Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.
(Plus mi cosi říká, že brát zakázky pro státní firmy jako referenční se nevyplácí – ony se nechají rády oškubat.)
No právě - ten neosvětlený vagon koupit nejde, takže nejde koupit nic za těch 25 mega...
honzatvs : Díky moc, to se mi stává celkem často, ale konečně jsem to řekl tak, že tomu rozumíš. :) No, kdyby fakt něco získal slušného za 25 mega, tak by bylo něco špatně i se ZSSK. A nebo je VŘ od Jančury pro firmy atraktivnější než od Slováků? :)
Ahaa..tak jsem konečně pocrozumněl jak to myslíš...nebylo to předtím vážně moc k pochopení.
No jsem zvědav. Jestli ale Jančura sežene nové vozy a přitom v patřičné kvalitě za 25, navíc 30ks v tak krátké době, budu zírat. A více než se potvrdí, že doteď bylo něco u ČD hooodně špatně (ale nakonec nejen u nás..)
Pripadne, kdyz se v hernim prumyslu jedna spolecnost rozdeli na dve (kvuli odvodum), tak to jsou taky uplne nesouvisejici spolecnosti. Je na to prece zakon...
A taky je zakon, ze socialni pojisteni je pojisteni a ten, kdo by to povazoval za faktickou dan je hlupak. zakon prece mluvi jasnou reci...
nebudu to citovat, jak to bezne delam, ale prihodim Vam sem link na stranky "skupiny CD". vychazim - jako kdokoliv jiny - z informaci, ktere jsou bezne dostupne. jestli je to interne osetrene jinak, je mi v celku jedno. proste skupina CD existuje, je verejne prezentovana a verejne se tato skupina hlasi k tomu, ze CD a.s. maji dceru, ktera dela do nakladni zeleznicni dopravy.
moje dojmy a pojmy jsou tudiz v souladu s realitou.
http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/vize-a-strategie/-687/
("Jsme dopravní společností provozující osobní i nákladní železniční dopravu.")
Ale zaroven musim uznat, ze me (prijemne) prekvapilo, ze JLV neprovozuje (pokud se nepletu) ARmpee, i kdyz se to tak od pocatku planovalo...
Společnost ČD Cargo a.s., je právnícká osoba - obchodní společnost podnikající vlastním jménem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.
Společnost České dráhy, a.s. (ČD a.s.), je právnícká osoba - obchodní společnost podnikající vlastním jménem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.
ČD Cargo a.s. neodpovídá za dluhy společnosti ČD a.s., společnost ČD a.s. nepodpovídá za dluhy společnosti ČD Cargo a.s.
Jedná se o dvě samostatné nezávisle hospodařící pravnické osoby.
Soukromá obchodní společnost ČD a.s. má vůči soukromé obchodní společnosti ČD Cargo a.s. ten vztah, že je 100 % vlastníkem akcií společnosti ČD Cargo a.s. a případné další vazby jsou dány obchodním zákoníkem, zakladetelskou listinou, stanovami atd. ...
Uvedené křížové financováíní je možné pouze tak, že společnost ČD a.s. dostane na základě rozhodnutí valné hromady vyplaceny dividendy (zisk po zdanění) v plné výši a takto získanné finanční prostředky použije k úhradě ztrát z sobní dopravy. To ovšem z hlediska práva není považováno za křížové financování ...
Obchodní právo nezná pojem "skupina". To je jakási pseudofikce holdingového uspořádání ... bez právních vazeb.
Společnost ČD a.s. je kupříkladu vlastníkem akcií společnosti JLV a.s., neodpovídá ze její dluhy a naopak ... Společnost JLV a.s. není členem "pseudoskupiny ČD".
Pokud by ČD a.s., investovaly například do nákupu akcií uhelných dolů a měly 50 % +1 akcii, tak to taky nebude znamenat, že se ČD a.s. zabývají těžbou uhlí ani to, že se těžební společnost stane členem "skupiny" ... prostě mají nějaké akcie a s tím příslušející povinnosti a práva akcionáře.
Cestující : jakého substrátu, mohl byste jmenovat konkrétní komoditu. Ledaže byste za substrát považoval cestující, tedy i sebe sama.
Jaký smyslyplný význam by mělo, založit si pro provádění nějaké činnosti "dcerenku" a pak začít s prováděním téže činnosti samostatně a konkurovat tak vlastní dceřinné společnosti. To je nějak na hraně "zdrevého" rozumu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.