo, a nakonec se třeba dojde k závěru že ničí (viz požár lanovky v Kaprunu).
registrovaný uživatel tarten 
13.10.2010 (17:12)  
NIcKON:
Kritickým reakcím se nedivte, pokud jsou v článku nekvalitní informace předkládány, jako by byly kvalitní. Pokud se ví o jejich rozpornosti a nekvalitě, pokládal bych za vhodné to v článku patřičně okomentovat.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko