Harrachov/Szklarska Poręba — Jak jsme vás již dříve informovali, od 3. července měl být obnoven pravidelný vlakový provoz v přeshraničním úseku (Kořenov –) Harrachov – Jakuszyce – Szklarska Poręba G., avšak kvůli některým problémům byl odložen na neurčito. Těmi problémy byla kromě hledání vhodného vozidla také vzájemná komunikace českého a polského výpravčího. Zatímco české straně stačil mobilní či satelitní telefon, jak je běžné i na jiných tuzemských tratích, polský drážní úřad trval na zřízení samostatné drážní telefonní linky.
Nakonec se však problém zdárně vyřešil podepsáním nového místního pohraničního ujednání (MPU), které platilo i při první zahajovací jízdě. Avšak po polských problémech přišly problémy i na české straně, jelikož se dle SŽDC nepodařilo sehnat druhého výpravčího do Tanvaldu, který by trať do Harrachova a dále do Polska řídil. Proto se vlaky v celé délce zrekonstruované trati svezeme až v sobotu 28. srpna. Avšak pravidelný provoz podle jízdního řádu bude trvat jen 4 dny. Potom je totiž naplánována nepřetržitá výluka z důvodu stavby zastávky Desná-Riedlova vila a pravidelné vlaky ČD do Harrachova budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD). Ta však nebude zajíždět na odlehlé harrachovské nádraží, a proto bude na celé trati platit výlukový jízdní řád a všechny vlaky z Polska budou z důvodu zajištění návazností na autobusy NAD zajíždět až do Kořenova.
Už se také vyřešila problematika vhodných vozidel. Původně zde měla jezdit soukromá lokomotiva 730.613 a dva vozy řady Bm od společnosti Railtransport. Tato souprava však nejde vytápět a v koncových stanicích by se musela objíždět, a tím pádem by nebylo možné končit vlaky v Harrachově. Proto nakonec na tyto vlaky vyjedou jednotky SA134 dopravce Przewozy Regionalne. Ve vlacích bude platit tarif společností Viamont a Przewozy Regionalne.
Zdroje: Železniční společnost Tanvald, ŽelPage
Víte prosím někdo, jak by vypadaly ty vozy Bm? Já znám jen starší Bm od DB, popřípadě naše ypsilony podle hodně starého značení.
Já také.Dle mého názoru bude zima velmi dobrá , léto jakžtakž a mimosezóna propadák.
Protože před cca 2 měsíci se zrušila linka ČSAD, která jezdila do Jelení Gory...
Co se ke mě doneslo tak ta linka skončila díky tomu , že měl začít jezdit vlak.
Jinak já vidím budoucnost v lince Liberec-Jelenia Gora. Určitě má větší smysl přímá relace třeba JBC-JG , než relace MB-JG.
Samozřejmě teď je hlavní, že se to vůbec nějak rozjede. Ale do budoucna bych rozhodně nedoporučoval považovat to za dosažení cíle.
4 dny provozu tezko nekoho "nauci" tyto spoje pouzivat, takze predpokladam zajem spis ze strany fandu zeleznice a nahodnych cestujicich, nez vyuzivani mistnimi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.