..: Výběrové řízení na 50 osobních vozů pro RegioJet prodlouženo :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.

Zdroj: iDnes.cz, IS VZ US


JiříK. | 10.8.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
12.08.2010 (15:45)  
Palíšek) ŽOS Vrútky a ŽOS Vrútky nejsou jediní výrobci osobních vozů. Hlavně v situaci, kdy si vyzvedlo dokumentaci min. 6x více výrobců. A vůbec – jak jsi si jistý, že za těch 25 milionů/kus nelze vyrobit kvalitní a normy splňující vagon, který bude odpovídat požadavkům RJ – které navíc ani neznáš. Ty víš, kolik má který výrobce fixní a variabilní náklady a kolik si účtoval jako marži? Ono se taky musí říct, že zakázek na os. vozy zas tolik není, takže výrobci po ní v rámci svých možností jistě rádi skočí.

(Plus mi cosi říká, že brát zakázky pro státní firmy jako referenční se nevyplácí – ony se nechají rády oškubat.)
12.08.2010 (15:38)  
George_Couser : Ptám se tě po iksté: Kde chceš sehnat vagon pro 160 km/h za 25 mega? Široko daleko nikde. A kde za 43 mega? Třeba u H.Cegielskiho, ZOŠ Vrútky atd.
No právě - ten neosvětlený vagon koupit nejde, takže nejde koupit nic za těch 25 mega...

honzatvs : Díky moc, to se mi stává celkem často, ale konečně jsem to řekl tak, že tomu rozumíš. :) No, kdyby fakt něco získal slušného za 25 mega, tak by bylo něco špatně i se ZSSK. A nebo je VŘ od Jančury pro firmy atraktivnější než od Slováků? :)
12.08.2010 (13:41)  
to Tomáš Palíšek

Ahaa..tak jsem konečně pocrozumněl jak to myslíš...nebylo to předtím vážně moc k pochopení.
No jsem zvědav. Jestli ale Jančura sežene nové vozy a přitom v patřičné kvalitě za 25, navíc 30ks v tak krátké době, budu zírat. A více než se potvrdí, že doteď bylo něco u ČD hooodně špatně (ale nakonec nejen u nás..)
12.08.2010 (12:59)  
George_Couser : Velký. Hlavně v ceně za jeden kus. Zatímco při počtu 50 vozů by jeden vůz stál 25 milionů Kč ( to by byly schopny vyrobit jen dvě firmy a to by ten vagon musel mít jen jedno WC, být téměř neosvětlený, strašné sedačky typu ČSAD a ještě k tomu by ten výrobce musel mít slevu... ), při počtu 30 vozů by za jeden vůz Jančura zaplatil cca. 40 mega i víc ( a to už bych snad o někom věděl ). Už mi rozumíš?
registrovaný uživatel M 
12.08.2010 (11:16)  
CDC je samostatna spolecnost dle zakona blablabla (MZ). Ano, je tak samostatna a s jejim vlastnikem (CD) nesouvisejici spolecnost zhruba jako vsichni poslanci vsech stran hlasuji podle sveho presvedceni a nikoliv podle doporuceni sveho klubu. Na to je prece taky zakon, tak to tak je.
Pripadne, kdyz se v hernim prumyslu jedna spolecnost rozdeli na dve (kvuli odvodum), tak to jsou taky uplne nesouvisejici spolecnosti. Je na to prece zakon...
A taky je zakon, ze socialni pojisteni je pojisteni a ten, kdo by to povazoval za faktickou dan je hlupak. zakon prece mluvi jasnou reci...
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.08.2010 (11:01)  
@ MZ

nebudu to citovat, jak to bezne delam, ale prihodim Vam sem link na stranky "skupiny CD". vychazim - jako kdokoliv jiny - z informaci, ktere jsou bezne dostupne. jestli je to interne osetrene jinak, je mi v celku jedno. proste skupina CD existuje, je verejne prezentovana a verejne se tato skupina hlasi k tomu, ze CD a.s. maji dceru, ktera dela do nakladni zeleznicni dopravy.

moje dojmy a pojmy jsou tudiz v souladu s realitou.

http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/vize-a-strategie/-687/

("Jsme dopravní společností provozující osobní i nákladní železniční dopravu.")
12.08.2010 (10:17)  
Sim) No právě, že v ostrém provozu na ARmpee jezdí JLV.
registrovaný uživatel Sim 
12.08.2010 (8:36)  
Miroslav Zikmund > prestoze celkove s prispevkem souhlasim, rypnuti si neodpustim - zrovna na prikladu JLV a CD je videt ta neprovazanost ... tam, kde jeste v lonskem roce uspesne (z pohledu cesujiciho) fungoval minibar "anonymni" (= nevzpomenu si ted na nazev firmy) spolecnosti jsou nasazeny pojizdne stolky JLV... ceny sly nahoru, sortiment se zuzil. Byl jsem i svedkem situace, kdy se primo prodavajici omlouval cestujicimu, ze to je tak drahe, ale ze s tim on nemuze delat nic. Ja od te doby nevyuzil sluzeb minibaru ani jednou, nemaji mi co nabidnout...

Ale zaroven musim uznat, ze me (prijemne) prekvapilo, ze JLV neprovozuje (pokud se nepletu) ARmpee, i kdyz se to tak od pocatku planovalo...
11.08.2010 (23:22)  
George_Couser : Že by byla větší šance je koupit. A mnohonásobně. Te´d ta šance je skoro nulová. Podívej se na ceny nových ZSSK a ČD vozů.
11.08.2010 (22:52)  
rpet : s dovolením, pletete si dojmy s pojmy.
Společnost ČD Cargo a.s., je právnícká osoba - obchodní společnost podnikající vlastním jménem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.
Společnost České dráhy, a.s. (ČD a.s.), je právnícká osoba - obchodní společnost podnikající vlastním jménem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.

ČD Cargo a.s. neodpovídá za dluhy společnosti ČD a.s., společnost ČD a.s. nepodpovídá za dluhy společnosti ČD Cargo a.s.
Jedná se o dvě samostatné nezávisle hospodařící pravnické osoby.

Soukromá obchodní společnost ČD a.s. má vůči soukromé obchodní společnosti ČD Cargo a.s. ten vztah, že je 100 % vlastníkem akcií společnosti ČD Cargo a.s. a případné další vazby jsou dány obchodním zákoníkem, zakladetelskou listinou, stanovami atd. ...

Uvedené křížové financováíní je možné pouze tak, že společnost ČD a.s. dostane na základě rozhodnutí valné hromady vyplaceny dividendy (zisk po zdanění) v plné výši a takto získanné finanční prostředky použije k úhradě ztrát z sobní dopravy. To ovšem z hlediska práva není považováno za křížové financování ...

Obchodní právo nezná pojem "skupina". To je jakási pseudofikce holdingového uspořádání ... bez právních vazeb.

Společnost ČD a.s. je kupříkladu vlastníkem akcií společnosti JLV a.s., neodpovídá ze její dluhy a naopak ... Společnost JLV a.s. není členem "pseudoskupiny ČD".

Pokud by ČD a.s., investovaly například do nákupu akcií uhelných dolů a měly 50 % +1 akcii, tak to taky nebude znamenat, že se ČD a.s. zabývají těžbou uhlí ani to, že se těžební společnost stane členem "skupiny" ... prostě mají nějaké akcie a s tím příslušející povinnosti a práva akcionáře.

Cestující : jakého substrátu, mohl byste jmenovat konkrétní komoditu. Ledaže byste za substrát považoval cestující, tedy i sebe sama.

Jaký smyslyplný význam by mělo, založit si pro provádění nějaké činnosti "dcerenku" a pak začít s prováděním téže činnosti samostatně a konkurovat tak vlastní dceřinné společnosti. To je nějak na hraně "zdrevého" rozumu...
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko