..: Nových vlaků se dočkáme i na Olomoucku a Zlínsku :..

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Olomouc/Zlín — Po Vysočině a Libereckém kraji se vypsání výběrových řízení na nákup nových regionálních železničních vozidel dočká i Olomoucký a Zlínský kraj. České dráhy se zde chystají nakoupit 7 nízkopodlažních jednotek za přibližně 1 miliardu korun. Financovány budou ze 40 % Regionálním operačním programem (ROP) Střední Morava, zbylých 60 % částky pokryjí ČD ze svých zdrojů, bankovního úvěru, popř. dluhopisů, pokud jejich vydání nebude definitivně zablokováno Ministerstvem dopravy. Jednotky budou působit na tratích Olomouc – Nezamyslice (301), Šumperk – Zábřeh na Moravě (291), Vizovice – Otrokovice (331), Otrokovice – Hulín (330) a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí (303), z čehož vyplývá, že budou jak v elektrické, tak i v motorové trakci. Nasazení jednotek je plánováno nejdříve od poloviny roku 2012. V úvahu přichází řada vozidel evropských výrobců, pokud se je podaří v ČR homologovat, stejně nemůžeme také vynechat domácí společnost Škodu Transportation, která má ve svém portfoliu patrové elektrické jednotky řady 471, resp. řady 671, a ve fázi příprav jednopodlažní elektrickou jednotku.

FLIRT dopravce PR v Katowicích, foto: Martin Grill Vláda České republiky však nečekaně s platností od roku 2011 škrtla 7,5% kofinancování projektů z Regionálních operačních programů státem. Tento krok byl učiněn bez předchozího varování či diskuze s kraji, jež s tímto krokem zásadně nesouhlasí a obávají se problémů s chybějícími financemi. Regionální operační programy dnes nejlépe čerpají finance ze strukturálních fondů Evropské unie. Díky nim dochází k rozvoji měst, obcí, cestovního ruchu a také například ke zkvalitňování dopravy. Jen z 16. výzvy ROP Severovýchod schválené v druhé polovině června tohoto roku mají České dráhy čerpat přes 600 milionů na pořízení vozidel Stadler RS1 pro Liberecko a Vysočinu, resp. nových elektrických nízkopodlažních jednotek pro aglomerační linku Pardubice – Hradec Králové. Také 17. a 18. výzva se týká dopravy — přijímány jsou projekty na financování městské dopravy, integrovaných systémů a ekologizace dopravy.

Zdroj: Olomoucstred.naseadresa.cz, ROP Střední Morava, Asociace krajů ČR/Pardubický kraj, Vláda ČR, ŽelPage 


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 14.8.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.08.2010 (11:33)  
Josef Petrák: Pokud to jde takto, tak potom ano. Netušil jsem, že je to takto možné...
15.08.2010 (11:21)  
Staňa Kulatý) To ano, dotační programy jsou omezené územím. Nicméně nedotují konkrétní výběrové řízení, ale podaný projekt. Takže klidně zde může panovat vztah 1 : N, kdy na 1 VŘ se podá návrh na N dotačních projektů do ROP. Takže si ČD vysoutěží třeba 100 motoráků s tím, že mu 10 zadotují Středočeši, 20 Středomoraváci, atd. ...
15.08.2010 (11:17)  
SYN: A tedy došlo z mé strany k omylu, za který se omlouvám.

Ale ta věta, že ČD nedokázaly být v plusu se mi stále nelíbí... Žádný osobní přepravce nemůže být v plusu, to by buď musely být jízdenky nehorázně drahé(viz můj předchozí příspěvek), nebo vozidla 100% obsazené, což též jaksi nejde a nebude, znamenalo by to, třeba zrovna na mnou zmiňované trati 340, tři vlaky za den. Tento odstavec je i pro Voyageura a Frantiska-nepochopili jste mě, já nechci aby to tolik stálo, to byla jen reakce na to "nedokázaly být v plusu".

A souhlas, dluhopisy se mi taky nelíbí, ale možné řešení to je. Dráhy se zavázaly obnovit vozový park, takže pravděpodobně bude tohle nutné. To co píšeš SYNe o postupné obnově parku, měli dráhy začít praktikovat před dvaceti lety...

Vlad: Není to tím, že ROP jsou směrovány do jednotlivých krajů? Už z názvu REGIONÁLNÍ operační program to vyplývá. Tudíž problém o kterém mluvíte bude už v principu samotného ROP.
15.08.2010 (11:10)  
Jestli je někde problém, tak ho vidím hlavně v navrhovaných trasách, po kterých by jednotky měly jezdit. Proč jen Hulín – Otrokovice, když trať je to Přerov – Břeclav. Znamená to, že Přerov – Hulín a Otrokovice – Břeclav pojedou další 2 soupravy a cestující jedoucí přes hranu trasy Hu-Ot budou přesedat? To samé pro Šumperk – Zábřeh a lidé jedoucí dál... Snad si to jen na "Naší adrese" špatně vyložili.
15.08.2010 (10:58)  
Já si také myslím že Vít Bárta je zatím ten nejhorší ministr dopravy, jakého jsme po roce 1989 měli. A zastavení koridoru Praha-České Budějovice je hrůza. Jedině snad kdyby chtěl donutit firmy, aby trochu zlevnili, protože jak známo u nás se staví podstatně nejdráž.
15.08.2010 (10:45)  
Taky jsem nemile překvapen postojem Bárty k železnici.
Že se stopne koridor z Budějovic do Prahy mi přijde špatné, protože Budějovice jsou velké město a zaslouží si spojení s Prahou 21. století. Poznámka jsem z Moravy, ne z Budějovic, abych chtěl kvalitní spojení. Dívám se na to z venku, snad nezávisle.
registrovaný uživatel SYN 
15.08.2010 (10:45)  
Stana Kulaty: ale kdepak, o to ne, nechtel bych aby radikalne zdrazovaly - chtel bych aby nevydavaly dluhopisy! Za prve bych chtel aby obnova probihala prubezne z penez co jim bezne zustanou (rekneme ze je to ten "primereny zisk" o kterem se pise v platbach za ZDO, plus nejaky vytezek z vlaku "na vlatni triko" plus mozna nejaka mala pujcka (ne dluhopisy) - za to zaplati nekolik malo vagonu/jednotek, no a za pul roku zase, a pak zase... tempem ktere bude aspon radove odpovidat vzorecku "celkovy pocet vozu" / "odhadovana zivotnost v letech". Jako ze pokud mam tiscovku vozu a nechtel bych aby jezdily starsi nez 25 let tak jich holt musim poridit 40 rocne (pripadne do toho muzu zapocitat i velke reko - NE dehumusace & spol., to je zanedbana udrzba). Tomuto tempu se CD v poslednich 20 letech dost citelne vzdaluji.
Jako pokud tu mame nejakou mimoradnou situaci (zaostaly vozovy park) tak pokud ministr/vlada nazna ze je to nutne tak jim ma mimoradne penize dodat nejakym dosypem, jako uz to jednou udelala, ale pak se holt dosyp absolutne nepouzil na to na co byl urceny ale prozral se v provoznich nakladech (jo a jeste by za ten dosyp bokem melo CD vratit dalsi nadrazi, jednak to tak bude cistsi (prodej majetku, ne dotace) druhak nebude nadrazi v majetku jednoho z dopravcu v konkurencnim prostredi ktere musi vzniknout). Mimo jine taky kdyz ty dluhopisy vyda misto CD vlada (pokud tedy ty prachy nema bez pujcovani, coz asi ted jasne nema) tak na ne dostane lepsi podminky (budou "levnejsi").
Osobne mam dojem ze CD je plusminus putna jak draho si vypujci protoze hodlaji ty splatky "hodit do nakladu" za ZDO, kde je dostanou zaplaceny.

Vlad: tusim tu nekdo psal ze kdyz maji byt ty jednotky kupovane s dotaci z fondu, tak na ne musi byt vyberove rizeni rozdelene podle toho z ktereho fondu se to plati (a ze jich tu tech fondu je nekolik, rozdelenych podle oblasti)
15.08.2010 (8:26)  
Ve vší úctě platí:
V ZDO jsou tržby uplně fuk.
ZDO je právě to že jezdí málo lidí, ale jsme civilizovaní a proto zabezpečíme dopravu i těm kterým Pánbůh nenadělil.
A co je potřeba, to vědí politici moc dobře po prohraných volbách. A to je na každém z nás....
15.08.2010 (7:15)  
Staňa Kulatý: ČD by byly v plusu kdyby Veselí-Brno stálo tři stovky.
To si taky nemyslím. Ubylo by cestujících, kraj i stát i obce by si řekli, že tím nikdo nejezdí a platba za ZDO (či jiný dosyp) by byla pryč. Já bych se snažil mít hodně cestujících, abych mohl všude argumentovat tím, že železnice je důležitá, protože má hodně cestujících. Ani Bárta by si pak nedovolil stavět silnice z peněz na železnici.
15.08.2010 (7:03)  
Staňa Kulatý: Kdyby jízdenka na 90 km stála 300 korun, pak by tím lidi přestali jezdit a ztráta by byla ještě vyšší. Pokud by naopak zlevnili na 90 korun (zhruba cena současné zákaznické jízdenky, přičteme-li podíl ceny karty při častějším cestování), troufám si tvrdit, že by tím začlo jezdit víc lidí, a ztráta by byla přinejmenším stejná, ne-li nižší, a přibylo by spokojených stálých cestujících. Tedy při vhodných polohách vlaků a návaznostech. Jenže to by také musely ČD snížit náklady na management, že...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko