Praha — Před několika měsíci byla uvedena do provozu linka S65 Pražského Eska z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí do stanice Praha–Zličín. Ta je v provozu od 1. června 2010 jako náhrada vlaková doprava za tramvaje v úseku Anděl – Sídliště Řepy a v současné podobě bude fungovat do 30. září. Dle slov Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) se stala natolik oblíbenou, že zůstane v provozu až do konce roku, a to dle zvláštního jízdního řádu. Jak je ale zřejmé ze zveřejněných, nejspíše již konečných návrhů jízdních řádů na rok 2010/2011, zůstane linka v provozu i v celém příštím roce. Uvidíme tedy, zda si spoje na této trase získají oblibu cestujících i po ukončení výluky tramvajové dopravy a budou využívány jako nyní.
Spoje linky S65 na začátku léta razantně zvýšily spolu s Pražským motoráčkem vytíženost tratě 122, na které jezdilo v úseku Praha hl.n. – Praha–Zličín jen pramálo spojů. Ve stanici Praha–Jinonice znovu zavedli službu výpravčího a obnovili mechanická návěstidla, vybudovala se provizorní zastávka Praha–Smíchov Na Knížecí, která nakonec bude sloužit i po skončení výluky. Na vlacích jezdí motorové jednotky Regionova ve dvouvozovém provedení. Zaveden je specifický způsob odbavení cestujících. Trať byla během výluky také plně zaintegrována do PID.
A co nás tedy čeká po skončení výluky? Nejvýraznější změnou je zřejmě omezení provozu na dvojnásobný interval (60 – 120 minut), od změny jízdní řádu v prosinci tohoto roku pak jednotně 60 minut. Zatímco tuto změnu cestující jen těžko ocení, naopak dobrou zprávou je vedení vlaků z/do stanice Hostivice bez přestupu v Řepích (v žst. Praha–Zličín). V Hostivici pak budou navazovat přípoje z/do Kladna, popř. Rakovníka. V provozu bude příští léto navíc i Pražský motoráček, jezdící z Prahy hl.n. na Zličín. Zůstane tak provizorní stav, kdy v pracovní dny jezdí vlaky ze zastávky Na Knížecí a o víkendu naopak z hlavního nádraží. O typu nasazeného vozidla však můžeme nadále spekulovat – v konečném návrhu jízdního řádu totiž opět chybí poznámka o řazení vozu pro invalidy. Není tedy jisté, jestli zde zůstanou Regionovy, anebo se vrátí nemodernizované motorové vozy řady 810.
Zdroje: Informační zpravodaj Ropid 16/2010, Návrh jízdního řádu 2010/2011
(Sám jsem se projel se synem Cibulka/Na Knížecí/Cibulka)
Problém je v tom, že "kopec" brázdí momentálně dvě linky MHD, bus 123 je něco jako okružní z/do Anděla a 723 pendluje Šmukýřka-Kavalírka a zpět. Díky vyhrazenému pruhu na Plzeňské je spojení z "vrcholové" zastávky č.123 "Průchova" na Anděl 15 minut.
Nesmyslné formulace "státní podnik" si nevšímejte :-))))))
Nechtěl by někdo i tuhle?
No ale to by se tam muselo jo pořádně zainvestovat, což asi nebude pro SŽDC "žádnej velkej vejvar".
Vedení vlaků z HLN drobet naráží na kapacitu trati a nutnost ořezat vlaky při nějaké výluce (plánované nebo neplánované).
Knižecí je celkem optimální i z hlediska dostupnosti návaznou MHD - v podstatě metro a 4 / 5 linek tram, nejen z centra (7), jen to okolí by mohlo vypadat poněkud lépe. Ironií je, že se tak děje přímo pod okny KCOD Praha ...
Ale shrnuji: celkem rád bych, kdyby si Semmering našel své cestující a kdyby mu k nim organizátoři PID vydatně pomohli vhodnými přestupními vazbami i vyhovujícím intervalem. A koneckonců i těmi vozidly.
K těm adhezním vlastnostem reginy tu bylo už psáno na mnoha místech a hodně. Zdá se však, že si v létě holky docela poradily i za mokra. Vždyť dní bez deště nebylo zas až tolik. Spadané listí na podzim je ale jiná kapitola.
K návratu 810: to by bylo lepší sjednat další jízdy 830.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.