..: Linka S65 zůstane v provozu i po skončení tramvajové výluky :..

Praha Smíchov Na Knížecí, foto: Michal Jaroš Praha — Před několika měsíci byla uvedena do provozu linka S65 Pražského Eska z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí do stanice Praha–Zličín. Ta je v provozu od 1. června 2010 jako náhrada vlaková doprava za tramvaje v úseku Anděl – Sídliště Řepy a v současné podobě bude fungovat do 30. září. Dle slov Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) se stala natolik oblíbenou, že zůstane v provozu až do konce roku, a to dle zvláštního jízdního řádu. Jak je ale zřejmé ze zveřejněných, nejspíše již konečných návrhů jízdních řádů na rok 2010/2011, zůstane linka v provozu i v celém příštím roce. Uvidíme tedy, zda si spoje na této trase získají oblibu cestujících i po ukončení výluky tramvajové dopravy a budou využívány jako nyní.

Spoje linky S65 na začátku léta razantně zvýšily spolu s Pražským motoráčkem vytíženost tratě 122, na které jezdilo v úseku Praha hl.n. – Praha–Zličín jen pramálo spojů. Ve stanici Praha–Jinonice znovu zavedli službu výpravčího a obnovili mechanická návěstidla, vybudovala se provizorní zastávka Praha–Smíchov Na Knížecí, která nakonec bude sloužit i po skončení výluky. Na vlacích jezdí motorové jednotky Regionova ve dvouvozovém provedení. Zaveden je specifický způsob odbavení cestujících. Trať byla během výluky také plně zaintegrována do PID.

A co nás tedy čeká po skončení výluky? Nejvýraznější změnou je zřejmě omezení provozu na dvojnásobný interval (60 – 120 minut), od změny jízdní řádu v prosinci tohoto roku pak jednotně 60 minut. Zatímco tuto změnu cestující jen těžko ocení, naopak dobrou zprávou je vedení vlaků z/do stanice Hostivice bez přestupu v Řepích (v žst. Praha–Zličín). V Hostivici pak budou navazovat přípoje z/do Kladna, popř. Rakovníka. V provozu bude příští léto navíc i Pražský motoráček, jezdící z Prahy hl.n. na Zličín. Zůstane tak provizorní stav, kdy v pracovní dny jezdí vlaky ze zastávky Na Knížecí a o víkendu naopak z hlavního nádraží. O typu nasazeného vozidla však můžeme nadále spekulovat – v konečném návrhu jízdního řádu totiž opět chybí poznámka o řazení vozu pro invalidy. Není tedy jisté, jestli zde zůstanou Regionovy, anebo se vrátí nemodernizované motorové vozy řady 810.

Zdroje: Informační zpravodaj Ropid 16/2010, Návrh jízdního řádu 2010/2011


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.9.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.09.2010 (19:14)  
O Cibulce se už tady zmiňoval...teoretický potenciál tam určitě je, navíc se tam chystá další rezidenční výstavba.
(Sám jsem se projel se synem Cibulka/Na Knížecí/Cibulka)

Problém je v tom, že "kopec" brázdí momentálně dvě linky MHD, bus 123 je něco jako okružní z/do Anděla a 723 pendluje Šmukýřka-Kavalírka a zpět. Díky vyhrazenému pruhu na Plzeňské je spojení z "vrcholové" zastávky č.123 "Průchova" na Anděl 15 minut.
registrovaný užívateľ tarten 
08.09.2010 (10:08)  
K tématu ohrožených tratí viz http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/cd-a-student-agency-nabidly-statu-prevzeti-17-trati/525413

Nesmyslné formulace "státní podnik" si nevšímejte :-))))))

Nechtěl by někdo i tuhle?
07.09.2010 (22:05)  
Hezky se sní, že by se to i přes soustředěný odpor ROPIDu a ČD ujalo. Že by to stálo za reaktivaci a výrazné zkulturnění výhyben Žvahov a Stodůlky, zrušených krátce po rekonstrukci. Ty by totiž umožnily nejen udržet půlhodinový interval, který má ve špičce smysl jako nezbytné minimum, ale v případě zájmu se dostat třeba na 15 minut. ...

No ale to by se tam muselo jo pořádně zainvestovat, což asi nebude pro SŽDC "žádnej velkej vejvar".
07.09.2010 (20:05)  
MZ: Jenže ty pozemky Na Knížecí obratem někdo prodá/prodal. A pak nikoho provizorní peron nebude zajímat.
07.09.2010 (18:16)  
NIcKON : řekl bych, že jízdní odpor ze stoupání a oblouku v zastávce Klínec ve spojení s kluzkými kolejnicemi znečistěnými biologickým odpadem z vegatce je poněkud větší než prostý odpor ze stoupání na Semmeringu okořeněný nějakým tím mokrým odpadem z vegetace. Ostatně i se špičkovým stoupáním na "buštěhradce" si ne zcela trakčně povedené vozidlo dokáže poradit ... i s vegatací na kolejích ...
Vedení vlaků z HLN drobet naráží na kapacitu trati a nutnost ořezat vlaky při nějaké výluce (plánované nebo neplánované).
Knižecí je celkem optimální i z hlediska dostupnosti návaznou MHD - v podstatě metro a 4 / 5 linek tram, nejen z centra (7), jen to okolí by mohlo vypadat poněkud lépe. Ironií je, že se tak děje přímo pod okny KCOD Praha ...
06.09.2010 (22:52)  
NIcKON: souhlasím. Regíny i 810 skáčou a ty první jmenované i hlasitě brzdí. To ale i T6 - stačí si v létě otevřít vzadu střešní větrák a to je pak písnička (-: třeba Trojskou dolů, učiněný hymnus :D !!! (hlavně dřív, teď tam už jezdí hlavně T3R.P a 14T)

Ale shrnuji: celkem rád bych, kdyby si Semmering našel své cestující a kdyby mu k nim organizátoři PID vydatně pomohli vhodnými přestupními vazbami i vyhovujícím intervalem. A koneckonců i těmi vozidly.

K těm adhezním vlastnostem reginy tu bylo už psáno na mnoha místech a hodně. Zdá se však, že si v létě holky docela poradily i za mokra. Vždyť dní bez deště nebylo zas až tolik. Spadané listí na podzim je ale jiná kapitola.
06.09.2010 (22:07)  
NIcKON: míněno s lehkou nadsázkou při porovnání s 810. Nejlépe samozřejmě něco pořádného - RS1 nebo něco takového. Lidi ale nepohrdnou ani tou Regínou.
registrovaný užívateľ BigDye 
06.09.2010 (21:43)  
NIcKON: jste si tím soustředěným odporem ROPIDu tak jistý? Kdo myslíte, že bude zachování provozu financovat? Ukažte mi jiného organizátora v zemi, který chce systematicky navyšovat objednávku a nezůstává jen u slov.
06.09.2010 (21:37)  
Velmi fandím rozvoji železniční dopravy ve městských aglomeracích. Včetně třeba tady Semmeringu. Jsou dopravní tahy, kde sice v ideálním případě vycházejí velmi dobré jízdní doby autobusům a vlak jede normálně o dost déle, ale mnohé ulice jsou ve špičce tak ucpané, že se už skoro jen stojí. Takže třeba i za cenu mírné zacházky jedu vlakem. Nikoliv ze šotodůvodů, i když mám vlaky radši. Prostě jsem na požadovaném místě rychleji a hlavně o dost spolehlivěji. Řepy jsou poměrně vzdálená čtvrť, metro ze Zličáku je velmi podobný sightseeing jako Semmering, akorát že z tubusu Lužiny - Hůrka již není nic vidět kvůli sprejerům. Tramvaj bude snad už kvalitnější, ale hrcat se po rozvlněné trati třicítkou a na místech s neomezenou rychlostí přijít o záda, to nebylo moc gustovní. Autobusy se kousnou buď na Vypichu nebo na Klamovce, vyhrazený pruh je řadě lidí jedno. Ten vlak má svůj potenciál spolehlivosti. Samozřejmě pokud se někde nevysype. A lidi si to uvědomují. Sice pomalu, ale posun tu je.

K návratu 810: to by bylo lepší sjednat další jízdy 830.
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
06.09.2010 (21:07)  
Hezky se sní, že by se to i přes soustředěný odpor ROPIDu a ČD ujalo. Že by to stálo za reaktivaci a výrazné zkulturnění výhyben Žvahov a Stodůlky, zrušených krátce po rekonstrukci. Ty by totiž umožnily nejen udržet půlhodinový interval, který má ve špičce smysl jako nezbytné minimum, ale v případě zájmu se dostat třeba na 15 minut. A jakkoliv regina není trakčně ani chodově na takovou horskou dráhu nic ideálního, lidem se zřejmě líbí. Už jen čistý záchod v MHD je příjemný :) Jen je podle mne praktičtější zajíždění na hlavní, ale to je otázka do další diskuze. Potenciál to má, v Jinonicích se právě v bezprostřední blízkosti nádraží rozjíždí obří developerské projekty, Stodůlky jsou slabší, ale několik lidí z těch vilek u zastávky by možná taky nepohrdlo, o Cibulce tu už někdo mluvil; je v rozumné vzdálenosti od horních Košíř. A o Zličínu samozřejmě nemluvě. Je hezké, že něco tak krásného, jako je pražský Semmering, může v dnešní době dávat i nějaký smysl. Zejména když ještě před rokem vypadal očima cestujícího na zrušení. Tři páry osobáků denně, v každém z nich cca 0 - 3 cestující, a jinak až na nějaký ten jednovozový šoupák ani kolo. A na zastávkách chyběly i stříšky (to bohužel platí pořád).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko